95

از بین مشکلات و بیماری های گوش، اگر مشکل شنوایی حسی_عصبی باشد تنها با سمعک گوش می توان آن را درمان کرد. در واقع سمعک کمک می کند که افت شنوایی برطرف شود و فرد با سمعک گوش در حد یک فرد با شنوایی طبیعی بشنود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث کم شنوایی می شود از جمله این مشکلات می توان به موارد ذیل اشاره کرد: مشکلات وارثتی و مادرزادی، در معرض سروصدای بلند بودن، پیرگوشی ، مصرف برخی داروهای سمی گوش، عفونت های گوش، بیماری منییر، بیماری چسبندگی استخوانچه های گوش میانی، ضربه به سر، سکته گوش و … که این بیماری های به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. ۱- مشکلات انتقالی مانند پارگی پرده گوش یا عفونت های گوش میانی و … ۲- مشکلات حسی_ عصبی مانند پیرگوشی، افت شنوایی مادرزادی، ناشی از نویز مثل محیط های صنعتی و … .


درمان این دو دسته از بیماری ها متفاوت است اگر مشکل انتقالی باشد با درمان دارویی یا جراحی بهبودی حاصل می شود و مشکل شنوایی مرتفع می شود اما اگر مشکل از دسته دوم یعنی حسی-عصبی باشد یا باید از سمعک گوش استفاده شود یا از کاشت حلزون. کاشت حلزون گوش هم برای افرادی مفید است که دوطرفه ناشنوایی کامل دارند و برای زیر ۳ سال کاربرد بیشتری دارد هرچند اخیرا کاشت حلزون برای بزرگسالان هم استفاده می شود.


سمعک هم برای اکثر افرادی که کم شنوایی به هر میزانی داشته باشند مفید است. باتوجه به کم شنوایی، سمعک های مختلفی را می توان برای رفع افت شنوایی استفاده کرد. سمعک گوش بر اساس اندازه مدل های مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب