74

پژوهشگر طب سنتی با اشاره به بایدها و نبایدهای مصرف سالاد گفت: خوردن شیر جوشیده با عسل یا نبات برای سالمندان بسیار مفید است.




سیدمهدی میرغضنفری،  پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با مصرف سالاد و تاثیر آن برای لاغری از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: استفاده از سالاد سبزیجات تازه و کاهو برای کاهش وزن توصیه می‌شود ولی این مسئله برای همه و با هر مزاجی خواص یکسانی ندارد.

    بیشتر بخوانید:
    مضرات وحشتناک خوردن خیار و گوجه فرنگی با هم

وی افزود: اکثر کاهوها دارای مزاج سرد و تر هستند به خصوص سالاد کاهو و سالاد شیرازی که معمولا مصرف آن به همراه آبغوره و آبلیمو بیشتر مرسوم است.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: چاقی از دیدگاه طب سنتی به دو دسته چاق افراد با مزاج تر و سرد و چاقی در افراد با مزاج گرم و تر تقسیم می‌شود و مصرف زیاد سالاد می‌تواند برای مزاج سرد و تر مضر باشد.

میرغضنفری گفت: در افراد دارای مزاج گرم مصرف سالاد منجر به تعدیل مزاج و کمک به کاهش وزن می‌شود و اگر در مصرف آن زیاده‌روی نشود عارضه خاصی ندارد. اما به  مزاج‌های سرد و تر که اغلب دچار پف‌آلودگی هستند مصرف زیاد سالاد را توصیه نمی‌کنیم.

وی گفت:‌در افراد دالای مزاج سرد و تر سالاد می‌تواند باعث افزایش رطوبت، سردی بدن و مشکلات جدیدی برای فرد باشد.

این پژوهشگر طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد:استفاده از عسل در سنین پیری بسیار مفید است زیرا معده را از رطوبت‌ها پاکسازی کرده و برای هضم غذا آماده می‌کند همچنین خوردن  شیر جوشیده با عسل یا نبات نیز برای این سنین مناسب است.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب