آیا شنوایی طبیعی ایجاد می کند؟تاثیر سمعک بر شنوایی چیست؟

55

حدود ۴۶۶ میلیون نفر (سال ۲۰۲۰) در جهان  به کم شنوایی دچار هستند و این آمار روز به روز بیشتر می شود. شاید یکی از مهمترین سوال ها برای این افراد و اطرافیان آنها این است، که تاثیر سمعک بر شنوایی چیست؟ آیا سمعک شنوایی طبیعی ایجاد می کند؟ در ادامه این مقاله حتما به این سوال پاسخ خواهیم داد، اما باید بدانیم که سمعک از مهمترین ابزار ها برای کمک به این افراد می باشد. سمعک شنوایی نرمالی به افراد کم شنوا می دهد. و در زندگی افرادی که مشکل شنوایی دارند، تغییرات بسیار چشمگیری ایجاد می کند. در سایت تهران صفیر به معرفی برندهای گوناکون سمعک و مشخصات آن ها و همچنین قیمت سمعک های مختلف پرداخته ایم.


گوش های انسان بسیار شگفت انگیز است. در دوران جنینی میلیون ها سلول با هم همکاری می کنند، تا بعد از متولد شدن بتوانند، نیازهای شنوایی انسان را برطرف کنند. و درک و آگاهی درستی از گفتار و شنوایی ارائه دهند. با افزایش سن و به دلایل مختلف ممکن است، سلول های شنوایی عملکرد خود را از دست بدهند، و کم شنوایی یا ناشنوایی برای انسان پیش بیاید. می توان گفت که امروزه سمعک گوش از بهترین راه ها برای جبران کم شنوایی انسان است؛ به طوری که تاثیر سمعک بر شنوایی را خواهید دید.


تمام شرکت های سازنده سمعک سعی دارند، که با فن آوری های روز دنیا و تکنولوژی های جدید شنوایی طبیعی برای افراد کم شنوا ایجاد کنند. و سیستم شنوایی و نحوه عملکرد گوش را بازسازی کنند. اما متاسفانه هنوز راهی برای این کار پیدا نشده است. هرچند که تعریف شنوایی طبیعی از نظر هر فرد متفاوت است.


تاثیر سمعک بر شنوایی چیست؟


دانستی های برند سمعک استارکی


تاثیر سمعک بر شنوایی


سمعک ها در ساده ترین حالت از ۴ جزء اصلی زیر تشکیل شده اند. میکروفن، تقویت کننده یا آمپلی فایر، بلندگو یا رسیور و باتری. تکنولوژی و نوع سمعک ها هرچه که باشد، همگی این چهار جزء اصلی را دارند. وظیفه میکروفن تبدیل صداها به سیگنال الکتریکی است. پس از دریافت سیگنال ها تقویت کننده آنها را تقویت می کند. بلندگو نیز صداهای تقویت شده را به گوش داخلی می رساند. باتری نیز منبع تغذیه سمعک می باشد.


برخی از سمعک های امروزی ۴۸ کانال دارند؛ که برای افراد کم شنوا قدرت تشخیص اختلاف جزئی بین صداها را فراهم می کند. تاثیر سمعک بر شنوایی در مقابل سیستم شنوایی گوش انسان است. که با دارا بودن میلیون ها سلول مویی شنوایی عادی ایجاد می کند. امواج صوتی از طریق گوش خارجی دریافت می شود، به وسیله کانال گوش به سمت پرده گوش هدایت می شوند. سیستم شنوایی گوش به نحوی است، که صداها با فرکانس بالا را تقویت می کند. و درک بهتری از گفتار به فرد می دهد.


مشخصات انواع برندهای سمعک نامریی را ما در سایت تهران صفیر قرار داده ایم؛ درادامه می خواهیم درباره سمعک هوشمند زیمنس ببیشتر بدانیم.


تاثیر سمعک و ایجاد شنوایی نرمال


اگر چه سمعک ها نمی توانند، دقیقا عملکرد گوش را پیاده سازی کنند؛ و شنوایی طبیعی را به افراد هدیه دهند. اما دانشمندان امروزه بیش از هر زمان دیگری به این امر مهم و تاثیر سمعک بر شنوایی افراد نزدیک هستند. سمعک ها وسیله ای بسیار مفید و کاربردی برای کسانی که مشکل شنوایی دارند، می باشند. سمعک ها مزایای فوق العاده ای برای کم شنوایان ایجاد می کنند، و باعث بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی آنها می شوند. افراد کم شنوا با کمک این دستگاه ها می توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند، و شادی و نشاط بیشتری را از در اجتماع بودن و ارتباط برقرار کردن تجربه کنند.


سمعک های امروزی مانند یک کامپیوتر هستند. دیجیتالی شدن نرم افزار ها و صدا ها این امکان را فراهم می کند، که ادیولوژیست ها میزان افت شنوایی را خیلی دقیق تر تعیین کنند؛ و در نتیجه تنظیمات سمعک ها بسیار بهتر انجام شود، تا بازسازی افت شنوایی بخوبی انجام شود. امروزه به ندرت پیش می آید که سمعک ها، نویز و سر و صدا ایجاد کنند.  هر چند ممکن است در سمعک های قدیمی هنوز این مشکل پابرجا باشد.


در سمعک های جدید ، دیگر نیازی نیست که به صورت دستی آنها را کنترل کرد، و مرتب فرد کم شنوا میزان صدا را کم و زیاد کند. بلکه میزان صدا به صورت خودکار و مطابق با نیاز فرد کم شنوا در هر محیطی تغییر می کند. شاید این تغییرات میلیون ها بار در ثانیه انجام شود، تا فرد صدایی با کیفیت و با بلندی دلخواه را دریافت کند.


تاثیر سمعک بر شنوایی و ایجاد شنوایی نرمال


کلام پایانی


سمعک های جدید با استفاده از تکنولوژی های به روز به قدری قدرتمند هستند که در سخت ترین محیط های شنوایی گفتار راحت را به ارمغان می آورد سمعکی های وجود دارد که با عدد باورنکردنی بیش از ۱۲۰۰ میلیون پردازش در ثانیه به تحلیل صدا و محیط می پردازد. قطعا با این وسایل می توان اطمینان کرد که با استفاده از انواع سمعک گوش خوب شنوایی در حد طبیعی بازمی گردد.


خوب بشنوید خوب زندگی کنید


سمعک تهران صفیر


منبع:


https://tehransafir.com/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af%d8%9f/


 


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب