3 دمنوش برای گرم شدن بدن در فصل سرما

64

دم کرده پونه، دارچین و بابونه انتخابی عالی برای روزهای سرد سال هستند. در روزهای سرد پاییز و زمستان با بهره گیری از خواص بی نظیر این سه دمنوش علاوه بر افزایش گرمای بدن می توان برای افزایش قدرت سیستم ایمنی و تسکین ناراحتی های ویژه فصل سرما هم کمک گرفت.



 یکی از راه‌های گرم کردن بدن در روزهای سرد سال، استفاده از انواع دمنوش‌هایی است که در طب سنتی توصیه می‌شود.

«غلامرضا کردافشاری»، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران دم کرده پونه، دارچین و بابونه را توصیه ای مفید برای روزهای سرد سال برشمرد و گفت: «در روزهای سرد پاییز و زمستان با بهره گیری از خواص بی نظیر این سه دمنوش علاوه بر افزایش گرمای بدن می توان برای افزایش قدرت سیستم ایمنی و تسکین ناراحتی های ویژه فصل سرما هم کمک گرفت.»

 

دم‌کرده پونه‌کوهی و آویشن شیرازی

برای تهیه دمنوش پونه به یک قاشق غذاخوری پونه‌کوهی، یک قاشق غذاخوری آویشن شیرازی، 6 قاشق مرباخوری عسل و 3 لیوان آب‌جوش نیاز داریم. برای آماده کردن این دمنوش، پونه و آویشن را به‌خوبی بشویید و همراه با آب‌جوش در قوری چینی بریزید و به‌مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم، دم کنید. سپس دم‌کرده را در 3 لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و 2 قاشق مرباخوری عسل به هر فنجان اضافه کنید. بعد از حل شدن عسل، می‌توانید دمنوش را بنوشید. این نوشیدنی، برای فصل زمستان به منظور گرم کردن بدن بسیار مناسب است و خاصیت ضدعفونی‌کنندگی هم دارد.

 

دم‌کرده دارچین

مواد لازم برای تهیه دمنوش دارچین، شامل 2 قاشق غذاخوری چوب دارچین خردشده، 3 لیوان آب‌جوش و 6 قاشق مرباخوری عسل است. برای تهیه دم‌کرده دارچین، ابتدا چوب‌های دارچین را به‌خوبی بشویید و سپس آنها را ‌همراه آب‌جوش داخل قوری چینی بریزید و اجازه بدهید به‌مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد. سپس دم‌کرده را در 3 لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و 2 قاشق مرباخوری عسل به هر فنجان اضافه کنید. بعد از حل شدن عسل، می‌توانید دمنوش را بنوشید. این نوشیدنی برای تخفیف ناراحتی‌های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و کاهش سرمای بدن بسیار مفید است.

 

دم‌کرده بابونه

 برای تهیه این دم‌کرده بابونه، یک قاشق غذاخوری بابونه را در 2 لیوان آب‌جوش ‌همراه مقداری نبات دم کنید و بنوشید. این نوشیدنی دارای طبیعت بسیار گرمی است و می‌تواند بدن را در روزهای سرد سال گرم نگه دارد. ضمن اینکه نوشیدن آن باعث آرامش اعصاب و معده و روده می‌شود و ضدتب مناسبی هم به‌حساب می‌آید.

 

منبع: هفته نامه سلامت

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب