درمان عفونت گوش میانی با معرفی کارایی سمعک

93

 


در سایت تهران صفیر با انواع سمعک از جمله سمعک فوناک بیشتر آشنا شوید.


گرومت برای درمان عفونت گوش میانی در قسمت پرده گوش کار گذاشته می شود. در واقع اجازه ورود هوا به داخل گوش میانی که دچار افت فشار هوا شده است را می دهد. عملکرد ضعیف شیپور استاش را جبران می کند.


 


درمان عفونت گوش میانی در بزرگسالان


در درمان عفونت گوش چه زمانی از گرومت استفاده می شود؟


در کودکانی که به طور مرتب عفونت را تجربه می کنند گرومت گذاری را پزشک متخصص پیشنهاد می کند. اما زمانی از این تکنیک درمان عفونت گوش استفاده می شود که عفونت بیش از سه ماه به طول بیانجامد.


درمان عفونت گوش کودکان در طب سنتیجاگذاری گرومت ها


با انجام عملی به نام “میرینگوتومی” (myringotomy) گرومت ها در داخل پرده گوش قرار داده می شوند. قدم اول ایجاد یک درز در ناحیه پرده گوش (صماخ) و خارج کردن مایعات انباشت شده است. سپس لوله یا گرومت به داخل پرده گوش برای تهویه و خارج کردن مایعات درون آن فرستاده می شود. از نظر زمانی حدود ۱۵ دقیقه این عمل طول می کشد.


نکات مهم درمان عفونت گوش بعد از عمل جراحی


بعد از اعمال جراحی یا گرومت گذاری حتما از داخل شدن آب درون گوش خود ممانعت کنید چرا که میکروب های موجود درآب باعث بروز عفونت در گوش می شوند. باید در هنگام شنا در آب از گوش گیر استفاده شود. اگر بعد از گرومت گذاری احساس درد و خروج مایعات از گوش بیش از ۵ روز طول کشید سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید. در مقاله جراحی میکروتیا به رفع بدشکلی گوش خارجی نیز اشاره شده است. در سایت تهران صفیر برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک و برندهای گوناگون، مقالات جامعی نوشته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله سمعک ویدکس را مطالعه نمایید.


اگر عفونت گوش میانی وجود داشته باشد و درمان نشود باعث پارگی پرده گوش و تبعات بعدی آن می شود. معمولا برای رفع عفونت از داروهای ضدعفونت و چرک خشک کن استفاده می شود اما چنانچه به دارو جواب ندهد یکی از راه های .جایگزین استفاده از تیوب، لوله یا گرومنت در پرده تمپان است تا عفونت راهی برای بیرون رفتن پیدا کند و کل پرده گوش را پاره نکند. این عمل تحت بیهوشی در اطفال انجام می پذیرد. برای انجام چنین عملی باید به بیمارستان ها مراجعه شود


در سایت تهران صفیر با انواع سمعک از جمله سمعک فوناک بیشتر آشنا شوید.


منبع:


https://tehransafir.com/%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4-%d9%88-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%aa-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c/.


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب