راز رسیدن به لاغری بعد از زایمان

26

یک رژیم لاغری سالم به همراه ورزش روزانه به شما کمک می کند تا وزن اضافه خود را کم کنید. جالب است بدانید که مادرانی که نوزادشان از شیر آن ها تغذیه می کند، وزنشان سریع تر از مادران دیگر کاهش می یابد. بهترین تمرین برای درگیر کردن عضلات شکمی پلانک است.




خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند می توانند در طی ۶ تا ۱۲ ماه، طبق یک رژیم لاغری اصولی که توسط متخصص تغذیه تهیه شده، به وزن قبل از بارداری خود برسند. اکثر زنان نیمی از اضافه وزن خود را در طی ۶ هفته از دست می دهند، نیم دیگر این اضافه وزن با رعایت چند مورد کوچک در طول چند ماه از بین می رود.

یک رژیم لاغری سالم به همراه ورزش روزانه به شما کمک می کند تا وزن اضافه خود را کم کنید. جالب است بدانید که مادرانی که نوزادشان از شیر آن ها تغذیه می کند، وزنشان سریع تر از مادران دیگر کاهش می یابد.

 
پس از وضع حمل

ضعیف شدن لگن خاصره پس از وضع حمل مسئله ای کاملاً طبیعی است. لگن خاصره عضلاتی تختخواب شکل است که بین استخوان دنبالچه و استخوان شرمگاهی قرار گرفته است. این عضلات مثانه و روده شما را نگه می دارد. تاثیر ضعیف شدن لگن خاصره این است که موقع پریدن یا جهیدن، سرفه یا عطسه کردن کمی ادرارتان تراوش می کند. اما در اکثر افراد تمرینات و ورزش های منظم برای لگن خاصره این مشکل را برطرف می سازد.

بلافاصله پس از وضع حمل تمرینات مخصوص لگن خاصره را شروع کنید. ممکن است در ابتدا احساس ضعف شدید بکنید اما هرچه تمرینات بیشتری انجام دهید، به مرور زمان عضلاتتان قوی تر خواهد شد و به شما برای حل مشکل کمک می کند.
برای مشخص کردن محل عضلات لگن خاصره، تصور کنید در آخر صف توالت ایستاده اید و کاملاً ناراحت و ناامیدید. در اینگونه مواقع برای جلوگیری از تراوش ادرارتان عضلاتتان را سفت می کنید.
برای تمرین ورزش های مخصوص لگن خاصره تصور کنید که مجبورید جلوی خودتان را برای رفتن به توالت بگیرید، به همین دلیل عضلاتتان را بالا و پایین می برید. این وضعیت را برای ۵ ثانیه نگه دارید، و دوباره عضلاتتان را رها کنید. این حرکت را هر چند مرتبه که می توانید تکرار کنید تاجاییکه احساس کنید که عضلاتتان خسته شده اند. حال عادی نفس بکشید.
تمرین دیگر این است که مانند تمرین قبل عضلاتتان را بالا بکشید اما این بالا کشیدن و فشار آوردن بر روی عضلات باید به سرعت انجام گیرد و بعد آن را رها کنید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید و بعد عادی نفس بکشید.
* این تمرینات را به طور منظم در طول روز انجام دهید.

* پس از وضع حمل برای برگرداندن وضعیت عضلاتتان به حالت اولیه خود و درست کردن طرز ایستادن و نشستن خود تلاش کنید. اینکار دردهای ناحیه کمر را تخفیف خواهد داد و درد و فشار شانه ها را نیز کاهش می دهد. درست نشستن و ایستادن باعث میشود از اینکه تصور خواهید کرد قدتان بلندتر شده است، احساس بهتری پیدا کنید.

 
حرکات ورزشی
حرکت گربه

دستان خود را روبروی هم بر روی زمین قرار در راستای شانه هایتان قرار دهید و بر روی زانوان خود با ایستید و بعد تا حد امکان شکم خود را به سمت بیرون هدایت کنید دقیقا مانند گربه.

 
حرکت صخره به عقب

در همان حالت به روی زانوها قرار بگیرید اما این بار به روی انگشتان تکیه کنید و شکم و کمر خود را به عقب و جلو حرکت دهدی درست مانند کودکی که تازه تصمیم به چهار دست و پا رفتن دارد و با بازی این حرکت را انجام می دهد.

 
حرکت آرنج

دوباره در همان حالت روی زانو قرار بگیرید یکی ازدستان خود را صاف و کشیده و دست دیگر را به زیر گردن گذاشته و کمی گردن را به سمت دست کشیده و صاف هدایت می کنیم اما نباید زیاد به گردن فشار آوریم. و در مرحله بعدی دست زیر گردن قرار گرفته را به همراه گردن به سمت بالا می بریم به طوری که بتوانیم به سمت بالا نگاه کنیم.

 
ورزش شکم بعد از زایمان

بعد از سپری کردن دوران بارداری و وارد شدن به مرحله بعد از زایمان همیشه مادران نگران اندام نا متناسب خود که نتیجه بارداریاست هستند و مدام از این و آن سؤال می کنند که چطور می شود شکم را کوچک کرد. برخی ها بستن شکم با شکم بندها را توصیه می کنند و برخی دیگر راه های دیگر.

 
بهترین تمرین برای درگیر کردن عضلات شکمی پلانک است

برای شروع می‌توانید این حرکت را با کمی تغییر انجام بدهید. درحالی‌که زانوهایتان روی زمین قرار دارد، جلوی بدن را به سمت بالا بکشید. توجه کنید عضلات شکم در این وضعیت، منقبض و ستون فقرات‌تان صاف باشد. بعد از اینکه بدن شما به این تمرین عادت کرد می‌توانید حرکت استاندارد پلانک را انجام بدهید. به‌این‌صورت که بدون تماس زانوها با زمین و با کمک انقباض عضلات شکم مطابق با تصویر، وزن خود را به سمت بالا بکشید. این حرکت را چندبار در هفته و تا آنجاکه شرایط جسمی شما اجازه می‌دهد تکرار کنید

پست های اخیر از رژیم غذایی و تناسب اندام :
 اصول صحیح سوزاندن چربی‌های بدن
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.10.24
 شاغل‌ها با این 9 روش لاغر شوید
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.10.11
 روزی چند قاشق برنج بخوریم چاق نمی شویم؟
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.08.21
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب