علائم عفونت گوش کودکان هنگام استفاده ازسمعک

108

مطمئناً یکی از علائم عفونت گوش کودکان یا نوزاد شما بیدار شدن های مکرر در خواب شبانه است. کودک احساس درد در ناحیه گوش می کند و مرتباً با گریه از خواب بیدار می شود. در طول شبانه روز بسیار بی قرار است و ممکن است مدام با گوش خود ور رفته یا آن را بکشد.


لازم به ذکر است که در زمان عفونت کودک یا نوزاد شما تب نخواهد داشت به این علت که عفونت گوش کودکان موجب بالا رفتن حرارت نخواهد شد. نشانه دیگر تغییر رنگ و غلظت مخاط یا آب بینی کودکان است که در حالت عادی به طور شفاف و بی رنگ خواهد بود اما در زمان عفونت به رنگ های زرد و سبز تغییر خواهد کرد. همچین غلظت مخاط بینی نیز بیش تر خواهد شد. ترشحات چشمی نیز می توانند در تشخیص این عارضه کمک کنند چرا که در زمان عفونت ترشحات چشمی بروز خواهد کرد. (البته لازم است بدانید که در ماه های اولیه تولد نوزاد ترشحات چشمی می تواند نشانه مسدود شدن مجرای اشکی باشد. ولی زمانی که با سرماخوردگی باشد نشان دهنده عفونت در گوش و التهاب در ناحیه سینوس باشد.)


پس از دیده شدن این علائم لازم است که حتماً نزد متخصص بروید چرا که تشخیص بیماری عفونت در ناحیه گوش بدون بررسی های لازم غیر ممکن است. متخصص در وهله اول تمام سیستم تنفسی شما را مورد بررسی قرارخواهد داد. پس از آن پرده گوش شما را به طور دقیق مورد آزمایش و بررسی قرار خواهد داد. اگر عفونت موجود در گوش کم باشد بدون تجویز و استفاده از آنتی بیوتیک درمان خواهد شد. در این وضعیت با وجود عفونت انباشته شده پشت گوش متخصص کودک را ۲ تا ۳ روز تحت نظر قرار می دهد سپس در صورت بهبود نیافتن وضعیت آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. در هر صورت برای درمان عفونت نمی توان به صورت خودسرانه عمل کرد. به محض مشاهده علائم ذکر شده سریعاً باید به متخصص یا مراکز شنوایی (مرکز شنوایی تهران صفیر) برای تشیص و درمان مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاع از سمعک کودکان به دیگر مقالات سایت رجوع نمایید.


عفونت گوش کودکان


دانستی های برند سمعک نامرئی


راه های پیشگیری از عفونت گوش نوزادان و کودکان


حال که دانستید ابتلا به عارضه عفونت گوش کودکان می تواند سلامت سیستم شنوایی کودک شما را تحت تاثیر قرار داده و تا کم شنوایی کودک یا نوزاد شما پیش برود. بهتر است از بروز این بیماری پیشگیری کنید بنابراین بهتر است اقدامات زیر را برای مقابله انجام دهید:


کودک خود را در زمان خوردن غذا یا آشامیدن در زاویه سی درجه قرار دهید.


کودکان خود را به مصرف ماهی، میگو (غذاهای دریایی)، میوه و سبزیجات عادت بدهید. مداومت در مصرف این مواد غذایی باعث می شود تا سیستم ایمنی بدنشان قوی تر شود.


تغذیه از شیر مادر یکی از بهترین راه های برای پیشگیری از عفونت گوش کودکان می باشد. چرا که باعث باعث قوی تر شدن سیستم ایمنی می شود .


کودک خود را به استفاده از پستانک عادت ندهید. استفاده از پستانک باعث ایجاد عفونت در گوش کودکان می شود.


برای آشنایی با انواع  سمعک گوش از جم سمعک ویدکس، سمعک اتیکن و … می توانید مقالات سایت تهران صفیر را مطالعه کنید.


ذکر این نکته الزامی می باشد همیشه ور رفتن و دست زدن گوش در کودکان نشانه عفونت نیست. در بسیاری از مواقع نشانه دهنده رشد دندان های کودکان می باشد. حتی در بسیاری ممکن است کودک در حال بازی کردن باشد.اما زمانی که وررفتن گوش به همراه علائمی مانند آبریزش، بی قراری، بی خوابی، سرماخوردگی و غیره بود یقیناً نشانه رشد دندان ها نمی باشد.بنابراین شما در اولین فرصت برای تشخیص و درمان به کلینیک سمعک و یا متخصص مراجعه کنید.


منبع:


https://tehransafir.com/%da%a9%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب