83

نیر دندان یکی از روشهای زیبا کردن لبخند و دستیابی به لبخند هالیوودی است. ونیر دندان یک پوسته نازک همرنگ دندان است که با چسب مخصوصی (باندینگ) به سطح جلویی دندان چسبانده میشود. ونیر علاوه بر زیبایی برای ترمیم دندان نیز استفاده میشود.


انواع ونیر دندان


دو نوع ونیر دندان وجود دارد: ونیر کامپوزیت و ونیر سرامیکی (که به آن پورسلین یا چینی نیز گفته میشود). هر دو نوع ونیر در صورتی که به خوبی کار شوند میتوانند دندانها و لبخند شما را زیبا کنند. اما این دو ونیر تفاوتهایی با هم دارند. با آگاهی یافتن از ویژگیها و معایب و مزایای ونیر دندان یا لامینیت دندان میتوانید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.


ونیر کامپوزیت


ونیر کامپوزیت از رزین ساخته میشود و در صورتی که بخواهید ظاهر طبیعی مشابه دندان داشته باشد باید خیلی خوب پولیش شود. برای چسباندن ونیر کامپوزیت ، مقدار بسیار کمی از سطح دندان تراشیده میشود. معمولا تمامی کار در یک جلسه انجام میشود.


معایب و مزایای ونیر کامپوزیت


چون رزین متخلخل است ممکن است دچار لکه یا تغییر رنگ شود. در صورتی که مواد حاوی رنگدانه زیاد مانند قهوه زیاد مصرف میکنید در استفاده از ونیر کامپوزیت تجدید نظر کنید. همچنین ونیر کامپوزیت ممکن است لب پر شود. این ونیرها بادوام هستند و طول عمرشان چهار تا هشت سال است.
یکی از مهمترین مزیتهای ونیر کامپوزیت این است که در صورت لزوم میتوان آن را برداشته و تعویض کرد. همچنین ونیر کامپوزیت کم هزینه تر است. هزینه این ونیرها معمولا نصف هزینه ونیر سرامیکی است. چون این نوع ونیر توسط دندانپزشک ساخته میشود مراجعه به دندانپزشک مجرب و ماهر  اهمیت زیادی دارد.


 


 

پست های اخیر از دکتر یاشار رضاعی :
  فلورایدتراپی برای کودکان
دکتر یاشار رضاعی 1397.06.06
 ایمپلنت دندان چیست؟
دکتر یاشار رضاعی 1397.05.30
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب