دندانپزشکی زیبایی

34

دندانپزشکی زیبایی در واقع به زیبایی و ظاهر دندان های شما مربوط می شود. که شما می توانید جدا از سلامت دندان های خود لبخندی زیبا را به چهره خود هدیه دهید که این عامل نیز یکی از هنرهایی موجود در علم دندانپزشکی می  باشد. و دندانپزشکان سعی بر این دارند که علاوه بر سلامت دندان ها لبخندی زیبایی را به افراد هدیه کنند. در رشته دندانپزشکی رشته هایی آموزش داده می شوند که مربوط به زیبایی بوده که پروتز های دندانی و ارتودنسی از جمله این تخصص ها به حساب می آیند. در غیر این صورت دندانپزشکی زیبایی یک رشته رسمی به حساب نمی آید و کسانی که در این عرصه فعالیت دارند پی به فروش رساندن محصولات خود می باشند.


در دندانپزشکی زیبایی روشی که بیش از همه به کار رفته می شود سفید نمودن دندان ها می باشد. سفید شدن دندان ها در دندانپزشکی و موادی که دندانپزشک جهت سفید کردن دندن های زرد رنگ به کار می برد موثرتر واقع بوده و همچنین ماندگاری بیشتری را به دنبال خواهد داشت به نسبت موادی که جهت سفید نمودن دندان ها به بفروش رسیده و هر شخصی می تواند به تنهایی از آن با هزینه کمتری از دندانپزشکی استفاده کند.


جهت زیبا نمودن ظاهر دندان ها با تغییر در شکل مینا سبب رفع فراز و نشیب در آن شده، که  گاهی در دندان های برخی از افراد شاهد شکستگی های ریز بوده که از این راه می توان جهت برطرف نمودن این شکستگی استفاده کرد. باید به این نکته توجه داشت که مینای دندان هرگز قابل برگشت نبوده و در برخی از موارد مشاهده می شود که عاج دندان با خطراتی دست و پنجه نرم می کند. که این روش با نام های دیگری نیز شناخته شده است.با شکل دندان به دندان ها که توسط تراشیدن  میلیمتری لایه هایی از دندان صورت می پذیرد ایجاد طرح گفته می شود. که خود یک درمان فوری در دندانپزشکی به حساب می آید که دندانپزشک توسط آن دندان های شکسته، ترک دار، خمیده و همینطور دندان هایی که روی هم سوار شده اند را اصلاح می نماید. افرادی که از ارتودنسی استفاده می کنند این روش نیز برای آنها مورد استفاده قرار می گیرد که باید دانست که این روش برگشت ناپذیر می باشد. که با شکل دادن دوباره دندان در واقع در ظاهر و طول و موقعیت دندان تغییر حاصل می گردد.


 


 


 


 

پست های اخیر از دکتر یاشار رضاعی :
  فلورایدتراپی برای کودکان
دکتر یاشار رضاعی 1397.06.06
 ایمپلنت دندان چیست؟
دکتر یاشار رضاعی 1397.05.30
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب