سایز باتری یا استفاده از سمعک های شارژی

75

 


تکان ها و تلاطم سر و لاله گوش بیشترین نویز باد را ایجاد می کنند. سمعک های CIC، نویز باد را نسبت به سایر سمعک ها کمتر دریافت می کنند. چون میکروفن آنها جلوتر از قسمت های ایجاد تلاطم از لاله و سر قرار گرفته است. این نکته در سمعک ها باید مد نظر قرار گیرند.


فعالیت  دایرکشنالیتی


سمعک های بزرگ  BTE و ITE شامل یک میکروفن دایرکشنال هستند، که می تواند به بهترین نحو صداهایی که از اطراف و پشت سر می آیند را نادیده بگیرند. این ویژگی خصوصا برای تجویز در کودکان باید در نظر گرفته شوند.


 


سازگاری با تلفن


سمعک ها قابلیت دریافت هر گونه صدای آکوستیکی یا سیگنال مغناطیسی که از دستگاه تلفن می آید، را دارند. در سمعک عینکی و BTE، حالت تله کویل به راحتی انتخاب و استفاده می شود. اتصال اتوماتیک سمعک با تلفن برای کساییکه که کم شنوایی زیاد دارند از نکات مهم انتخاب سمعک است.


تنظیمات قابل انعطاف


انواع سمعک دیجیتال قابلیت برنامه ریزی دارند، و قابلیت تغییر تنظیمات آنها بالا است. اما در سمعک هایی که قابلیت برنامه ریزی ندارند، هرچقدر سایز سمعک کوچکتر باشد، میزان تغییر تنظیمات هم کمتر می شود. چراکه جای کمی برای کنترل هایی که در سمعک نصب شوند، وجود دارد.


سهولت در تمیز کردن


سمعک های ITE ، ITC و CIC چون کاملا کانال گوش را مسدود می کنند، برای بیماران با عفونت مزمن گوش، مناسب نیستند. تمیز کردن سمعک های BTE و یا سمعک عینکی راحت تر هستند؛ مخصوصا اگر با تهویه بزرگتر به کار گرفته شوند. در این نوع سمعک ها شستشوی قالب و یا tube ممکن است.


 


انتخاب سمعک هوشمند


قیمت در انتخاب سمعک


قیمت سمعک هم یکی از آیتم های است که باید مد نظر قرار گیرد به این صورت که باید بهترین سمعک مناسب با کم شنوایی و حداقل هزینه در نظر گرفته شود. سمعک های CIC از سایر انواع سمعک ها هزینه بیشتری دارند. ساخت این سمعک ها خیلی گران تمام می شود،  چراکه تنظیم کردن ترکیبات آنها در آزمایشگاه بیشتر است، و میزان ارجاع (بازگشت) بالاتری دارند. برای کسب اطلاع از قیمت سمعک انواع برندها می توانید مقالات سایت تهران صفیر را مطالعه بفرمایید.


 


سایز باتری یا استفاده از سمعک های شارژی


یک سمعک کوچک نمی تواند با یک باتری بزرگ تغذیه شود. هنگامی که سایز باتری سمعک کاهش می یابد، کار دستی با سمعک برای بعضی بیماران مشکل می شود، و عمر باتری کاهش می یابد. لذا گزینه استفاده از  سمعک هاس شارژی با توجه به مزایا و معایبی که دارند در نظر گرفته شوند.


دکمه تغییر صدای سمعک


بعضی از بیماران کم شنوایی ترجیح می دهند، که به طور دستی صدای سمعک را کنترل کنند. این گزینه باید در نظر گرفته شود و از سمعک های که دکمه برای تغییر صدای سمعک دارند استفاده کنند.


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب