ترمیم پارگی پرده گوش توسط متخصص و سمعک

59

 


هنگامی که پارگی پرده صماخ کم باشد متخصصص بیمار را تحت نظر داشته و احتمال بهبودی را به صورت خود به خود در نظر می گیرد. در واقع روش ترمیم به این صورت می باشد که پس از ترمیم دو لبۀ پاره شده و بلند شدن آنها پوسته ای را ما بین قرار می دهند. در بعضی مواقع قرار دادن پوسته چندین بار تکرار می شود.


 


زمانی که آسیب دیدگی در ناحیه صماخ شدید باشد روش قبلی نتیجۀ مطلوب را در پی نخواهد داشت. در نتیجه پزشک معالج اقدام به جراحی می کند. روش های جراحیِ متفاوتی وجود دارد. همۀ روش های که برای قرار دادن بافتی در قسمت پارگی پرده گوش است تمپاتوپلاستی نام دارد. عمل جراحی یک روش مناسب برای ترمیم پارگی در صماخ گوش و معمولاً هم به صورت سرپایی انجام می شود.


 


در سایت تهران صفیر برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک و برندهای گوناگون، مقالات جامعی نوشته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله سمعک استارکی و قیمت سمعک را مطالعه نمایید.


 


پیشگیری از پارگی پرده گوش


برای پارگی پرده گوش یا صماخ در صورت مشاهده هر گونه از علائم ذکر شده و یا عفونت در سیستم شنوایی خود در اسّرع وقت به کلینیک شنوایی سنجی در جهت درمان و تشخیص مراجعه کنید. زمان مسافرت با هواپیما با مکیدن آب نبات مانع از آسیب رسیدن به پرده گوش خود شوید. هنگام به همراه داشتن نوزاد در هواپیما نیز با دادن شیر به هر طریقی (شیشه یا سینه) مانع از آسیب رسیدن به سیستم شنوایی او شوید. از داخل کردن جسم خارجی برای تمیز کردن یا خارش گوش پرهیز کنید. سعی کنید وسایلی مانند هندزفری که مرتباً در تماس مستقیم با سطح پوست گوش شما هستند تمیز نگه دارید تا از ورود آلودگی و باکتری ها جلوگیری شود. همچنین برای کسب اطلاع از وزوگوش و درمان صدای گوش می توانید به دیگر مقالات سایت مراجعه نمایید.


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب