تاثیرکبد بیمار بر ایجاد سنگ در کلیه

48

از دیدگاه طب سنتی سنگ کلیه به واسطه بیماری‌های کبدی ایجاد می‌شود یعنی می‌توانیم علت اصلی در ایجاد سنگ کلیه را مشکلات کبدی بدانیم؛ اگر به هر دلیلی کبد سرد یا گرم شود برغلظت خون تاثیر می‌گذارد که این تاثیر حاصل از بیماری کبد از عوامل موثر بر ایجاد مشکلات کلیوی است.




در واقع با تغییر غلظت خون، کلیه مبتلا به ریزش رسوبات می‌شود که در علم پزشکی آن را سنگ کلیه می‌نامیم؛ سنگ‌های کلیه دارای ترکیبات مختلفی مثل سنگ‌های کلسیمی و سنگ‌های اسید اوریکی هستند اما به طور شایع این رسوبات از جنس اگزالات‌ هستند.
اختلالات کلیوی اغلب با ایجاد درد‌هایی در شکم، پشت و ناحیه دنده‌ها همراه است که در کوتاه مدت عود می‌کند و سپس متوقف می‌شود؛ این درد‌ها به مرور به سمت‌های پایین‌تر و در نهایت به مجاری ادراری کشیده می‌شوند.

 امروزه به دلیل وجود آلاینده‌ها در هوای استنشاقی، ترکیبات مصنوعی در سفره غدایی، امواج و آنتن‌های مخابراتی، تشعشعات ناشی از صفحه مانیتورها و موبایل‌ها و قرار گرفتن در معرض میدان‌های مغناطیسی cpu دستگاه‌های الکتریکی، ریسک ابتلا به اختلالات کبدی و به دنبال آن ایجاد سنگ کلیه افزایش پیدا کرده است.
عادات ناسالم موثر بر کبد

 ابتلا به برخی از بیماری‌ها، عادات غلطی مثل نشستن‌های طولانی و کم تحرکی( چه در سبک زندگی ناسالم و چه در بیماران بستری) و پوشیدن لباس‌هایی که از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند هم به نوعی بر روی کبد اثر دارند.
وقتی بیماری بر کبد عارض شود، مزاج کبد تغییر می‌کند، این تغییر مزاج چه به سمت گرمی باشد و چه به سمت سردی، بر شکل‌گیری سنگ‌های کلیه تاثیر گذار است؛ برای مقابله با اختلال سنگ کلیه بهتر است علاوه بر مصرف مداوم مایعات و اصلاح عادات غذایی روزمره ، بدن را با استفاده از روغن‌های گیاهی که مزاج کبد را متعادل‌تر می‌کند، مالش دهیم تا فرایند درمان به مرور اینجاد شود.

پست های اخیر از کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) :
 علائم کلیوی ناشی از کرونا
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1399.08.26
 گیاهی که شستشو دهنده کلیه و مجاری ادراری است
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1398.09.12
 چند راهکار ساده برای دفع سریع "سنگ کلیه"
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1398.08.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب