59

گودی و تیرگی  زیر چشم شما را در یک چشم به هم زدن سال‌ها پیرتر می‌کند و چهره‌ای خسته و ناراحت را از شما به نمایش می‌گذارد.
 تیرگی زیر چشم علل مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به عارضه‌های ارثی، تغذیه نامناسب، آلرژی و استعمال دخانیات ، مصرف الکل و مواد مخدر، کاهش وزن سریع، کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن ،کمبود خواب ،خستگی مزمن و از دست رفتن آب بدن اشاره کرد. 


تیرگی دور چشم
خوشبختانه درمان‌های مختلفی برای رفع گودی زیر چشم و از بین بردن یا کاهش سیاهی و‌ تیرگی دور چشم وجود دارد .
راه حل هایی برای کاهش تیرگی دور چشم وجود دارد


  • خوب بخوابید.
  • استفاده از کرمهای دور چشم
  • پرهیز از نور افتاب و استفاده از ضد افتابهای مخصوص دور چشم
  • ترک سیگار
  • کاهش استرس
  • تغدیه مناسب
  • مصرف اب کافی


از روشهای درمانی برای رفع تیرگی  دور چشم میتوان از مزوتراپی و تزریق ژل نام برد .
مزوتراپی
 با بهره گیری از جدیدترین و مؤثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان کبودی و پف زیر چشم گام موثر بردارد.
از بین این داروها میتوان به ویتامین k، رتینول، ویتامین C، داروهای بازکننده عروق خونی مثل آرتی شوک، انواع اسیدهای میوهای مثل گلیکولیک اسید و مواد مغذی برای سلولهای پوستی شامل اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری برای فعالیت سلولهای پوستی اشاره کرد.
البته این مواد پیش از این در انواع کرمها و لوسیونهای دور چشم به کار رفته و امتحان خود را پس داده اند اما از آنجایی که جذب این مواد از روی پوست با محدودیتهایی رو به رو است، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئنتر کرده است.

تزریق ژل

بهترین روش درمان گودی و رفع تیرگی  زیر چشمها استفاده از ژلها یا پرکننده های هیالورونیک اسید است. این ژلها حاوی ماده هیالورونیک اسید هستند که جزیی از بافت خود بدن است و امکان ایجاد واکنش به آن وجود ندارد.
پس از بیحسی موضعی، فیلر هیالورونیک اسید توسط سرنگ در ناحیه گودی تزریق میشود. برای این کار از میکروکانولاهای ظریف استفاده میشود که این عمل امکان آسیب به عروق و اعصاب این ناحیه را به صفر میرساند. پس از تزریق معمولا ژل در محل ماساژ داده میشود تا دقیقا در گودی زیر چشمها جای بگیرد.

پست های اخیر از دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست :
 تعريق بيش از حد يا هايپرهيدروزیس ( hyperhidrosis )
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1397.05.01
 گودی و تیرگی زیر چشم
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1397.04.30
 پاک کردن تاتو
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1393.08.09
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب