تاثیر مکمل های ویتامین D در کاهش حملات مرگبار بیماران ریوی

54

مطالعه جدید نشان می دهد مصرف مکمل ویتامین D می تواند حملات مرگبار ریوی را در بیماران مبتلا به «بیماری مزمن انسداد ریوی» کاهش دهد.



 بیماری مزمن انسداد ریوی جزء گروهی از بیماری های ریوی شامل برونشیت و آمفیزم است که موجب انسداد جریان هوا شده و نفش کشیدن را دشوار می سازد.

حال نتایج مطالعه محققان دانشگاه کوئین مری لندن نشان می دهد مصرف مکمل ویتامین D به شکل خوراکی منجر به کاهش ۴۵ درصدی حملات ریوی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی می شود.

«آدریان مارتینائو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مکمل ویتامین D ایمن و ارزان است از اینرو می تواند درمان بسیار مقرون به صرفه ای برای افراد مبتلا به کمبود ویتامین D باشد.»

برای این مطالعه، محققان وضعیت ۴۶۹ بیمار را در سه آزمایش بالینی در بریتانیا، بلژیک و هلند مورد بررسی قرار دادند.

بررسی ها نشان داد مکمل ها برای افراد دارای میزان بالا ویتامین D هیچ فایده ای نداشت.

بیش از ۱۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی هستند و این عارضه عامل مرگ حدود ۳.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ بوده است.

مارتینائو در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان می دهد دادن مکمل ویتامین D به بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریوی که دچار کمبود ویتامین D هم هستند می تواند ریسک حملات مرگبار ریوی را تا نصف کاهش دهد.»

درحالیکه ویتامین D به خاطر تاثیرش بر سلامت استخوان ها شناخته شده است، اما مطالعات قبلی، نقش آن را در مقابله با سرماخوردگی، آنفولانزا و حملات آسم آشکار ساخته اند و حتی این ویتامین به افزایش وزن و رشد مغز در کودکان دچار سوءتغذیه هم کمک می کند.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب