رفع آبریزش بینی در طب سنتی

98

در روزهای اخیر بار دیگر برخی افراد دچار سرماخوردگی یا آلرژی‌های فصلی همراه با آبریزش بینی شده‌اند، راهکار طب سنتی برای این مشکل شایع چیست؟





دلیل آبریزش بینی در طب سنتی افزایش رطوبت مغز و سینوس‌هاست. با تخلیه این رطوبت بدن فواید بیشماری می‌برد و به اصطلاح این کار به شادابی و سر زندگی مغز کمک می‌کند. به عبارتی از نظر طب سنتی مصرف آنتی هیستامین و پیشگیری از آب ریزش بینی درست نیست بلکه باید دلیل آبریزش را درمان کرد.

برای درمان سینوزیت در طب سنتی 4 راه وجود دارد. می‌توانید به غذا مقدار کمی زنجبیل یا دارچین اضافه کنید. این گیاهان گرم و خشک هستند و رطوبت بدن را کم می‌کنند. روش دوم استفاده از روغن‌های موضعی گرم کننده مثل روغن بادام تلخ یا روغن نعناع فلفلی است.

این روغن‌ها که باید روی سینوس‌ها مالیده شوند تا سینوس را گرم کنند. در واقع مثل بستن پیشانی با شالی گرم عمل می‌کنند. روش سوم استفاده از روغن‌های داخل بینی است که بهترین آن روغن گل بنفشه و روغن سیاه‌دانه است. بخور اکالیپتوس و آویشن نیز باعث گرمی سینوس و خارج شدن عفونت‌ها می‌شود. این محقق طب سنتی و متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد که تمامی‌این روش‌ها درمان کننده و کاهنده رطوبت داخل مغز است و تنها جلوی آبریزش را نمی‌گیرند.

از نظر حکمای طب سنتی پیشگیری از آبریزش بینی بدون آنکه علت آن را درمان کرده باشید باعث کاهش حافظه و در عین حال شدیدتر شدن سینوزیت می‌شود

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب