21

 


تنها راه درمان برای این بیماری جراحی می باشد. نه دارویی برای این بیماری وجود دارد و نه به طور طبیعی از بین می رود. بعد از تشخیص وجود این کیست متخصص آنتی بیوتیک و قطره مخصوص گوش را تجویز می کند تا التهاب فروکش نماید. همچنین ترشحات گوش نیز تخلیه شود. جراحی ۲ تا ۳ ساعت به طول می انجامد و بیمار تحت بیهوشی کامل می باشد. در طول جراحی کیست بر داشته می شود و قسمتهای آسیب دیده گوش نیز ترمیم می شود. در صورت شکسته شدن استخوانچه گوش باشد یک عمل دیگر بر روی گوش انجام شود تا استخوان ها نیز ترمیم شوند.


 


عوارض توده گوش


اگر این عارضه درمان نشود شرایط مساعدی را برای رشد و نمو قارج و باکتری ایجاد  می کند و این عفونت، التهاب گوش و ترشحات را به همراه دارد. همچنین با رشد مداوم باعث تخریب استخوانهای اطراف خود می شود. همچنین اگر باعث شکستن استخوان ها شود این امکان وجود دارد که فرد ناشنوایی انتقالی بگیرد.


 


پیشگیری از توده گوش


از کلستئاتوم مادرزادی نمی توان پیشگیری کرد. ولی شما با آگاهی از این نوع بیماری و در صورت مشاهده آن می توانید فوراً به مراکز شنوایی شناسی و متخصص گوش، حلق و بینی در جهت درمان آن اقدام نمایید. در سایت تهران صفیر برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک و برندهای گوناگون، مقالات جامعی نوشته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله سمعک استارکی را مطالعه نمایید.

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب