علت کم شدن خون پریود شما حتما یکی از این 10 مورد است

47

کم شدن خونریزی پریود به دلایل مختلفی اتفاق می افتد از علت های آن می توان به استرس بسیار بالا و بارداری و بیماری های گوناگون اشاره کرد.




هنگامی که بسیاری از ما در مورد دوره های قاعدگی خود شکایت می کنیم،شکایت مان در مورد خونریزی زیاد و نفخ، گرفتگی و خستگی همراه آن است بنابراین اگر دوره شما به طور ناگهانی سبک تر شد، ممکن است به نظر خوب باشد.علت کم شدن خون پریود

در حالی که خونریزی کمتر ممکن است شما را راحت تر کند، اما شاید نشانه چیز دیگری باشد. در این بخش از سلامت نمناک 10 دلیل مطرح شده است که علت سبکی دوره قاعدگی و علت کم شدن خون پریود را توضیح میدهد.

علت کم شدن خون پریود چیست و چه زمانی پیش می آید؟
دلایل و علت کم شدن خون پریود
کم شدن خون پریود به این علت که شما باردار هستید

چگونه می شود یک کودک 9 ماهه را بدون داشتن علائم ،باردار بود؟ در حالی که ما نمیتوانیم توضیح دهیم که چرا افراد متوجه بزرگی شکم خود نمی شوند، اما برخی به علت ادامه یافتن دوران قاعدگی فکر نمی کنند که حامله باشند، زیرا به آنها یاد داده شده است که تا زمانی که پریود میشوید، هیچ راهی برای باردار شدن وجود ندارد.

دکتر جانت چو، متخصص تغذیه، مدیر پزشکی CCRM در نیویورک می گوید:"گرچه بسیاری از زنان پس از باردار شدن، پریود نمیشوند، اما برخی از آنها همچنان خونریزی را تجربه می کنند."

دوره های سبک غیرمعمول یا لکه بینی همچنین می تواند حاملگی خارج از رحم را نشان دهد (زمانی که یک تخمک در جایی دیگر از رحم بکار می رود)، که می تواند بسیار خطرناک باشد ، در صورت تردید، آزمایش بارداری را انجام دهید.

 خونریزی در باردرای
بارداری یکی از علل کم شدن خون پریود
کم شدن خون پریود به این دلیل که شما وزن اضافه یا کم کرده اید

اضافه وزن یا کم کردن وزن ناگهانی، موجب تغییر در دوران قاعدگی می شود "بدن شما نیاز به یک تعادل سالم بین پروتئین، کربوهیدرات ها، چربی ها و ویتامین ها" دارد، اگر می خواهید به طور نرمال عمل کند.

 وزن و پریود
کم و زیاد کردن ناگهانی وزن از علت های کم شدن خون پریود
کم شدن خون پریود نشانه چیست
کم شدن خون پریود به علت استرس خیلی زیاد

در حالی که ناراحتی های روزمره مانند جر و بحث با همسر و یا درگیری در محل کار ،به اندازه کافی برای از کار انداختن هورمون ها کافی است ، Choi می گوید که عوامل استرس زای زندگی - به عنوان مثال، از دست دادن پدر و مادر می تواند یکی از دلایل سبکی دوران قاعدگی باشد.

او اشاره می کند که ورزش بیش از حد نیز می تواند دوره قاعدگی را دچار تغییر کند، به دلیل استرسی که از نظر جسمی به بدن وارد میشود.

 کاهش خونریزی به علت استرس
تاثیرات استرس و نگرانی بر روی کم شدن خون پریود
شما یک تیروئید بیش از حد فعال دارید پس پریودتان با خونریزی کمی همراه است

غده تیروئید در گلو درست زیر جعبه صدای شما قرار دارد و هورمون هایی را که کنترل های مختلف بدن ،مانند؛ دما و هضم را کنترل می کنند، آزاد می کند. یک تیروئید بیش از حد فعال - همچنین به عنوان hyperthyroidism شناخته شده - شروع به تولید بیش از حد بسیاری از هورمون های تیروئید، که می تواند مسائل جدی برای قلب، فشار خون، عضلات داشته باشد، میکند.

دوره های غیرمعمول قاعدگی نیز نشانه ای از هیپرتیروئیدیسم هستند، که موجب از دست دادن دوران قاعدگی می شود اگر در معرض برخی از علائم تیروئید بیش از حد فعال هستید ،به پزشک مراجعه کنید.

 کاهش یافتن خونریزی در پریود
کم شدن خون پریود به علت مشکلات تیروئید
بررسی علت های کم شدن خونریزی در پریود
کم شدن خون پریود: شما از داروهای ضد بارداری استفاده میکنید؟

یکی از رایج ترین دلایل برای یک دوره سبک قاعدگی ،استفاده از قرص کنترل تولد است؛ بعضی از پزشکان حتی برای افرادی که دوران قاعدگی سختی دارند، این داروها را تجویز می کنند. اگر اخیرا قرص ها را شروع کرده اید یا IUD هورمونی مانند میرنا دریافت کرده اید و دوره هایتان را سبک تر کرده اید، فقط از آن لذت ببرید.

 سبکی قاعدگی با قرص
داروهای ضد بارداری علتی برای کم شدن خون پریود
کم شدن خون پریود به علت سندرم تخمدان پلی کیستیک

پلی کیستیک، یک بیماری است که در آن تخمدان ها مقدار غیر طبیعی زیادی از آندروژن ها را تولید می کنند که هورمون های جنسی مردانه هستند بعضی (اما نه همه) زنان مبتلا به PCOS، دچار کیست تخمدان میشوند.

این تغییرات هورمونی می تواند مانع از تخمک گذاری به طور معمول شود، که می تواند منجر به عواقب ناخوشایندی، مانند؛ آکنه یا چرب شدن پوست، افزایش وزن بدن شود.

یکی دیگر از نشانه های رایج در PCOS، دوره ای قاعدگی است که بسیار سبک تر از حد معمول است،از دست دادن یک دوره قاعدگی نیز رایج است پس اگر این نوع علائم را تجربه کرده اید، با پزشک خود صحبت کنید ؛ معمولا درمان، بعضی از داروها را شامل می شود.

  کم شدن خونریزی قاعدگی
بیماری هایی که باعث کم شدن خون پریود می شوند
 علت و دلایل کم شدن خون پریود چیست؟
شما مسن تر شده اید پس خونریزی کمتری دارید

نگران نباشید، این به این معنی نیست که شما پیر هستید ، بلکه با بالا رفتن سن زنان ،دچار یائسگی می شوند. "گاهی اوقات با پیری ،چرخه تغییر می کند، و لزوما نشانه ای از ناباروری نیست. "کسی که نیاز به استفاده از سوپر پد در اوایل 20 تا 30 سالگی خود دارد بعد از 30 سالگی نیاز کمتری به آن پیدا میکند".

 سبکی قاعدگی به علت سن
کم شدن خون پریود به علت بالا رفتن سن
کم شدن خون پریود به علت تنگی گردن رحم

یک مشکل نادر اما ناراحت کننده، این زمانی که رحم باریک یا به طور کامل بسته است ،اتفاق می افتد در نتیجه خون در رحم به دام افتاده یا تنها می تواند به آرامی عبور کند. اگر علیرغم جریان سبک، گرفتگی بدی داشته باشید، با پزشک خود صحبت کنید.

 سبکی قاعدگی به عات بیماری
بیماری های مربوط به کم شدن خون پریود
کم شدن خون پریود به چه علتی رخ می دهد؟
کم شدن و کاهش خونریزی پریود به علت بافت اسکار در رحم

اکثر زنانی که از کورتاژ (D & C) استفاده کرده اند، به طور معمول بدون مشکل بهبود میابند، اما بعضی اوقات زخم های شدید باعث می شود که دیواره های رحم به یکدیگر متصل شوند و باعث ایجاد سندرم Asherman می شوند. اگر دوره شما پس از D & C تغییر کرده است، ممکن است این موضوع مشکل شما باشد. برای برداشتن بافت اسکار، ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید.

شما یک یا چند واحد از خون را در طول یا بعد از زایمان از دست داده اید

"این شرایط بسیار نادر است." از دست دادن مقدار زیادی خون، بدن شما را از اکسیژن محروم می کند که می تواند منجر به آسیب رساندن به غده هیپوفیز شود و باعث ایجاد چیزی به نام سندرم شیخ میشود. این، به نوبه خود، به شدت باعث کاهش تولید هورمون میشود، از جمله آنهایی که چرخه قاعدگی را کنترل میکنند. احتمالا شما نیاز به درمان جایگزینی هورمون دارید.

پست های اخیر از زنان و زایمان و نازایی :
 افسردگی پس از زایمان را جدی بگیرید
زنان و زایمان و نازایی 1398.11.16
 تست ضروری برای زنان بالای 30 سال
زنان و زایمان و نازایی 1398.06.12
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب