موثرترین راه پیشگیری ازآنفولانزا

85

رعایت بهداشت فردی، موثر و مهمترین راه پیشگیری از ابتلا و شیوع آنفولانزا می باشد.بیماری آنفولانزا بیماری تنفسی است که از طریق سرفه، عطسه و دستان آلوده و تماس اشیاء آلوده به ویروس قابل انتقال به افراد سالم است.




 هر ساله با فرا رسیدن فصول سرد سال و وارد شدن به پاییز و زمستان این بیماری شیوع بیشتری می‌یابد.

 این علائم برای افراد در معرض خطر می‌تواند همراه با شدت و خطر بیشتر باشد.

خانم‌های باردار، افراد پیر و مسن، کودکان و تمام کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی یا داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌نمایند و تمامی افراد دارای سابقه ابتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی پیشرفته، بیماری‌های کبدی و کلیوی پیشرفته و بیماری‌های مغزی بعنوان افراد پر خطر و در معرض عوارض شدیدتر آنفلوانزا محسوب می‌شوند.

کادر درمانی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی که بیشتر با مبتلایان به آنفولانزا در تماس هستند و افراد پر خطر ذکر شده به تزریق واکسن آنفولانزا، بهترین زمان تزریق این واکسن را نیمه دوم شهریورماه تا پایان مهرماه اعلام کرد.

برای افراد در معرض خطر هم استانی با توجه به شرایط آب و هوایی، در هر زمانی مراجعه برای واکسیناسیون، یکبار در سال برای افراد بزرگسال بلامانع است.

 از عمده‌ترین راه‌های پیشگیری تزریق واکسن به موقع از سوی افراد در معرض خطر و رعایت بهداشت فردی، اطلاع رسانی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری دانست.

در روز‌های ابتدایی در منزل بمانند و ضمن استراحت کافی از دیده بوسی و دست دادن با افراد سالم پرهیز نمایند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

ایام کنگره عظیم اربعین حسینی و حضور زائران با یک تراکم جمعیتی زیاد، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، استراحت کافی و نوشیدن مایعات فراوان و خودداری از تماس با افراد دارای بیماری‌های تنفسی کنند. و از افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی  از دیده بوسی با سایر افراد پرهیز تا از انتشار ویروس و شیوع بیماری در جامعه پیشگیری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب