63

برنامه های توانبخشی علت سرگیجه و عدم تعادل و وستیبولار در روند مدیریت


درنتیجه جبران ضعیف سیستم عصبی مرکزی بعد ازهرگونه آسیب حاد به سیستم وستیبولار، حتی درصورت عدم وجود اختلال عملکرد پایدار لابیرنت ممکن است، سرگیجه و اختلال تعادل وجود داشته باشد. همچنین گاهی ممکن است، بیماران باعث توسعه استراتژی های کنترل وضعیت ناهنجاری شوند؛ که درشرایط خاصی بی ثبات کننده یا آزاردهنده می باشد. در بیشتر مواقع برای این افراد، برنامه توانبخشی دهلیزی مفید واقع می شود.


 


علت سرگیجه و عدم تعادل و وستیبولار در روند مدیریت


 


برنامه های توانبخشی در صورت تداوم علت سرگیجه و عدم تعادل وستبولار


در بیشتر مواقع برای این بیماران روند بهبودی با سرعت و به طور کامل انجام می شود. اما متاسفانه برای برخی از بیماران با تداوم اختلال عملکرد وستیبولار روبرو می شویم. در این موارد که علائم مزمن مشاهده می شود؛ برنامه های رسمی توانبخشی دهلیزی توصیه می شود. درکل این برنامه های توانبخشی دهلیزی وانجام این قبیل تکنیک های مدیریت بیماری، بر پایه علائم بیمار تجویز می شود.


مشخصات انواع برندهای سمعک نامریی را ما در سایت تهران صفیر قرار داده ایم؛ درادامه می خواهیم درباره سمعک زیمنس ببیشتر بدانیم.


مطالعات آزمایشگاهی درباره عملکرد سیستم وستیبولار و اختلال تعادل


هنگامی که آزمایشگر بیمارانی باشکایات سرگیجه، گیجی، اختلال تعادل یا ترکیبی ازاین ها را ارزیابی می کند؛ باید مشکلاتی فراتر از سیستم وستیبولار محیطی و مرکزی را جستجو کند؛ و حتما به بررسی ارتباط آن با مکانیسم حرکتی چشم بپردازد. در هنگام کنترل وضعیت، مسیرهای مختلفی سهیم می شوند؛ ولی در هنگام ارزیابی باید تنها بخشی که به طورمستقیم یا غیرمستقیم ورودی وستیبولار دریافت می کند؛ مدنظر گرفته شود.


 


با اینحال، نشانه ها و علائمی که برای بیماریهایی مثل میگرن یا اضطراب در آزمایشات ایجاد می شود، بسیار متنوع است. اما می توان با تاریخچه گیری از بیمار و پرسیدن تعدادی سوال تخصصی، به تشخیص اولیه این اختلالات دست یافت. در هنگام ارزیابی بیمارانی که dizziness دارند، باید متوجه باشیم که برای گرفتن تصمیمات درست مدیریتی اولیه و تصمیماتی متعاقب آن به چه اطلاعاتی نیاز داریم.


 


برند های مختلف سمعک نامریی: سمعک اینترتون


 


تصمیمات مدیریتی برای انتخاب روش درمانی


در تصمیمات مدیریتی اولیه مشخص می شود، که آیا بیمار باید با روش های دارویی، جراحی، برنامه VBRT و یا ترکیبی از این ها تحت درمان قراربگیرد. پس از تصمیم گیری اولیه، نتایج آزمایش حاصل از مطالعات علت سرگیجه و عدم تعادل  و وستیبولار ممکن است؛ برای اجرای روش های درمانی خاص منتخب و مانیتورینگ میزان پیشرفت درطول روند بهبودی، مفید باشد.


 


کلام پایانی


 


سرگیجه دلایل بسیار زیادی دارد و برای این که این بیماری و عارضه از بین برود باید در ابتدا به صورت کامل ارزیابی های پایه برای تشخیص مشکل و منشا آن انجام شود و سپس بر اساس نتایج حاصله اقدامات درمانی از جمله دارو درمانی، جراحی و یا توانبخشی تعادل و سرگیجه انجام داد.

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب