واقعیت های ازدواج که حتما باید قبل از ازدواج کردن بدانید!

63

ازدواج یکی از بهترین مسیرهایی است که هر جوان می تواند انتخاب کند ولی برای یک ازدواج موفق و شاد می بایست هر دو طرف آموخته های اخلاقی و عاطفی کافی داشته باشند که در طی مسیر زندگی کمتر به مشکلات برخورد کنند.




اگر قصد ازدواج دارید باید این واقعیت های ازدواج را بدانید. اگر چه سن ازدواج در بیشتر جوامع بالا رفته است ولی باز هم می توان گفت ازدواج یکی از بهترین تصمیمات در زندگی هر شخص محسوب می شود. ازدواج کردن و متاهل ماندن یک مسیر در زندگی است که نیاز به شناخت کافی از تمام زوایای زندگی دارد. طبق آمار نیویورک تایمز ازدواج سبب می شود مردم شادتر باشند ولی با این حال بسیاری از مردم معتقدند که اگر مجرد بمانند از زندگی خود راضی تر هستند. بیشتر افراد از طول دوره پر استرس میانسالی می هراسند. در ادامه نت نوشت از واقعیت های ازدواج برایتان خواهد گفت و آن وقت تصمیم بگیرید که می خواهید ازدواج کنید یا نه؟!

راه های تحکیم رابطه زناشویی : انجام این کارها در تحکیم پایه‌ های ازدواج و رابطه‌تان مفید است.



واقعیت های ازدواج
سن ازدواج

یکی از واقعیت های ازدواج دانستن سن مناسب برای ازدواج کردن است. افرادی که در حدود سن ۲۳ سالگی ازدواج می کنند کمتر از دیگر افراد جدا خواهند شد. مطالعات دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که ازدواج هایی که در حدود سن ۱۸ سالگی رخ داده بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده اند. اما افراد ۲۳ ساله و یا در همین حدود که دست به ازدواج میزنند آمار طلاق آنها تنها ۳۰ % بوده است. این دسته از افراد به اندازه کافی بالغ نیستند و به راحتی نمی توانند شرکای مناسبی برای زندگی خود انتخاب کنند.

علل ناپایداری ازدواج و زندگی مشترک چیست؟
حس و حال رمانتیک

بسیاری از جوانان ازدواج را یک بعد کاملا احساسی و رمانتیک زندگی به شمار می آورند. می توان گفت احساسی بودن تنها یک بعد از چندین وجه ازدواج می باشد. حس و حال عاطفی که در دوران ماه عسل به سطح بالایی می رسد. چیزی در حدود یکی دو سال بیشتر طول نخواهد کشید. این شور عشق و احساسات شدید دوام همیشگی نخواهد داشت و تغییر شکل خواهد داد. پس بد نیست اگر قصد ازدواج دارید بدانید که ازدواج یک ماه عسل چندین ساله نیست. بعد از مدتی شور و حرارت احساسات شما به یک زندگی مشترک بالغانه تغییر شکل می دهد و این یکی از واقعیت های ازدواج است.

 نشانه های زندگی ناموفق ، اشتباهات زوجین و رفتارهای اشتباه در زندگی مشترک را بشناسید
با انرژی زندگی کنید

شاد بودن یکی از راههای تکامل در زندگی مشترک است. اگر شما با خبرهای خوب شریک زندگی خود را هیجان زده کنید رابطه شما شکل بهتری خواهد داشت. تحقیقات نشان داده است زوج هایی که به طور فعال جشن های کوچک و بزرگ بابت اتفاقات و خبرهای مختلف در زندگی خود می گیرند، نرخ بالاتری در رفاه داشته اند. با غافلگیری های شاد کننده می توانید ایام شاد و پر انرژی را بسازید. برای شادی و مهیا کردن جو شاد در زندگی مشترک خود همیشه پیش قدم باشید.


 حرفهایی که هرگز نباید به همسرتان بگویید و راهکارهایی برای بحث‌های زن و شوهری
دوران دوستی را فراموش نکنید

شادترین ازدواج ها بین بهترین دوستان رخ می دهد. دوستی هایی که صحیح انتخاب شده اند و مسیر درستی را طی کرده اند می تواند به یک ازدواج شاد کشیده شود.کسانی که دوستان خوبی برای همدیگر هستند در طی زندگی مشترک نیز می توانند دوستان خوبی برای هم باشند. این یک مکانیسم کلیدی است که در رضایت از زندگی نقش به سزایی دارد.دوستان صمیمی کمتر از دیگران به سمت طلاق خواهند رفت.

 راز روابط بی سرانجام و کوتاه مدت امروزی چیست؟ چگونه دچار رابطه های سمی نشویم؟
اختلاف سن

اختلاف سنی به جا چند سال است؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و از واقعیت های ازدواج این است که باید این موضوع را بدانید.

مطالعات نشان می دهد که اختلاف سنی یک سال بین زن و شوهر تنها ۳ % احتمال طلاق بینشان هست و اختلاف سنی ۵ ساله ۱۸% و اختلاف سنی ۱۰ ساله به احتمال قوی ۳۹% بیشتر می شود.می توان طبق این آمار گفت که اختلاف سنی هر چه کمتر باشد به یکی از گزینه های ازدواج موفق نزدیک تر هستیم.

پایداری عشق بعد از ازدواج با یک راه حل ساده
همکاری

مشارکت در کارها می تواند زندگی آرامتری را برای شما مهیا کند. در هر کاری که مربوط به زندگی شما میشود با هم همکاری داشته باشید. این کارها می تواند کار منزل، نگهداری از کودک، مراقبت از گیاهان، درآمدزایی یا حتی یک تفریح باشد. بیش از ۶۰% افرادی که از ازدواج خود راضی بوده اند می گویند نظارت دو طرفه در کارها دارند. این در حالی است که ممکن است یکی از طرفین در کاری مهارت بیشتری داشته باشد. با این اوصاف می توانید همکاری کنید یا تقسیم وظایف داشته باشید.

این سرفصلها و واقعیت های ازدواج می تواند راهنمای شما قبل از ازدواج باشد. اگر دیدگاه اشتباهی از ازدواج دارید دید خود را اصلاح کنید. سعی کنید با روش صحیح وارد زندگی شوید تا زندگی آرام تر و شادتری داشته باشید.

پست های اخیر از روان شناسی و روانپزشکی :
 چند روش برای کنترل استرس روزمره
روان شناسی و روانپزشکی 1398.11.02
 راه‌های طبیعی افزایش دوپامین
روان شناسی و روانپزشکی 1398.08.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب