مهمترین فواید سمعک برای کم شنوایان

22

از آنجایی که به دنبال عدم عملکرد صحیح حس شنوایی امکان وجود اختلالاتی، همچون سرگیجه های مکرر، فشار خون بالا، استرس، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی و تنگی نفس، ضعف تعادل و پرخاشگری  و دیگر صدمات روحی و جسمی وجود دارد. به همین علت از مهمترین فواید سمعک برای کم شنوایان، بهبود در کیفیت شنوایی در افراد و همینطور پیشگیری از عوامل نام برده شده دانست حال سمعک وسیله ایست که می تواند صدای گفتار را تقویت کرده و به کم شنوایان در راستای افزایش قدرت ارتباطی یاری رساند.


در زیر مواردی از فواید سمعک را ذکر می کنیم و هر کدام را به طور مختصر توضیح می دهیم.


 


کیفیت بهتر زندگی فردی و اجتماعی


کاربرد سمعک در افراد با اختلالات کم شنوایی می تواند کیفیت زندگی فردی و اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرارداده و افزایش دهد. ممانعت استفاده از آن می تواند در تعاملات آنها با افراد در اجتماع تاثیرات منفی داشته باشد و به بیانی ساده تر منجر به کاهش ارتباطات شده، منزوی شدن شخص را در پی خواهد شد. درک گفتار در پس زمینه پرسر و صدا از دیگر فواید سمعک برای کم شنوایان است که در پی آن شاهد حضور بیشتر کم شنوایان با اعتماد به نفس بالاتر در محیط های اجتماعی خواهیم بود.


 


کاهش سرعت انحطاط  در شنوایی


پژوهش های انجام شده بر روی اشخاصی که به دلایل متفاوت دچار عارضه کم شنوایی گوش شده اند نشان می دهد، استفاده به موقع از سمعک باعث کاهش سرعت انحطاط شنوایی خواهد شد و همچنین باعث ترمیم صداهای از دست رفته می شود. و توانایی های مرکزی شنوایی را بهبود می دهد.


 


کاهش وزوز گوش


از آنجایی که عوامل مختلفی باعث بروز وزوز یا سوت کشیدن در گوش می شود که از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد: بیماری های قلبی، استفاده از بعضی داروها، بیماری هایی مانند سرطان، تیروئید، عفونت در گوش میانی و غیره). لذا در اکثر مواقع می توان با به کاربردن وسیله کمک شنوایی کمک شایانی در درمان قطعی وزوزگوش و یا کاهش آن انجام داد و در بسیاری از موارد هم می توان به طور کامل این صدای آزار دهنده را از میان برداشت.


منبع:


https://tehransafir.com/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب