خوردنی‌های مناسب برای پیاده‌روی

109

 افراد باید در طول پیاده‌روی ‌های طولانی بهداشت فردی خود را رعایت  کرده و همزمان با مصرف مواد غذایی مناسب، آب بهداشتی بنوشند.




 در هنگام پیاده‌روی به دلیل تعریق بدن نیاز به آب بیشتر است، همچنین تا حد امکان از مصرف غذاهای سنگین و چرب جلوگیری کنند، زیرا این مواد غذایی همراه با مشکلات گوارشی خواهد بود.
 غذاهای داغ عامل مسمومیت است و میکروب‌ها را از بین می‌برد،‌ بهتر است افراد از این نوع غذا در طول مسیر مصرف کنند.
لزوم مصرف میوه و سبزیجات درپیاده روی طولانی مدت

در هنگام پیاده روی های طولانی باید تا حد امکان از مصرف غذاهای گوشتی خودداری کرده و میوه و سبزیجات را به هیچ عنوان بدون شستشو مصرف نکنند.

 افرادی که نسبت به شیر حساسیت دارند بهتر است از آن استفاده نکنند زیرا شیر زود فاسد شده و باعث بروز مشکلات گوارشی و نفخ می‌شود.

 بهتر است افراد در طول پیاده‌روی های طولانی مدت برای تأمین انرژی خود از مواد غذایی مانند انجیر و خامه خشک، تنقلات سالم، آجیل و میوه‌های خشک  استفاده کنند.

 اگر افراد در طول مسیر پیاده روی دسترسی به آب معدنی ندارند باید آب غیر بسته‌بندی را جوشانده تا میکروب‌های احتمالی موجود در آن از بین برود،‌ سپس آن را مصرف کنند.

همچنین برای رفع تشنگی می‌توان از چای کم‌رنگ نیز به جای آب استفاده کرد و از مصرف غذاهای چرب که باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست می‌شود خودداری کرد.

بیماران دیابتی نباید به مدت طولانی خود را گرسنه نگه دارند و غذا را به طور مرتب مصرف کرده تا میزان قند خونشان تنظیم بماند.

 در طول پیاده روی  افراد بهتر است از کوله‌پشتی یک دست استفاده نکنند زیرا این وسیله تعادل ستون فقرات را بهم می‌زند و در طول مسیر نیز با خود وسایل شخصی مانند مسواک، قاشق، چنگال، قمقمه آب، خمیر دندان و مایه شستشوی دست به همراه داشته باشند.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب