درمان عفونت سینوس ها با ماساژ ساده در خانه

31

انباشته شدن عفونت سینوس ها و درد آن از جمله دردهای سختی است که معمولا درمان سختی دارد. در این مطلب درمان عفونت سینوس ها با ماساژ ساده در خانه را برای شما خواهیم گفت،




با شروع فصل سرما بیماریهای مربوط به دستگاه های تنفسی نیز شیوع پیدا می کند. عفونت سینوس ها از دسته بیماری هایی است که اگر به حالت مزمن در آمده باشد بی شک با هر باد سردی می تواند شما را برای مدتی نه چندان کوتاه به بستر بیماری بکشاند. انباشته شدن عفونت سینوس ها و درد آن از جمله دردهای سختی است که معمولا درمان سختی دارد. در این مطلب درمان عفونت سینوس ها با ماساژ ساده در خانه را برای شما خواهیم گفت، با نت نوشت همراه باشید.

التهابات بینی و پوشش و حفره سینوس ها می تواند از حساسیت باشد. سرما خوردگی و انواع آنفولانزا که عطسه و آبریزش بینی و سردرد همراه دارد. عفونت سینوس ها از این بیماری ها حاصل می شود که هر ساله تعداد زیادی از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از روش های کاملا طبیعی و بدون مصرف داروهای آنتی بیوتیک و شیمیایی عفونت سینوسی را کاملا برطرف کنید.


قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی به نام موم عسل
درمان عفونت سینوس ها با یک ماساژ ساده در خانه

برای درمان عفونت سینوس بر روی یک صندلی طوری بنشینید که سرتان در زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد. عضلات استرنوکلیدوماستوئید که دقیقا زیر گوش قرار دارد را به آرامی به سمت پایین ماساژ دهید. هر دو سمت را به همین منوال به آرامی نرمش دهید.

با این ماساژ گردن شما استراحت خواهد کرد. با استفاده از انگشت سبابه خود قسمت بالایی بینی خود  را به آرامی به سمت پایین نرمش دهید. حرکت انگشتان را تا قسمت نرم بینی ادامه دهید.

 یک گیاه ضد عفونت همه کاره برای انواع عفونت ها

با یک حرکت دایره ای شکل نوک بینی را به آرامی ماساژ دهید. این حرکت را  آرام آرام به سمت استخوان های گونه هدایت کنید. با این کار در حدود ۲۰ الی ۳۰ ثانیه می توانید عضلات داخلی بینی و سینوس ها را نرم و روان کنید.

البته این حرکات علاوه بر ماساژ ناحیه تنفسی و درمان عفونت سینوس می تواند به استراحت پوست نیز کمک کند. با استفاده از انگشت سبابه مجدد بر روی  استخوان بالای بینی یعنی در حدود بین دو ابرو به سمت مرکز کره چشم هدایت کنید. این حرکت را به آرامی به حالت دندانه ای و دایره ای برای حدود ۲۰ الی ۳۰ ثانیه انجام دهید. در نهایت به هر دو دست از مرکز پیشانی به صورت دورانی به یک فشار کم به سمت عضلات گیجگاهی حرکت کنید. این حرکات عضلات و حفره های داخلی صورت و سینوس ها از حالت التهاب خارج شده و استراحت می کنند.

خواص چای پونه کوهی در درمان سریع گلودرد ، آنفولانزا و عفونت سینوسی
جلوگیری از عفونت سینوس

برای آنکه سینوس های شما ملتهب و عفونی نشود بهتر است این نکات را به خوبی رعایت کنید:

    سیگار نکشید و حتی در معرض دود سیگار نیز قرار نگیرید.
    قدرت سیستم ایمنی بدنتان را با تغذیه سالم قوی و سالم نگه دارید.
    فعالیت  بدنی داشته باشید.
    روزانه در حدود ۳۰ دقیقه ورزش کنید و در هفته این کار را حداقل سه مرتبه تکرار کنید.
    مقداری زیادی آب بنوشید.
    دستهای خود را به خصوص در فصل سرما بیشتر بشویید.
    خانه  و محل کارتان را به طور منظم از گرد و غبار پاک کنید.
    اجازه ندهید گرد و غبار باعث تحریک سینوس ها و ناحیه تنفسی شما بشود.

با رعایت این نکات و ورزش هایی که گفته شد می توانید سینوس هایتان را از درد حاصل از عفونت و التهاب دور نگه دارید. البته بدون اینکه برای درمان عفونت سینوس از داروهای شیمیایی پر ضرر استفاده کنید.

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب