آیا نگهداری گیاهان در اتاق خواب خطرناک است؟

83

برخی افراد نگران این هستند که به خاطر نگهداری گیاهان در اتاق خواب خود، در هنگام خواب دچار مسمومیت با دی اکسید کربن ناشی از تنفس گیاه شوند. اما آیا این نگرانی، مبنای علمی دارد؟امروزه کم‌ خوابی و یا بدخوابی به یک معضل بزرگ برای خانواده‌‌ها تبدیل شده است.



برخی برای اینکه بتوانند راحت بخوابند، به انواع و اقسام آرام بخش‌های طبیعی و صنعتی روی می‌آورند از سوی دیگر نیز برخی توصیه می کنند برای اینکه خواب راحتی داشته باشید از گیاهان در اتاق خوابتان استفاده کنید.

اما بعضی افراد نگرانند که وجود گیاهان در اتاق خواب باعث مسمومیت آنها با دی اکسید کربن می شود،درحالی که این یک باور نادرست شهری است.زیرا وقتی چراغ را خاموش می کنید، گیاه دیگر منبع انرژی ندارد و بنابراین فتوسنتز آن متوقف می شود. این بدان معنا است که گیاه، دیگر دی اکسید کربن مصرف نمی کند.

در همین حال، گیاه در تاریکی به تنفس خود ادامه می دهد که بر اثر آن دی اکسید کربن آزاد می کند (مقدار دقیق آن به اندازه گیاه و گونه  آن بستگی دارد). با این حال، گیاهانی که به قدری کوچک هستند که در اتاق خواب شما جا می گیرند، دی اکسید کربن به مراتب کمتری نسبت به یک فرد خوابیده تولید می کنند؛ بنابر این نگهداری گیاه در یک اتاق، کاملاً بی خطر است.

بنابراین یادتان باشد،برای داشتن خوابی راحت می تواندی از ترکیبی از گیاهان پالاینده هوا و گیاهانی که خواب آرامی را برای شما به ارمغان می‌آورند،استفاده کنید.

منبع: سیناپرس

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب