اسکراب عالی صورت با قهوه و دارچین

25

اسکراب قهوه و دارچین به از بین بردن جای جوش، سلول های مرده پوست و شفافیت آن بسیار کمک می کنند.




اسکراب های خانگی ساده ترین و ارزان ترین راه برای داشتن پوستی سالم و زیباست بدون استفاده از مواد شیمیایی. یک اسکراب عالی صورت با قهوه و دارچین است که در این مقاله به طریقه تهیه آن ها اشاره شده است.
ماسک و اسکراب قهوه و دارچین:

این یک روش عالی و جالب برای کاهش مسائل پوستی است و سلولهای مرده را به طور طبیعی حذف می کند.
طرز تهیه:
یک قاشق قهوه که حاوی آنتی اکسیدان است را با شکر قهوه ای و روغن بادام و دارچین مخلوط کنید و این خمیر را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با حرکات دایره ای روی صورتتان بمالید و سپس با آب گرم بشورید.
ماسک صورت لایه‌بردار

۱.۴ قاشق چایخوری پودر قهوه و ۱ قاشق غذاخوری ماست. طعم ماست در این ترکیب مهم نیست پس هر نوع ماست شیرین یا ترشی داشتید می‌توانید استفاده کنید اما ماست شیرین بوی کمتری دارد و در ترکیب با قهوه رایحه بهتری روی پوست شما خواهند داشت. این ترکیب را به آرامی بر روی صورت و گردن خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی صورت شم بماند. سپس با آب گرم صورت خود را خوب بشویید تا پوست‌تان شفاف و نرم شود. این ماسک را بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید.
ماسک تفاله قهوه

حتما می‌پرسید آیا باقی مانده قهوه صبح همان خواص عصاره قهوه را دارد؟ نه، خواص عصاره قهوه خیلی بیشتر از خواص قهوه باقی مانده در فیلتر قهوه‌ساز است! اما تفاله قهوه باقی مانده شما خواصی هم دارد. شما می‌توانید در مراقبت‌های روزمره از پوست خود از آن استفاده کنید. برای تهیه ماسک صورت خانگی می‌توانید از این پودر قهوه استفاده کنید. ماسک صورت قهوه پوست شما را نرم و لطیف می‌‌کند. همین‌طور می‌توانید از این دانه‌های قهوه به عنوان اسکراب بدن و اسکراب پوست هم استفاده کنید. اسکراب قهوه به صورت مداوم، سلولیت را رفع و نواحی زبرتر پوست مثل زانوها و آرنج را نرم می‌کند.
کافئین موجود در قهوه نیز می‌تواند ظاهر پوست را  زیباتر کند. هرچند به طور موقت. کافئین پوست را به سرعت لیفت می‌کند و این کشیدگی و لیفت صورت می‌تواند خطوط چین و چروک را برای مدتی کمرنگ کند. همین‌طور کشیدگی باعث از بین رفتن پف دور چشم به طور کاملا محسوس می‌شود. این ویژگی مجزه‌آسای قهوه همان ویژگی است که ماسک جوان کنند قوه را انقدر محبوب می‌کند. شما هم می‌توانید به راحتی همین کار را در خانه انجام دهید؛ بدون این که پول زیادی بابت کرم و ماسک صورت بدهید.
اسکراب انار برای لایه برداری لب های ترک خورده و پوسته پوسته شده

سلول‌های مرده پوست روی لب‌ها باعث ایجاد خشکی و ترک می‌شوند. مراقبت از لب‌ها نیز به اندازه‌ی مراقبت از دیگر قسمت‌های بدن شما از جمله دست‌ها، پاها و صور‌ت‌تان مهم است. اگر سلول‌های مرده‌ی پوست را از لب نزدایید، ممکن است تیره شوند و ترک بخورند. اسکراب لب طبیعی ساخته‌شده از دانه‌های انار می‌تواند لب‌های شما را به طور طبیعی صورتی کند. این اسکراب می‌تواند به لب‌ها رطوبت نیز بدهد.
مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب
چند دانه انار
مقدار کافی خامه
دستورالعمل تهیه اسکراب صورت
– چند دانه انار را له کنید.
– مقدار کافی خامه به دانه‌های له‌شده‌ی انار اضافه کنید.
– همه‌ی این مواد را خوب مخلوط کنید.
– ترکیب حاصل را روی لب‌های‌تان بمالید.
– لب‌ها را به آرامی مالش دهید.
– در نهایت لب‌ها را با آب ولرم بشویید و به صورت ضربه‌ای آنها را خشک کنید.
اگر می‌خواهید مزایای اسکراب لب انار را افزایش دهید، باید این مراحل را دنبال کنید:
– دانه‌های انار را له کنید.
– آن را با کمی عسل و شکر مخلوط کنید.
– به آرامی لب‌ها را ماساژ بدهید.
– در نهایت اسکراب را با آب بشویید و لب‌ها را به صورت ضربه‌ای خشک کنید.
اسکراب خیار و شکر قهوه ای برای تغذیه پوست

این اسکراب خانگی ساده یکی از انتخاب‌های عالی برای افراد با پوست حساس است.
مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب
– خیار
– شکر قهوه‌ای
– روغن آووکادو
دستورالعمل تهیه اسکراب صورت
نخستین مرحله ترکیب روغن آووکادو و شکر به نسبت ۲ به ۱ است، سپس یک خیار کوچک یا متوسط را با آن ترکب‌کنید. پس از آن، همه این مواد را مخلوط‌کنید. آن را آرام ماساژدهید، بگذارید چند دقیقه بر پوست بماند و بعد از پوست لایه‌برداری‌شده، نرم و درخشان خود لذت‌ببرید.
اسکراب آلوورابرای پوست‌های حساس

اگر می‌خواهید برای پوست حساس‌تان اسکرابی ساده و کم دردسر درست کنید که بتوانید به راحتی آن را در یخچال نگهداری کنید، می‌توانید از آلوورا استفاده کنید. آلوورا از جمله گیاهانی است که با تمام پوست‌ها سازگاری دارد و می‌تواند هنگام لایه‌برداری آبرسانی مفیدی را به سطح پوست ارائه دهد. برای تهیه اسکراب آلوورا کافی است ژله آلوورا را با ته فنجان نمک دریایی آسیاب شده مخلوط کنید. به عنوان مثال می‌توانید 2 قاشق از آلوورا را با یک قاشق نمک دریایی مخلوط کنید و از آن برای لایه‌برداری پوست صورت و بدن‌تان استفاده کنید. تنها باید مراقب باشید هنگام لایه‌برداری از پوست بیش از اندازه دانه‌های نمک دریایی را روی پوست‌تان فشار ندهید.

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب