98

  کم شنوایی زمانی اتفاق می افتد که در دستگاه شنوایی از جمله پرده گوش، حلزون و یا عصب گوش اختلالی رخ دهد. کم شنوایی ممکن است در هر سنی رخ دهد لذا با توجه به اثرات منفی این عارضه باید سریع درمان شود و در صورت درمان نکردن باعث تشدید کم شنوایی و اثرات آن می شود. 


کم شنوایی ها هم بر اساس اینکه کدام قسمت از دستگاه شنوایی را درگیر کنند اسامی مختلفی دارند از جمله اینکه اگر مشکلی در پرده گوش و یا گوش میانی اتفاق بیفتد به اسم کم شنوایی انتقالی نامیده می شود این کم شنوایی معمولا با دارو یا جراحی برطرف می شود. 


اما اگر کم شنوایی قسمت های داخلی تر را مانند حلزون یا عصب یا حتی کرتکس شنوایی را درگیر کنند بازگشت ناپذیر است و درمان دارویی یا جراخی ندارد و تنها درمان آن استفاده از سمعک یا کاشت حلزون است. به این صورت که اگر ناشنوایی کامل وجود داشته باشد می توان از کاشت حلزون بهره مند شد و در صورتیکه کم شنوایی وجود داشته باشد باید از سمعک استفاده کرد و در چنین مواقعی این افراد کاندید کاشت حلزون نمی باشند.


سمعک های که هم برای درمان کم شنوایی به کار برده می شوند متنوع هستند و بر اساس شکل به سمعک های داخل گوش، سمعک نامرئی ، سمعک های پشت گوشی و ... نام گذاری می شوند


در کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک تهران صفیر انواع سمعک ها از برند های درجه یک دنیا از جمله سمعک های زیمنس آلمان، سمعک اتیکن دانمارک، سمعک فوناک سوئیس با آخرین متدهای علمی دنیا و مناسب ترین قیمت تجویز می گردد. 


خوب بشنوید خوب زندگی کنید


سمعک تهران صفیر


دکتر ولدبیگی


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب