آیا دخترزا بودن یا پسرزا بودن در خانم ها واقعیت دارد؟

91

این اعتقاد قدیمی هنوز رایج است که برخی خانم ها دخترزا و برخی دیگر پسرزا هستند، اما این اعتقاد پایه و اساس علمی ندارد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می شود.




 تعیین جنسیت فرزند از طریق تجویز رژیم‌های غذایی از سوی برخی پزشکان اساس علمی ندارد، می‌گوید: "شانس، در تعیین جنسیت فرزند به طور طبیعی به میزان بالایی دخالت دارد. کروموزوم‌ در زنان به صورت xx و در مردان xy است. برخلاف تصور همگان باید گفت، تعیین کننده جنسیت، مردان هستند.

اگر مردی همسر خود را به این بهانه که به اصطلاح عامیانه دختر زاست طلاق و همسر دیگری را برای پسردار شدن انتخاب می‌کند، در اشتباه محض است چرا که مشکل از جانب زن نیست و مردها هستند که ممکن است کروموزوم y در آن‌ها فعال باشد یا نباشد.

نوزاد
این‌که چطور می‌توان به طور مصنوعی تعیین کرد جنس جنین چه باشد، باید گفت که استفاده از روش تشخیص ژنتیکی قبل از انتقال جنین، تنها روش مناسب برای این منظور است. به این معنا که در روش IVF یک سلول از توده سلولی که تشکیل شده (جنین) و آماده انتقال به رحم مادر است، جدا می‌کنند. با گذاشتن این سلول زیر میکروسکوپ مشخص می‌شود جنین دختر است یا پسر، پس از آن می‌توان با جدا کردن سلول مد نظر، جنین دختر یا پسر را به رحم مادر انتقال داد.

با انتقال اسپرم y از شوهر به رحم زن هم می‌توان جنسیت فرزند را تعیین کرد. در این روش تنها اسپرم‌های y وارد رحم زن می‌شود. تمام روش‌های دیگر همچون صرف غذایی خاص یا آمیزش در یک زمان ویژه‌ که می‌تواند باعث دختر یا پسر شدن جنین ‌شود، پایه و اساس علمی ندارد و هیچ کدام توصیه نمی‌شود. نظام پزشکی هم با برخی مروجان این گونه روش‌ها برخورد می کند.

پست های اخیر از زنان و زایمان و نازایی :
 افسردگی پس از زایمان را جدی بگیرید
زنان و زایمان و نازایی 1398.11.16
 تست ضروری برای زنان بالای 30 سال
زنان و زایمان و نازایی 1398.06.12
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب