در روزهای آلوده به چه ویتامین‌هایی نیاز داریم؟

73

در هنگام بروز آلودگی هوا مردم نباید از مصرف میوه و سبزی حاوی ویتامین‌ E و C غافل شوند. رضا عزتیان رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت با اشاره به مصرف مواد غذایی مناسب در هنگام بروز افزایش ذرات معلق در هوا اظهار کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا سیستم ایمنی و تنفسی بدن تضعیف می شود و ما باید با مصرف مواد غذایی مختلف ایمنی بدن را تقویت کنیم.




رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا مصرف انواع ویتامین های E و C را نباید فراموش کنیم و خوشبختانه باید بگویم که میوه و سبزیجات سرشار از منابع ویتامین E است.

عزتیان بیان کرد: هنگامی که ذرات معلق هوا و به اصطلاح آلودگی هوا ایجاد می شود باید اهمیت بیشتری به سیستم ایمنی بدن خود بدهیم تا سلامتی مان حفظ شود که در این شرایط مصرف میوه و سبزی تازه همچنین لبنیات و به خصوص شیر کم چرب کمک زیادی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا می کند.

او گفت: مصرف سبزی‌هایی مانند جعفری کلم، ریحان شلغم ویتامین c و مرکباتی مانند پرتقال را نباید به هنگام افزایش آلاینده ها فراموش کنیم زیرا این مواد غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه ها می‌شوند.


مصرف ماهی و ادویه جات

عزتیان گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا نباید از مصرف ویتامین E غافل شویم که در این میان بهتر است که ویتامین از منابع گیاهی مانند ماهی و ادویه جاتی مثل فلفل قرمز و اسفناج استفاده شود.

او یادآوری کرد: به هنگام بروز آلودگی هوا باید میزان مصرف لبنیات بخصوص شیر کم چرب افزایش پیدا کند.

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا مصرف انواع ویتامین های E و C را نباید فراموش کنیم و خوشبختانه باید بگویم که میوه و سبزیجات سرشار از منابع ویتامین e است .
عزتیان بیان کرد: که هنگامی که ذرات معلق هوا و به اصطلاح آلودگی هوا ایجاد می شود باید اهمیت بیشتری به سیستم ایمنی بدن خود بدهیم تا سلامتی مان حفظ شود و در این شرایط مصرف میوه و سبزی تازه همچنین لبنیات و به خصوص شیر کم چرب کمک زیادی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا می کند .



منبع: باشگاه خبرنگاران

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب