112

نوعی دیگر از سمعک کراس ، بای کراس است. سمعک بای کراس مناسب افرادیست که در یک گوش شنوایی ندارند و در گوش مقابل هم کم شنوایی وجود دارد. در واقع سمعک های بای کراس برای کم شنوایی های غیر قرینه است. سیگنال های آکوستیکی از دو سمت به تنها آمپلی فایری که به گوش بهتر داده میشود، تحویل میدهد.


اگر بیماران کم شنوایی دو طرفه غیر قرینه داشته باشند، می توانند از سمعک بای کراس استفاده کنند. زمانیکه گوش ضعیف تر میزان بالایی افت شنوایی دارد که دیگر نمی تواند از سمعک استفاده کند و یا جایی که تقویت گوش ضعیف تر بر توانایی تشخیص گفتار، اثر معکوس بگذارد استفاده از این سیستم توصیه می شود.


 


اضافه کردن یک میکروفون به سمت گوش شنوای طبیعی، سیستم کراس یکطرفه را به کراس دوطرفه (BICROS) تبدیل می کند. کراس دو طرفه (استریو) شامل دو کراس جداگانه است. به این صورت که صداهایی که به هر میکروفون می رسد به سمت گوش دارای شنوایی بهتر انتقال می یابد.


همچنین برای کسب اطلاع از قیمت سمعک معمولی به مقالات دیگر سایت تهران صفیر مراجعه نمایید.


انتقال صدا در سمعک کراس


عملکرد سمعک از جهات مختلف


سیستم های سمعک کراس به طور موثری، سیگنال هایی که بطور مستقیم از سمت جلو می آید، تقویت میکند. چرا که صدا به طور همزمان به دو میکروفون می رسد و بنابراین خروجی های هردو میکروفون هم فاز، قبل از آنکه تقویت صورت بگیرد، با هم جمع می شوند. در مورد صداهایی که از سمت دیگر می آید، با درجات مختلف به دو میکروفون غیر هم فاز می رسد.


در نتیجه خروجی های میکروفون با تاثیر کمی ترکیب می شود. هنگامی که آن ها جمع می شوند می توانند که هر کدام از ترکیب فرکانس و جهت منحصر به فرد را بطور کامل حذف کنند. صداهایی که از پشت سر فرد به میکروفون ها می رسد، نیز با بهره ترکیب می شوند. استفاده از سیستم بای کراس تنها فایده ی کمی در از بین بردن فیدبک داشته است.  زیرا یکی از دو میکروفون نزدیک کانال گوش، صدای تقویت شده را دریافت می کند.


مشخصات انواع برندهای سمعک نامریی را ما در سایت تهران صفیر قرار داده ایم؛ درادامه می خواهیم درباره سمعک زیمنس آلمان ببیشتر بدانیم.

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب