در این ساعات سوتین نبندید!

56

پوشیدن سوتین در تمام طول روز خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم ها افزایش می دهد.





باورهای متفاوتی درباره پوشیدن یا نپوشیدن سوتین وجود دارد، اما چیزی که مشخص است پوشیدن سوتین تنگ در تمام طول روز بر جریان خون در سینه ها و همچنین عروق لنفاوی تاثیر گذار است. برخی تصور می کنند پوشیدن سوتین از تاثیر جاذبه بر سینه ها و افتادگی آن جلوگیری می کند اما این تصوری غلط است و سوتین رشد بافتی را که از سینه محافظت می‌کند، محدود کند. به همین دلیل هیچ مزایای فیزیولوژیکی برای استفاده از سوتین مطرح نیست. در ادامه این مطلب بیشتر توضیح می دهیم که بهتر است چه ساعاتی از روز سوتین نبندید.
پوشیدن سوتین بیشتر از ۱۲ ساعت ممنوع

استفاده از سوتین تنگ سینه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، در نتیجه راه‌های لنفاوی سینه بسته می‌شود و ایجاد برجستگی می‌کند. در این حالت مایعی که به تدریج انباشته شده، متورم و حساس شده و به شکل کیست در می آید. ضمن این که سموم هم باید از طریق عروق لنفاوی به بیرون رانده شوند. به هر حال در یک سینه با سوتین محکم و تنگ این مراحل به خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه سموم در سینه‌ها تجمع می‌یابند.

محققان می‌گویند استفاده از سوتین بیش از ۱۲ ساعت در روز می‌تواند خود عامل سرطان سینه شود. به همین دلیل توصیه اکید بر این است که فقط زمان‌هایی که بیرون از خانه هستید از این لباس زیر استفاده کنید. خانم هایی که هر روز و ۲۴ ساعت سوتین به تن دارند ۳ از ۴ نفر احتمال بروز سرطان سینه در آنها بیشتر است.

زنانی هم که ۱۲ ساعت در روز سوتین به تن دارند اما شب ها هنگام خواب آن را درمی‌آورند یک نفر از ۷ نفر در خطر بروز سرطان سینه هستند. اما زنانی که کمتر از ۱۲ ساعت سوتین دارند یک نفر از ۵۲ نفر در معرض خطر قرار دارند.

پست های اخیر از زنان و زایمان و نازایی :
 افسردگی پس از زایمان را جدی بگیرید
زنان و زایمان و نازایی 1398.11.16
 تست ضروری برای زنان بالای 30 سال
زنان و زایمان و نازایی 1398.06.12
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب