پیشگیری از کاهش شنوایی ناشی از دیابت ثانویه

74

همانطور که گفته شد، مهمترین گام برای بیماران دیابتی، کنترل و مدیریت این بیماری است. چراکه با مدیریت صحیح و عمل به گفته های پزشک می توان از بروز بسیاری بیماری های دیگر جلوگیری کرد. موارد زیر می تواند، به پیشگیری از کاهش شنوایی در این افراد کمک کند.


کنترل مرتب سطح گلوکز خون و استفاده درست از داروهای تجویزی پزشک بیمار


ممانعت از حضور در محیط های پر سرو صدا و نویز های شدید


کنترل مرتب شنوایی در مراکز مربوطه


چنانچه بیمار غیر از داروهای دیابت، داروهای دیگری مصرف می کند، حتما با پزشک خود مشورت کند


برای آگاهی از مقوله ارتباط موجود بین افت شنوایی و آلزایمر ابتدا به تعریف جداگانه ایی از بیماری آلزایمر خواهیم پرداخت.


 


افت شنوایی و بیماری آلزایمر


بیماری آلزایمر (Alzheimers disease) نوعی اختلال در عملکرد مغز است. در واقع این بیماری نوعی زوال عقل می باشد.  حافظه فرد را دچار مشکل می کند. معمولا این بیماری رفته رفته شدت پیدا می کند و قدرت حافظه و تفکر افراد را کم کم از بین خواهد برد. تا جایی که فرد قدرت انجام کارهای بسیار ساده را نیز از دست می دهد. این بیماری در ابتدا خاطرات قدیمی و سپس خاطرات جدید تر را از بین میبرد.


نورون ها یا سلول های عصبی در مغز  سیگنال های شیمیایی و الکتریکی را در مغز پردازش می کنند. عدم عملکرد صحیح این فرایند باعث از بین رفتن حافظه و کوچک تر شدن سلول های مغز و افت شنوایی فرد می شود. با شدت گرفتن بیماری آلزایمر، به مرور زمان حجم مغز کاهش یافته و کوچکتر می شود..


استفاده از برخی گیاهان داروئی مثل آلوئه ورا، برگ انبه، سیر، پیاز، اسفرزه، شنبلیله و ریحان درکنترل و حتی کاهش قند خون موثر است. همچنین دارچین با داشتن خاصیت تبدیل گلوکز به انرژی،از بروز رادیکال‌های آزاد آسیب رسان به بدن جلوگیری می کند.


کلام پایانی


توصیه می شود چنانچه به دیابت دچار شدید برای کاهش شنوایی و کنترل مشکلات بعدی از جمله کم شنوایی چکاپ های سالانه انجام دهید و در صورت بروز کم شنوایی برای عدم پیشرفت آن از سمعک استفاده کنید. همچنین در سایت تهران صفیر .با انواع سمعک از جمله خرید سمعک فوناک بیشتر آشنا شوید


منبع:


https://tehransafir.com/%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب