درمان های خانگی عفونت لوزه

65

التهاب لوزه ها با قرمزی، درد و تورم لوزه و گلو مشخص می شود. این حالت می تواند به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی ایجاد شود. این بیماری ممکن است با دیگر علائم مانند تب، درد عضلات، لرز، استفراغ و بی حالی نیز همراه باشد.اگر چه عفونت لوزه با آنتی بیوتیک قابل درمان است، ولی ممکن است این درمان به تنهایی جوابگو نباشد.



در هر حال برخی درمان های طبیعی وجود دارد که ممکن است در تسریع روند بهبودی کمک کننده باشد. برخی داروهای طبیعی و گیاهان دارویی ممکن است تاثیرات جانبی هم داشته باشند؛ بنابراین قبل از اینکه از این درمان ها استفاده کنید، حتماً با پزشکتان تماس بگیرید و از او راهنمای بخواهید.

مرحلة اول

غرغره کردن محلول آب گرم و نمک می تواند تسکین دهندۀ درد و التهاب لوزه باشد. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و اجازه دهید که نمک حل شود و این محلول را چند بار در روز غرغره کنید.

مرحلۀ دوم

مایعات گرمی مانند سوپ به تسکین درد گلو کمک می کند. مایعات گرمی مانند سوپ و چای می تواند به رفع احتقان سینوس و سینه نیز کمک کند.

مرحلۀ سوم

اکیناسه یا سرخارگل می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و به پاک کردن خون از سموم مختلف کمک کند. این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری های عفونی استفاده می شود و سالیان دراز است که توسط بومیان آمریکا استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه می تواند دفعات سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش داده و از شدت بیماری نیز بکاهد. در مطالعه ای که در سال2010 انجام شد، نشان داده شد که خواص ضدالتهابی شاخه و برگ اکیناسه برای کنترل علائم عفونت باکتریایی دستگاه تنفس فوقانی مفید است. دوز توصیه شده، 300 میلی گرم، سه بار در روز است. عصارۀ این گیاه به صورت قرص در ایران وجود دارد. این دارو برای زنان باردار یا افرادی که از داروهای سرکوب کنندۀ سیستم ایمنی استفاده می کنند، نباید استفاده شود. قبل از استفاده از این داروی گیاهی حتماً با پزشک مشورت کنید.

مرحلۀ چهارم

برخی داروهای هومیوپاتیک نیز که برای التهاب لوزه استفاده می شوند باعث تسریع در روند بهبودی می شوند. اگرچه هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این درمان برای ورم لوزه موثر است، این داروها ممکن است بتوانند سوزش گلو را بهبود بخشند. درد ممکن است به سمت گوش گسترش یابد. بیمار ممکن است دچار لرز شود. درد گلو معمولاً با مصرف، نوشیدنی های گرم بهتر می شود. کربنات باریم یکی دیگر از درمان هایی است که می تواند برای درمان ورم لوزه مورد استفاده قرار گیرد. این درمان ممکن است زمانی مفید باشد که لوزه بیش از اندازه ورم کرده باشد و در لمس، احساس شوند.

نکتۀ مهم: قبل از استفاده از هر گونه درمانی حتماً با پزشک تان مشورت کنید، زیرا ممکن است این درمان ها با داروهای دیگری که استفاده می کنید تداخل داشته باشند.

 

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب