درمان سریع گرفتگی پشت و گردن با چند حرکت ساده

53

کشش ماهیچه‌های گردن می‌تواند آن‌ها را آرام و درد و تنش را دور کند. در حین رانندگی یا پشت میز کامپیوتر این حرکات کششی ساده را انجام دهید.حرارت‌درمانی برای درد گردن برای افزایش گردش خون، کاهش درد عضلانی، اسپاسم و انعطاف پذیری و انجام حرکات بیشتر می‌توانید، از روش گرما درمانی استفاده کنید. وجود یک پد و یا یک حوله گرم در محل آسیب دیده، برای ۲۰ دقیقه می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.



البته به یاد داشته باشید، قبل از اعمال آن بر روی گردن، یک حوله را برای محافظت از پوست، روی محل قرار دهید.برخی افراد، ممکن است از حوله و پد‌های سرد برای کاهش درد و التهابات حاد استفاده کنند. گفتنی است که، این شیوه درمان برای گرفتگی عضلات، اصلا توصیه مناسبی نمی‌باشد.حمام نمک اپسومنمک اپسوم، از سولفات منیزیم تشکیل شده است و یک ترکیب شیمیایی مناسب برای کاهش درد عضلات آسیب دیده است. این نمک همچنین ممکن است، به بهبود عملکرد گردش خون و کاهش فشار و تنش‌ها کمک بسیاری کند.برای حمام نمک اپسوم، در ابتدا حمام خود را با آبگرم پر کنید. سپس دو فنجان نمک اپسوم را اضافه کنید و گردن خود را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با این محلول ماساژ دهید. این عمل را ۳ بار در هفته انجام دهید.نمک اپسوم، خواص بسیار مفیدی برای سلامت دارد.فشاردرمانی برای تسکین خشکی گردنفشار دادن از امتیازاتی است که می‌تواند به کاهش درد و گرفتگی عضلات ناشی از قرار گرفتن در حالات بد، کمک کند. لو ژِن (Luo Zhen) اصطلاحی است که به نقطه‌ای فشاری در دست اشاره دارد، که می‌تواند سبب کاهش درد شود.
    حرکات ورزشی برای درمان درد گردن
    حرکت پیچشی- کششی را با زانوهای تان انجام دهید.
    عضلات پشت پا و عقب ران ها را بکشید.
    از حرکت کششی کبوتری برای باز کردن مفاصل ران استفاده کنید.
    پای چپ و تنه باید یک زاویه ۹۰درجه ایجاد کنند.

گردن درد و گرفتگی شانه بیشتر به سراغ کسانی می آید که مدام با کامپیوتر کار می کنند و یا پشت میز می نشینند. برای رفع درد های موضعی حرکات ورزشی ساده ای وجود دارد. در این مقاله به آن ها پرداخته ایم.

 
کشش برای تسکین درد و گرفتگی گردن

کشش ماهیچه‌های گردن می‌تواند آن‌ها را آرام و درد و تنش را دور کند. در حین رانندگی یا پشت میز کامپیوتر این حرکات کششی ساده را انجام دهید:

– صاف بشینید، هردو تیغه‌ی شانه را بهم بفشارید و بعد به حالت اول برگردید – ۱۰ بار

– شانه‌هایتان را به عقب و پایبن بچرخانید ـ ۱۰ بار

– آهسته گوش‌تان را روی شانه‌تان بگذارید ـ ۱۰ بار

– به آرامی پشت سرتان را روی پشتی صندلی خودرو فشار دهید و ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید. اگر در خودرو نیستید، سعی کنید پشت سرتان را روی دست‌هایتان فشار دهید.

اگر از درد کمر هم رنج می‌برید، حرکات یوگا را برای تسکین درد کمر امتحان کنید.

 
ماساژ برای درد و گرفتگی گردن

برای کاهش سفتی، درد و التهاب، سعی کنید چند دقیقه گردن‌تان را ماساژ دهید تا علاوه‌بر افزایش جریان خون، ماهیچه‌های آن را نیز آرام کنید.

هم‌چنین می‌توانید از روغن‌هایی برای ماساژ استفاده کنید که برای تسکین درد و التهاب مفید هستند، مانند روغن نعناع که دارای خواص مسکن طبیعی است و درد را تسکین می‌دهد. نعناع حاوی متانول نیز هست که به صورت طبیعی تسکین ماهیچه‌های دردناک کمک می‌کند.

ابتدا برای آرام‌سازی ماهیچه‌ها یک دوش یا حمام آب گرم بگیرید. یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون را با چند قطره روغن نعناع ترکیب کنید و بعد به مدت چند دقیقه ناحیه‌ی دردناک را با ضربات محکم اما آرام، با این روغن ماساژ دهید. اگر دست‌تان به محل درد نمیرسد، از یک دوست یا عضو خانواده بخواهید کمک‌تان کند.

 
نرمش‌هایی برای درمان و جلوگیری از درد و گرفتگی گردن

ماهیچه‌های گردن هم نیاز به نرمش دارند. و به این ترتیب قوی می‌شوند! چرخش سر برای شروع عالی است. تقریبا هروقت که درد را احساس کنید می‌توانید این حرکت را انجام دهید.

به آرامی سرتان را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مشخص شود چه مقدار از منظره‌ی پیرامون‌تان را می‌توانید ببینید. پس از چندین بار چرخاندن، شاید متوجه شوید که الان فضای بیش‌تری را می‌توانید ببینید. پس از ۴ یا ۵ بار چرخش، جهت را عوض کنید. همیشه هنگام انجام حرکات گردن اطمینان حاصل کنید که حالت بدن‌تان درست است.

ورزش‌های دیگری که می‌توانید چند دقیقه انجام دهید خم کردن سر به سمت سینه و عقب رو به سقف است، یا خم کردن سر به پایین و رو به شانه‌ی راست و بعد رو به شانه‌ی چپ، یا چرخاندن آرام سر بدون چرخاندن بدن، و نگاه کردن به چپ و بعد نگاه کردن به راست.

 
حرارت‌درمانی برای درد گردن
برای افزایش گردش خون، کاهش درد عضلانی، اسپاسم و انعطاف پذیری و انجام حرکات بیشتر می‌توانید، از روش گرما درمانی استفاده کنید. وجود یک پد و یا یک حوله گرم در محل آسیب دیده، برای ۲۰ دقیقه می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. البته به یاد داشته باشید، قبل از اعمال آن بر روی گردن، یک حوله را برای محافظت از پوست، روی محل قرار دهید.

برخی افراد، ممکن است از حوله و پد‌های سرد برای کاهش درد و التهابات حاد استفاده کنند. گفتنی است که، این شیوه درمان برای گرفتگی عضلات، اصلا توصیه مناسبی نمی‌باشد.

حمام نمک اپسوم
نمک اپسوم، از سولفات منیزیم تشکیل شده است و یک ترکیب شیمیایی مناسب برای کاهش درد عضلات آسیب دیده است. این نمک همچنین ممکن است، به بهبود عملکرد گردش خون و کاهش فشار و تنش‌ها کمک بسیاری کند.

برای حمام نمک اپسوم، در ابتدا حمام خود را با آبگرم پر کنید. سپس دو فنجان نمک اپسوم را اضافه کنید و گردن خود را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با این محلول ماساژ دهید. این عمل را ۳ بار در هفته انجام دهید.

نمک اپسوم، خواص بسیار مفیدی برای سلامت دارد.

فشاردرمانی برای تسکین خشکی گردن
فشار دادن از امتیازاتی است که می‌تواند به کاهش درد و گرفتگی عضلات ناشی از قرار گرفتن در حالات بد، کمک کند. لو ژِن (Luo Zhen) اصطلاحی است که به نقطه‌ای فشاری در دست اشاره دارد، که می‌تواند سبب کاهش درد شود.

 
حرکات ورزشی برای درمان درد گردن
حرکت پیچشی- کششی را با زانوهای تان انجام دهید.

روی زمین به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید. پاهای تان روی سطح زمین قرار گرفته باشد. دست های خود را به شکل حرف T باز کنید، به طوری که شانه های تان با سطح زمین در تماس باشند. پاها را تا جایی که می توانید به سمت چپ بکشید.

به مدت دو دقیقه در این وضعیت بمانید.

سعی کنید حین تمرین شانه های تان را در تماس با زمین نگه دارید.

دوباره به پشت دراز بکشید و پاها را بالا بگیرید، سپس به سمت راست بچرخید و این حرکت را نیز در جهت راست بدن تان به مدت دو دقیقه انجام دهید. حین انجام این تمرین شانه ها را در تماس با زمین نگه دارید.
عضلات پشت پا و عقب ران ها را بکشید.

به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و پاها را به کف زمین بچسبانید. پای چپ را به صورت راست به طرف بالا بلند کنید، به طوری که کف پای تان مقابل سقف قرار گرفته باشد. سپس زانو را خم کرده و پا را روی زمین بگذارید.

این حرکت را ۶ الی ۸ دفعه انجام دهید. دفعه آخر، کف پا را به مدت ۳۰ ثانیه مقابل سقف نگه دارید.

این حرکت را برای پای راست هم انجام دهید.
از حرکت کششی کبوتری برای باز کردن مفاصل ران استفاده کنید.

برای انجام این تمرین با دست ها و زانوها شروع کنید. زانوی چپ را در جهت قفسه سینه حرکت دهید و آن را در حالی که پای تان را به جهت راست می برید به زمین بچسبانید. پای راست خود را در جهت پشت و به صورت صاف بر روی کف زمین حرکت دهید.
پای چپ و تنه باید یک زاویه ۹۰درجه ایجاد کنند.

تنه خود را به آرامی به طرف جلو حرکت دهید تا در عضلات نشیمنگاه و ران ها کشش ایجاد شود. تا حد امکان به سمت پایین خم شوید. اگر توانستید پیشانی خود را به کف زمین بچسبانید.

سپس ۵ بار نفس عمیق بکشید و بعد از آن این حرکات را روی طرف دیگر بدن تان انجام دهید

پست های اخیر از درد مفاصل/ستون فقرات :
 آشنایی با تاندونیت مچ دست
درد مفاصل/ستون فقرات 1398.10.15
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب