فیبر را از وعده‌های غذایی حذف نکنیم

94

دانشیار دانشکده تغذیه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه مصرف غلات پر فیبر برای بدن ضروری است، گفت: باید افراد سعی کنند که روز خود را با مصرف یک صبحانه غنی از فیبر و غلات تصفیه نشده شروع کنند و معمولا مصرف پوسته جو و گندم و جو دو سر با شیر غذای بسیار مناسبی است.




سید مرتضی صفوی با بیان اینکه میوه ها منبع غنی از فیبر هستند اظهار کرد: فیبر موجود در میوه‌ها بیشتر در گوشت یا پوست آن‌ها وجود دارد و اشخاص اغلب اوقات با کندن پوست میوه مصرف این فیبر را حذف می کنند.
 وی با بیان اینکه آبمیوه طبیعی حاوی مقدار زیادی کالری است افزود: شکری که به آبمیوه ها اضافه می شود باعث کاهش سرعت متابولیسم در بدن می شود و بهتر است که آبمیوه های طبیعی بدون شکر را مصرف کنیم.
دانشیار دانشکده تغذیه علوم پزشکی اصفهان گفت: مرکبات حرارت و سرعت سیستم متابولیسم  بدن را افزایش می‌دهند و افراد علاوه بر مصرف مرکبات می‌توانند میوه های پرفیبر همراه با پوست را جانشین مصرف آبمیوه حاوی شکر کنند.
وی با تاکید بر اینکه مصرف غلات پر فیبر برای بدن ضروری است گفت: باید افراد سعی کنند که روز خود را با مصرف یک صبحانه غنی از فیبر و غلات تصفیه نشده شروع کنند و معمولا مصرف پوسته جو و گندم و جو دو سر با شیر غذای بسیار مناسبی است.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتقد است که غلات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و اگر با انواع ویتامین ها تقویت شوند، مصرف آنها برای بدن بسیار سالم و مفید خواهد بود.
وی ادمه داد: باید برای وعده های غذایی حداقل پنج گرم فیبر در هر واحد آن موجود باشد چرا که افزایش فیبر منجر به بالا رفتن متابولیسم بدن می شود.
صفوی با بیان اینکه مصرف  میوه های تازه، سبزیجات و انواع نشاسته‌های کامل مثل نان‌های سبوس دار به خصوص نان سنگک در وعده های غذایی مناسب است اضافه کرد: همچنین استفاده از میان وعده های با فیبر بالا همچون میوه های خشک و تازه، سبزیجات خام و نشاسته های سبوس دار نیز بسیار کمک کننده است.
وی تاکید کرد: علاوه بر این می‌توان به غذاها سالاد و سوپ اضافه کرد که در هضم بهتر غذا بسیار مفید بوده و در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند نیز موثر است.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب