28

سمعک قابل برنامه ریزی (Programmable)


از نوع سمعک قبلی پیشرفته تر هستند. به کامپیوتر متصل شده و قابلیت تنظیم دارند و می تواند تا چندین برنامه به آنها اضافه کرد. مزیت این نوع سمعک ها این است که می توان به راحتی برای کم شنوایی های مختلف تنظیم و تجویز کرد.


در سایت تهران صفیر به معرفی برندهای گوناکون سمعک و مشخصات آن ها و همچنین قیمت سمعک های مختلف پرداخته ایم.


انواع سمعک | سمعک دیجیتال (Digital)


مانند نوع قبلی قابلیت اتصال به کامپیوتر و قابلیت برنامه ریزی دارد. اما تفاوتی که این سمعک دارد این است که، علاوه بر دارا بودن میکروفن، تقویت کننده (آمپلی فایر) و بلندگو (رسیور) جزئی دیگر به نام مدارات پردازشی را در خود جای داده است. این قسمت خود شامل تعدادی کانال و باند و هر چه تعداد آن بیشتر شود سمعک تولیدی پیشرفته تر خواهد بود.


 


سمعک هوشمند (Intelligent)


این نوع سمعک از پیشرفته ترین و جدیدترین سمعک می باشد. از نسل بعد از دیجیتال سمعک ها به طور اتوماتیک در محیط های شنیداری مختلف تنظیم خواهند شد. به دلیل داشتن ردیاب گفتاری که در ساختار خود دارد صدای گوینده را تشخیص می دهد. تمرکز بر روی صدا را انجام می دهد و باعث تقویت همان صدا خواهد شد و باقی صداها مزاحم را حذف می کند. از نظر هزینه نسبت به دیگر انواع سمعک ها گران تر هستند.


انواع سمعک | سمعک وایرلس یا بلوتوث دار (Wireless)


این سمعک ها دارای آخرین نسل تکنولوژی در هسته پردازشی خود هستند. از پیشرفته ترین انواع سمعک ها می باشند و توانایی شبیه سازی مکانیزم گوش طبیعی را دارد. در این نوع از سمعک ها، قابلیت ردیابی گفتار  وجود دارد به این مدل سمعک، هوشمند گفته می شود. اگر  امکان ارتباط و هماهنگی بین دو گوشی با استفاده از بلوتوث وجود داشته باشد کیفیت خروجی نهایی صدا بسیار بالاتر می شود در این صورت به این سمعک ها، سمعک وایرلس هوشمند هم اطلاق می شود. از دیگر قابلیت های این دستگاه اتصال به دیگر وسایل صوتی وتصویری (مانند تلویزیون و موبایل) می باشد.

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب