تست ضروری برای زنان بالای 30 سال

116

 زنان از سن ۳۰ سالگی به بعد باید هر یک تا دو ماه یکبار سینه‌های خود را معاینه کنند و اگر به وجود توده‌ای در سینه‌های خود مشکوک شدند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. این سرطان شایع‌ترین سرطان در بین زنان است؛ خوشبختانه در دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در درمان سرطان سینه صورت گرفته است.




 اگر سرطان سینه در مراحل ابتدایی کشف شود، بیمار می‌تواند زندگی عادی داشته باشد و به درمان‌های سنگین‌تر مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی (پرتودرمانی) نیاز نداشته و حتی سینه‌ها و تخمدان‌ها هم حفظ می‌شوند.
 زنان از سن ۳۰ سالگی به بعد باید هر یک تا دو ماه یکبار سینه‌های خود را معاینه کنند و اگر به وجود توده‌ای در سینه‌های خود مشکوک شدند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و اگر توده‌های سرطانی کوچک باشند، سرطان به شکل صد در صد درمان می‌شود.

 پیشنهاد می‌شود زنان از سن ۴۰ سالگی به بعد سالیانه یکبار به متخصص زنان یا جراح مراجعه کنند.

 طبق مقالات علمی از سن ۴۰ سالگی به بعد هر ۲ سال یک بار انجام ماموگرافی ضروری است، اما امروزه اهمیت ماموگرافی نسبت به معاینه کاهش پیدا کرده است.
سرطان امروز دیگر ترس ندارد، ما اکنون می‌توانیم ضایعات یک سانتی‌متری سینه‌ها را به کمک جراحی برداریم و سینه‌ها را هم حفظ کنیم؛ انجام ماستکتومی (برداشتن یک یا هر دو سینه) به چندین هزار سال قبل برمی‌گردد.

پست های اخیر از زنان و زایمان و نازایی :
 افسردگی پس از زایمان را جدی بگیرید
زنان و زایمان و نازایی 1398.11.16
 تست ضروری برای زنان بالای 30 سال
زنان و زایمان و نازایی 1398.06.12
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب