114

شاید شما هم که از درد زانو یا سایر استخوان های بدن تان رنج می برید، این توصیه عامیانه را شنیده باشید و برای یک بار هم که شده پای مرغ را طبخ و نوش جان کرده باشید خدیجه رحمانی متخصص تغذیه درباره ارزش غذایی پای مرغ اظهار کرد:پای مرغ یکی از قسمت های بدن این جاندار است که حاوی بخشی از ترکیبات مرغ بوده و از ارزش تغذیه ای پایینی برخوردار است.



وی با اشاره به اینکه هر 100 گرم پای مرغ 215 کالری دارد، گفت:چربی ها و کلسترول بیشترین سهم کالری آن را تشکیل می دهند و به طور متوسط هر یک پای مرغ در حدود 30 گرم وزن و 73 کالری دارد که 45 کالری آن شامل چربی است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه 63 درصد کالری موجود در پای مرغ از چربی و 37 درصد باقیمانده از پروتئین است، تصریح کرد:قسمت زیادی از این پروتئین ها به کلاژن که بافت پیوندی است، اختصاص دارد.

وی با اعلام اینکه پای مرغ به دلیل چربی و کلسترول بالا در مجموع به عنوان یک غذای سالم و مناسب توصیه نمی شود، بیان کرد:مصرف مقدار کمی از این ماده غذایی در بعضی مواقع مانعی ندارد اما استفاده از پای مرغ برای افرادی که در معرض چربی های خون قرار دارند یا دارای سابقه خانوادگی این بیماری هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


رحمانی در مورد کلاژن موجود در پای مرغ اظهار کرد:بهتر است از این کلاژن در صنعت استفاده شود.

وی افزود:هنگام استفاده از پای مرغ در تهیه غذا باید به میزان زیادی پای مرغ را بجوشانند و چربی روی آن را خارج کنند، و بافت پیوندی آن را مورد استفاده قرار دهند.

وی درباره ویتامین D و دیگر مواد معدنی مفید در پای مرغ گفت:میزان این مواد بسیار ناچیز است و برای مثال مقدار کلسیم موجود در آن تنها 8 درصد نیاز روزانه را تامین می کند که حتی یک گیاه هم این مواد غذایی را دارد و پای مرغ ماده ای با ارزش تغذیه ای محسوب نمی شود.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب