در ۶۰ روز 10 کیلو لاغر شوید

29

برای اینکه بتوانید به کاهش وزن مناسب برسید باید رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید و در کنار آن حتما به ورزش و پیاده روی بپردازید، اما اگر مجبور هستید که در مدت زمان کم، حتما چند کیلو وزنتان را کم کنید این رژیم به روشی طبیعی به شما کمک می کند که بدون آسیب رساندن به بدنتان، وزن کم کنید.




    1- اولین کاری که باید برای کاهش وزن 10 کیلوگرمی انجام دهید این است که صبور باشید

هیچ رژیم غذایی نیست که با قرصهای جادویی یا نوشیدنی معجره آسا باعث کاهش وزن سریع ما شود بلکه برای کاهش وزن 5 تا 10 کیلوگرم ما ناگزیربه طی نمودن فرایندی هستیم که نیاز به تمایل و تلاش برای چربی سوزی با شیوه‌ای مناسب دارد که منجر به حفظ سلامت نیز گردد.

 

در ابتدا بهترین کار این است که سعی کنیم تا عادات بد غذایی خود را تغییر دهیم با این کار نه فقط به حفظ سلامتی خود کمک کرده‌ایم بلکه احساس بهتری برای کاهش وزن پیدا می‌کنیم پس با بررسی و کمی دقت در مصرف خوراکی‌ها می‌توانیم خیلی راحت از شر اضافه وزن خود خلاص شویم ولی اگر علاقه مندید بدانید چطور می‌شود کاهش وزنی 10 کیلو گرمی در 2 ماه را داشته باشید ادامه مطلب را بخوانید.

 
1- اولین کاری که باید برای کاهش وزن 10 کیلوگرمی انجام دهید این است که صبور باشید

رژیم‌های غذایی هستند که در زمانی کوتاه می‌توانند کاهش وزن زیادی به همراه داشته باشند ولی چیزی که موجب ناامیدی شما می‌شود این است که بعد از پایان رژیم غذایی وزن شما به سرعت به حالت اولیه خود و یا حتی وزنی بیش از آن باز می‌گردید. به نظر شما برای اینکه بتوانید به وزن ایده آل خود برسید و آن را حفظ کنید دو ماه مدت زیادی است؟

 

مسلماً خیر پس بیایید خود را گرفتار اینگونه رژیم‌های غلط نکرده و با تمرکز بر چگونگی انجام عادات جدید در زندگی خود کاهش وزنی ماندگار را تجربه کنیم.

 

2- برای کاهش وزن تا 10 کیلو گرم نیاز به تغییر عادات غذایی داریم، در حالت ایده آل مصرف یک رژیم غذایی غنی از پروتئین و سبزیجات و محدود کردن مصرف چربی‌ها و کربوهیدرات یک راه کار عالیست. بهتر است استفاده از مواد غذایی کم چربی و کم نمک در پخت و پز را به عنوان یک اصل قرار داده و وعده غذایی شام را با توجه به این که بدن نیاز کمتری به مصرف کالری دارد سبک بگیریم.

 

اگر وعده شام برایتان مهم است و نمی‌خواهید صرفاً مثلاً از فراوردهای لبنی کم چرب مانند پنیر و ماست با سبزی و یا خوراک سبزیجات و غلات استفاده نمایید پیشنهاد می‌گردد در وعده شام از غذاهایی که چاق کننده نیست استفاده شود مثلاً پروتئین‌ها: گوشت بدون چربی (سینه مرغ یا ماهی) به‌صورت کبابی یا بخارپز با سبزیجات.

 

بهتر است از خوردن غذاهای سرخ شده که پر از چربی است خوداری کنید از خوردن شیرینی، بیسکوئیت و ماکارونی و کربوهیدراتهای ساده مانند کیک و میوه‌های شیرین که حاوی مقدار زیادی قند و در نتیجه کالری زیاد می‌باشد اجتناب کنید.

 

3- رای اینکه بتوانید کاهش وزن 10 کیلو گرمی داشته باشید باید مصرف فیبر را افزایش دهید چون فیبر موجب جذب چربی بدن شده و ترانزیت روده را تنظیم کرده و باعث کاهش سطح کلسترول بد در خون شده و به سم زدایی بدن کمک می‌کند نان گندم، توت فرنگی و عدس از فیبر بالایی برخودار است همینطورمصرف کم کربوهیدرات مانند بلغور جو دو سر و برنج خوب است ولی در وعده غذایی شام توصیه نمی‌شود.

 

4- برای اینکه بخواهیم کاهش وزن 10 کیلو گرمی را تجربه کنید باید ورزش کنید در مورد اهمیت ورزش همین قدر کافی است که بگوییم 40% موفقیت در کاهش وزن منوط به ورزش است.

 

ورزش‌های قلبی عروقی و ورزشهای بی هوازی که انجام 40 دقیقه در روز از ورزش هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی و یا بی هوازی از طریق استفاده از وزنه کافی می‌باشد.

 

5- آزار دهنده خواهد بود اگر شما 10 کیلو وزن کم کنید و ببینید که همه لباسهای شما دیگر سایز شما نیست البته خبر خوب این است که شما می‌توانید با پرورش عضلاتتان علاوه بر اینکه عمل چربی سوزی را انجام می‌دهید وتوده های اضافی چربی را از بین برده و ضمن کم کردن وزن به تناسب اندام هم برسید.

 

اگر شما هر روز خودرا وزن کنید و تغییرات کمی را مشاهده کنید ممکن است دلسرد شده و از ادامه برنامه خودداری کنید لذا توصیه می‌شود تا پایان برنامه صبر کنید تا نتیجه را ببینید.

 

6- برای اینکه بتوانید 10 کیلو گرم وزن کم کنید باید سرعت سوخت و ساز بدن را زیاد کنید راه درست این است که وعده غذایی را از 3 وعده به 5 وعده افزایش دهیم. خوردن 5 بار در روز صبحانه، میان وعده، ناهار، میان وعده و شام یعنی خوردن غذای بیشتر در مقادیر کوچکتر کمک می‌کند در تمام روز کار سوخت و ساز بدن ادامه داشته و موجب سرعت بخشیدن به سوزاندن کالری و در نتیجه سوزاندن چربی شود.

 

7- در خیلی از مواقع ما بدون این که واقعاً گرسنه باشیم احساس گرسنگی می‌کنیم میدانید چرا؟ قطعاً اظطراب عامل مهمی در این زمینه محسوب می‌شود وقتی اظطراب داریم مغز ما به اشتباه پیغام می‌فرستد و ما را به خوردن تشویق می‌کند.

 

تا کنون دقت کرده‌اید وقتی اضطراب دارید غذای بیشتری می‌خورید!

برای ایجاد احساس سیری توصیه می‌شود از دمنوشهای گیاهی مانند دمنوش زنجبیل با آبلیمو و یا چای سبز حتی ترکیبی از هر دو استفاده کنید این کار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر این که احساس سیری می‌کنید سرعت سوزاندن چربی را هم افزایش دهید.

 

8- انگیزه خود را حفظ کنید به کسانیکه موفق شدن تا کاهش وزن زیادی داشته باشند نگاه کنید اگر شما که می‌خواهید 10 کیلو گرم وزن کم کنید انگیزه لازم را نداشته باشید پس چطور می‌خواهید این کار را به انجام دهید.

 

راه‌های زیادی برای اینکه به خودتان انگیزه بدهید وجود دارد شما می‌توانید هدف خود را تناسب اندام قرار دهید و با پوشیدن لباس‌ها و یا شلواری که برایتان تنگ شده بود وقتی مثلاً 2 کیلو وزن کم کرده‌اید از کاهش وزن خود لذت ببرید. یک ایده خوب دیگر این است که با شروع رژیم غذایی و تغییر عادات بد غذایی یک دفترچه تهیه کرده و میزان وزن کنونی و این که هرروز چه مقدار ورزش کرده‌اید و چه خورده اید را بنویسید و این که چه احساسی دارید، از جملات مثبت در ثبت روزانه استفاده کنید تجسم هدف را تا رسیدن به وزن مطلوب فراموش نکنید.

 

9- در نهایت کاهش وزن 10 کیلو در یک دوره دوماهه به عنوان یک مرحله، آغاز و پایان کار نیست بلکه تغییر جدیدی درسبک زندگی شماست که اجازه می‌دهد به شما تا علاوه بر مراقبت از سلامت خود یک نگاه خوب و یک احساس خوب به خود داشته باشید.

 

عموماً اینگونه رژیم‌های غذایی مخصوص افراد سالم می‌باشد لذا توصیه می‌شود قبل از شروع هر رژیم غذایی یا ورزشی با پزشک خود مشورت نمایید

پست های اخیر از رژیم غذایی و تناسب اندام :
 اصول صحیح سوزاندن چربی‌های بدن
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.10.24
 شاغل‌ها با این 9 روش لاغر شوید
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.10.11
 روزی چند قاشق برنج بخوریم چاق نمی شویم؟
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.08.21
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب