ساده ترین راه های درمان واریس را بشناسید

104

تا به حال رگ های تارعنکبوتی عجیب را را روی پاهای افراد بزرگسال شده اید؟ این تارهای عنکبوتی واریس نام دارند که هشداری برای سلامت قلب شماست. پس هرچه زودتر برای درمان آن اقدام کنید.
ساده ترین راه های درمان واریس را بشناسید.

چرا واریس ایجاد می شود؟

سیاهرگ‌های واریسی، در نتیجه اختلال عملکرد دریچه های موجود در سیاهرگ‌ها ایجاد می‌شوند. در حالت طبیعی، این دریچه ها از بازگشت خون به سمت پایین جلوگیری می‌کنند. ممکن است این دریچه‌ها بر اثر عواملی مانند: بارداری، ترومبوفلبیت ، ضعف مادرزادی ، چاقی و یا ایستادن طولانی مدت، تحت کشش قرار گیرند.

وقتی دریچه ها ضعیف شده و دیگر قادر به بسته شدن طبیعی نباشند ، حوضچه هایی از خون در سیاهرگ‌ها ایجاد می‌شوند. در نتیجه سیاهرگ‌ها متسع و واریسی میشوند.

علائم ایجاد واریس چیست

رگ های تیره رنگ و بیشتر ،بنفش یا آبی رنگ ، رگ های پیچ خورده و برجسته که به شکل طناب پیچیده ای روی پا ظاهر می شود.

 احساس ضعف و یا سنگینی در پاها

 سوزش، گرفتگی عضلات و تورم در بخش پایین پاها

 دردی که پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت، افزایش می یابد.

 خارش در اطراف یک یا چند رگ

 خونریزی از رگ های واریسی

 زخم دردناک در ورید با تغییر رنگ پوست به صورت قرمز رنگ

روش های مختلف درمان واریس

روغن مالی معمولا کارساز است

مقدار مساوی روغن بابونه را با روغن نارگیل مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب به بخش هایی که دچار واریس شده اند بزنید و به خوبی ماساژ دهید. همچنین روغن های دیگری مانند روغن اسطوخدوس و رزماری نیز دارای خواص ضد التهابی و ضد درد بوده و می تواند تاثیر خوبی بر روی این عارضه بگذارد.

یک ترکیب عجیب اما کارساز

خاک رس طبی را با عصاره آب پیاز مخلوط کنید، این ترکیب را شب هنگام به عنوان کاتاپلاسم (استعمال خارجی) مستقیما روی پوست بمالید، با استفاده از پارچه کتانی یا پارچه سبک بافت محکم روی آن را بپوشانید، بگذارید تمام شب در محل باقی بماند، هنگام صبح کاتاپلاسم را بردارید، پوست را تمیز کنید و یک لیموی نصف شده را روی آن بمالید، مالش به سمت بالا محکم و به سمت پایین باید به آرامی صورت گیرد.

سیر همیشه درمانگر

سیر یک گیاه عالی برای کاهش التهاب و علائم وریدهای واریسی است. همچنین به دفع سموم مضر از عروق خونی و بهبود گردش خون نیز کمک می کند. برای کاهش درد پا سیر را ۶ تکه کنید و آنها را در یک شیشه ی تمیز بگذارید. عصاره ی سه پرتقال را بگیرید و به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید.

بگذارید تا این مخلوط به مدت ۱۲ ساعت بماند. سپس شیشه را تکان دهید و چند قطره بر روی انگشتان بریزید. ورید های واریسی را با یک حرکت دایره ای به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. آن ناحیه را با یک پارچه بپوشانید و یک شب بگذارید بماند. این کار را تا چندین ماه تکرار کنید. فراموش نکنید که سیر تازه را در رژیم غذایی خود نیز قرار دهید.

درمان واریس با گوجه سبز

چند گوجه فرنگی سبز را شسته و حلقه حلقه کنید. سپس حلقه ها را در مکان جوش و لکه ها (شبکه مویرگی، محلی که دچار واریس شده است) قرار دهید.

 می توانید حلقه ها را به وسیله باند بسته و تا زمان احساس سوزش صبر کنید.سپس مکان مورد نظر را با آب سرد بشویید و این کار را 5بار در روز انجام دهید. (در زمانهای مشخص در روز انجام دهید) اگر این روش را به طور ثابت دنبال کنید، پس از گذشت دو هفته شاهد نتایج شگفت انگیز آن خواهید بود، به طوری که درد و تورم این مشکل به طور عجیبی از بین خواهد رفت.

برای جلوگیری از ابتلا به واریس چه کنیم؟

بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس، دنبال کردن یک سبک زندگی فعال است. تمرینات پا همچون پریدن و پیاده روی می‌تواند به گردش جریان خون کمک کند. همچنین باید از ایستادن‌های طولانی مدت اجتناب کنید. هر جایی که ممکن بود بنشینید و پای خود را دراز کنید تا فشار موجود بر روی سیاهرگ‌ها کاهش پیدا کند. شما همچنین باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. هر چقدر کفش مسطح‌تر باشد به ماهیچه‌های پا فشار کمتری وارد می‌شود و همین امر از بروز بیماری‌هایی همچون واریس جلوگیری می‌کند.

پست های اخیر از درد مفاصل/ستون فقرات :
 آشنایی با تاندونیت مچ دست
درد مفاصل/ستون فقرات 1398.10.15
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب