تزریق ژل و تزریق چربی چیست و چگونه انجام میشود؟

40

تزریق ژل و تزریق چربی چیست و چگونه انجام میشود؟


 ژل ها نوعی ماده پر کننده ( فیلر) هستند که میتوانند داخل بافت بدن شده و بدون ایجاد مشکل و حساسیت موقعیت بافت را بهبود بخشند.در واقع ژل ها نوعی پرکنندگی در بافت ایجاد میکنند که میتواند علاوه بر حجیم سازی برخی مشکلات پوستی را نیز برطرف کند. با بالا رفتن سن به خصوص بعد از ورود به سن 30 سالگی علائم پیری بر روی پوست کاملا قابل رویت میشود. این علائم ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اشعه خورشید، وراثت و روش زندگی تشدید گردد. معمولا بدترین مشکلاتی که ممکن است فرد را درگیر کند ایجاد چین و چروک و کاهش حجم پوست می باشد. این موارد میتواند چهره فرد را حتی پیرتر از سن واقعی نیز نشان دهد. حال فرد 3 راه پیش رو دارد:

 



1) استفاده از دارو ها و کرم های تجویزی پزشک: افرادی که از کرم و دارو استفاده میکنند به خوبی میدانند که این مواد بیشتر نقش پیشگیری کننده دارند تا درمان برای مثال فردی که چندین سال از کرم های دور چشم استفاده کند ممکن است کمی دیرتر از سایرین به چروکی یا سیاهی دور چشم مبتلا شود البته باید در نظر داشت افرادی که به دلیل وراثت یا مشکل دارای این مشکلات هستند نمیتوانند از کرم ها و دارو به عنوان درمان استفاده کنند. علاوه بر این مدت طول درمان با این مواد بسیار طولانی است به طوری که فرد بعد از گذشت چندین ماه یا چندین سال انگیزه خود را برای ادامه از دست میدهد.


2) استفاده از عمل های جراحی: عمل های جراحی راههای سریع و موثر در رفع اثرات پیری و حجیم سازی هستند. این روش ها به شرطی که فرد خود را برای تامین هزینه های گزاف و گاها عوارض متعدد آماده کند مناسب هستند. برای مثال فردی که میخواهد با عمل جراحی پوست خود را بکشد باید خود را برای پذیرش ظاهر جدید آماده کند به طوری که ممکن است فرد اصلا از تفاوت جدید ایجاد شده راضی نباشد. هزینه های زیاد درمان و مراقبت های پس از عمل جراحی زیبایی نیز از جمله موارد تاثیرگذار در کاهش محبوبیت روش های درمان تهاجمی میباشد.

3) تزریق فیلر (ژل یا چربی): با تزریق ژل یا تزریق چربی بصورت غیر جراحی می توان کاهش حجم را جبران کرده و این خطوط را ازبین برد. اگر شما تمایل دارید که ظاهر شما جوانتر گردد و خطوط چین و چروک ها از بین رود این تزریقات برای شما مناسب می باشد. از جمله موارد بسیار مناسب استفاده از فیلرها هزینه بسیار کمتر در برابر عمل جراحی میباشد. همچنین فرد میتواند در صورت نارضایتی با صرف هزینه اندک اقدام به ترمیم تزریق خود نماید حتی افراد در صورت نارضایتی میتوانند ژل مورد نظر را مهار کرده یا آن را تخلیه کنند.




فیلرها برای انواع مقاصد زیبایی قابل استفاده هستند، آنها میتوانند انواع لبها را ضخیم و توپر کنند، طرح صورت را کیفیت ببخشند و حالت صورت را در صورت تمایل فرد تغییر دهند برای مثال افرادی که صورت های کشیده دارند با تزریق فیلر میتوانند به صورت خود شکل بیضی یا دایره ای بدهند. همچنین این فیلرها توانایی محو یا کم کردن خطوط و چین و چروک متوسط تا عمیق پوست را دارا میباشند. از بین بردن محل اسکارهای قدیمی فرورفته یا جای جوش نیز از جمله موارد استفاده فیلرها میباشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فیلرها نمیتوانند از مراحل پیری جلوگیری کنند و به عنوان مواد پیش گیری کننده مورد استفاده قرار نمیگیرند بلکه نقش آنها درمان و ایجاد زیبایی میباشد. به همین دلیل در صورتی که فرد نیاز به تغییرات عمده در ظاهر خود دارد باید عمل جراحی را جایگزین تزریق ژل نماید.


البته از تزریق فیلر برای سایر مقاصد زیبایی نظیر برجسته کردن لب و برجسته کردن گونه و ... نیز استفاده می گردد.

منبع: iranskincenter.com


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب