114

لوپوس بیماری ای است که نشانه های خاص خودش را دارد و بسیار شبیه به بیماری ‏های دیگر است. در این مطلب با نشانه های آن آشنا می‏‌شوید.بیماری‎های مربوط به اتوایمنی بدن بسیار فریبنده هستند چون عمدتا شبیه بیماری‎های دیگر خودشان را نمایش می‎دهند. اما لوپوس بیماری‎ای است که نشانه‎هایی هم دارد. در زیر به این نشانه‌‎ها اشاره می‎کنیم و اگر به بیش از چندین مورد از موارد زیر مبتلا هستید زمانش رسیده که به پزشک متخصص مراجعه کنید.
– تب، درد بدن، بی‏خوابی و همه مواردی که شبیه به آنفولانزا یا سرماخوردگی هستند نباید فریبتان دهند. اگر احساس می‏کنید این بیماری‎ها را برای مدتی طولانی دارید و خوب نمی‏شوید نشانه خوبی نیست.

– اگر شما کاهش وزن دارید اما رژیم نیستید باید نگران باشید. لوپوس بیماری اتوایمنی است که در نتیجه آن سیستم ایمنی بدن به خودش حمله می‏کند. به همین دلیل ممکن است اختلالی در عملکرد تیروئید و هورمون‌ها ایجاد شود.

– غدد لمفاوی به شکل لوبیا هستند و در سراسر بدن پخش شده‎اند. کارشان کمک به مبارزه با عفونت است، به طور معمول هم قابل دید نیستند. در شرایط ابتلا به لوپوس این غدد بیش از حد کار می‎کنند و در نتیجه دردناک می‏شوند. بیشتر از همه هم در گردن احساس می‏شوند.

– وقتی کسی مبتلا به لوپوس است همیشه دچار خستگی است. در این شرایط بیرون آمدن از تخت‏خواب برایش سخت است. خستگی بیش از اندازه یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

– گاهی در قسمت‎های عجیب بدن دچار مشکل می‏شوید. مثلا پاشنه پا، داخل بینی یا دهان. در یان شرایط بهتر است با پزشکتان مشورت کنید چون ممکن است نشانه بیماری‏ای خاص یا لوپوس باشد. البته اگر درد مداوم باشد.

– لوپوس بیماری‌‎ای است که جنسیت نمی‏شناسد، اما ۹۰ درصد افراد مبتلا به آن خانم‎‌ها هستند. اولین تاثیر آن هم این است که باعث از بین رفتن زیبایی صورت می‏شود. شاید باعث ریزش یا نازک شدن مو شود.

– بسیاری از خانم‌ها این شرایط را دارند که همیشه دست‌ها و پاهایشان یخ است. اما اگر انگشت‎هایتان بیشتر اوقات از سرما بی حس می‏شود، آبی رنگ می‏شود خطرناک است. این‎ها می‎تواند نشانه لوپوس باشد.

– درد عضلات و مفصل‎ها در این بیماری رایج است. اگر انقدر درد دارید که احساس می‏کنید آرتروز گرفتید، اما سنتان برای ابتلا به آن زیاد نیست بهتر است به پزشک مراجعه کنید. درد مربوط به لوپوس معمولا صبح‎ها شدید است و در ادامه روز کمتر می‏شود.

– درد سینه چیزی است که اول از همه شما را یاد حمله قلبی می‎اندازد. اما اگر درد سینه دارید و طبق ادعای پزشک قلبتان هیچ مشکلی ندارد شما مشکوک به لوپوس هستید.

– یکی از عضوهایی که قربانی لوپوس می‏شود کلیه است. درد کلیه گاهی به شکل کمردرد ظاهر می‎شود. در این شرایط باید به پزشک مراجعه کنید.

– لوپوس تاثیرات زیادی روی خون می‎گذارد و در نتیجه می‎‏تواند بارها باعث شود که خانم‌‎ها با افتادن بچه‎هایشان در دوران بارداری مواجه شوند. همچنین این بیماری می‏تواند باعث شود که پریودهای خانم‌ها سنگین و نامنظم شود.

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب