فواید سمعک برای کم شنوایان

48

از آنجایی که به دنبال عدم عملکرد صحیح حس شنوایی امکان وجود اختلالاتی، همچون سرگیجه های مکرر، فشار خون بالا، استرس، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی و تنگی نفس، ضعف تعادل و پرخاشگری  و دیگر صدمات روحی و جسمی وجود دارد. به همین علت از مهمترین فواید سمعک برای کم شنوایان، بهبود در کیفیت شنوایی در افراد و همینطور پیشگیری از عوامل نام برده شده دانست حال سمعک وسیله ایست که می تواند صدای گفتار را تقویت کرده و به کم شنوایان در راستای افزایش قدرت ارتباطی یاری رساند.


مهمترین فواید سمعک برای کم شنوایان


استفاده از سمعک برای افرادی که دچار مشکل شنوایی هستند بسیار مهم است چراکه شنوایی جزء مهمترین حواس انسان است که اختلال در آن ممکن است در بسیاری از بخش های زندگی وی اثرگذار باشد. آشنایی با انواع سمعک و فواید آن ضروری است تا افرادی با مشکل شنوایی بهتر با این مسئله کنار آمده و در جهت بهبود شرایط خود اقدام مؤثرتری داشته باشند. در ادامه با بررسی فواید انواع سمعک ها با جوانب مختلف مشکل کم شنوایی و وزوز گوش آشنا شده و به بررسی نحوه کار سمعک در بهبود شنوایی پرداخته خواهد شد.


کیفیت بهتر زندگی فردی و اجتماعی


کاربرد سمعک در افراد با اختلالات کم شنوایی می تواند کیفیت زندگی فردی و اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرارداده و افزایش دهد. ممانعت استفاده از آن می تواند در تعاملات آنها با افراد در اجتماع تاثیرات منفی داشته باشد و به بیانی ساده تر منجر به کاهش ارتباطات شده، منزوی شدن شخص را در پی خواهد شد. درک گفتار در پس زمینه پرسر و صدا از دیگر فواید سمعک برای کم شنوایان است که در پی آن شاهد حضور بیشتر کم شنوایان با اعتماد به نفس بالاتر در محیط های اجتماعی خواهیم بود.


کاهش سرعت انحطاط  در شنوایی


پژوهش های انجام شده بر روی اشخاصی که به دلایل متفاوت دچار عارضه کم شنوایی گوش شده اند نشان می دهد، استفاده به موقع از سمعک باعث کاهش سرعت انحطاط شنوایی خواهد شد و همچنین باعث ترمیم صداهای از دست رفته می شود. و توانایی های مرکزی شنوایی را بهبود می دهد.


کاهش وزوز گوش


از آنجایی که عوامل مختلفی باعث بروز وزوز یا سوت کشیدن در گوش می شود که از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد: بیماری های قلبی، استفاده از بعضی داروها، بیماری هایی مانند سرطان، تیروئید، عفونت در گوش میانی و غیره). لذا در اکثر مواقع می توان با به کاربردن وسیله کمک شنوایی کمک شایانی در درمان قطعی وزوزگوش و یا کاهش آن انجام داد و در بسیاری از موارد هم می توان به طور کامل این صدای آزار دهنده را از میان برداشت.


ایجاد نگرش مثبت از فواید سمعک برای کم شنوایان


دانستنی های خرید سمعک زیمنس


ایجاد نگرش مثبت از فواید سمعک برای کم شنوایان


امروزه بسیاری از سمعک ها با ابعاد کوچکتری طراحی، ساخته و به بازار عرضه می شوند و تقریبا از دید دیگران مخفی هستند. همین امر باعث رغبت کاربرد وسیله کمک شنوایی و ایجاد نگرش مثبت خواهد شد که درپی آن شاهد حضور پر رنگ تر اشخاص با عارضه کم شنوایی در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم.


کاهش استرس های ناشی از کم شنوایی


از دیگر فواید سمعک برای کم شنوایان استرس های ناشی از کم شنوایی است که می توانند بسیاری از ابعاد زندگی انسان مانند زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قراردهد و خود به تنهایی می تواند به عنوان عاملی برای ابتلا به کم شنوایی شود. اکثر اشخاص کم شنوا دچار عکس العمل هایی مانند خشم، ناامیدی، انزوا و غیره هستند. لذا استفاده از سمعک یا بهتر است بگوییم استفاده به موقع از آن می تواند باعث ایجاد تنزل در استرس های ناشی از کم شنوایی شود.


منبع:


https://tehransafir.com/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب