رده های قیمت سمعک فوناک

33

برند فوناک تولید کننده سمعک در کشور سوئیس است قیمت سمعک فوناک با توجه به مدل های مختلف آن متغیر است. این کمپانی بزرگ سوئیسی طیف گسترده ای از سمعک ها با فن آوری جدید و به روز را تولید می کند. از ویژگی های منحصر به فرد این کمپانی، توجه ویژه به ساخت سمعک کودکان است. یکی از این سمعک ها Naida نام دارد که برای کم شنوایی های شدید و عمیق بویژه برای کودکان تولید شده است. در کنار اهتمام برای ساخت سمعک کودکان، انواعی از مدل های داخل گوشی تا پشت گوشی با کیفیت بسیار بالا تولید کرده است.


 


مدل های سمعک فوناک دارای اسامی تجاری مخصوصی هستند به این ترتیب که سمعک های داخل گوش را ویرچو (Virto)، سمعک های پشت گوشی استاندارد را بالرو (Bolero) و سمعک های جدید پشت گوشی ریک را اودئو (Audeo) می نامند. اما آنچه را که قیمت سمعک فوناک را تعیین می کند مدل یا سایز آن نیست بلکه سطح تکنولوژی  و رده بندی هر سطح از تکنولوژی در آن است.


 


قیمت سمعک فوناک در چند رده


 


قیمت سمعک فوناک بر اساس سطح تکنولوژی


به ترتیب سطح تکنولوژی در سمعک های فوناک به چهار رده تقسیم می شوند که عبارتند از:


 


تکنولوژی مارول (Marvel) که محصول سال ۲۰۱۹ است


تکنولوژی بیلانگ (Belong) که محصول سال ۲۰۱۷ است


تکنولوژی ونچر (Venture) که محصول سال ۲۰۱۶ است


تکنولوژی نسل کوئست (Quest) که محصول سال ۲۰۱۴ است.


در کنار این تقسیم بندی، در هر سطح از این سطوح پلت فرمی سمعک ها، رده بندی مختلفی وجود دارد که عبارتند از : ۳۰، ۵۰، ۷۰ و ۹۰ که با افزایش عدد قیمت آن هم بیشتر می شود لذا در مجموع سطح و رده بندی عامل تعیین کننده اصلی قیمت سمعک فوناک سوئیس می باشد.


 


رده های قیمت سمعک فوناک


با توجه به مطالب اولیه گفته شده، قیمت سمعک فوناک بین ۲ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است که این گستردگی با توجه به مدل های مختلف آن می باشد. با این حال قیمت حدودی رده های مختلف سمعک فوناک به شرح ذیل می باشند:


 


رده ۹۰ سمعک های فوناک: بین ۱۲ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان


رده ۷۰ سمعک های فوناک: بین ۸ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان


رده ۵۰ سمعک های فوناک: بین ۴ میلیون تا ۷ میلیون تومان


رده ۳۰ سمعک های فوناک: بین ۲/۵ تا ۴ میلیون تومان


در کنار سمعک هوشمند با رده بندی مختلف، قیمت سمعک فوناک در برخی سمعک های پایه هم بسیار مقرون به صرفه است از این رده سمعک ها می توان به سمعک های با نام Vitus و Vitus + اشاره کرد. این سمعک ها قیمتی مابین ۸/۱ میلیون تومان تا ۵/۲ میلیون تومان دارند.


 


قیمت انواع سمعک فوناک


در کنار سمعک ها، طیف زیادی از وسایل جانبی سمعک های فوناک قابل عرضه است که می توان با قیمت بسیار پایین خریداری کرد و استفاده بهتری و مفیدتری از سمعک را ایجاد کرد. دلیل تولید چنین وسایلی، احساس نیاز برای آنها بوده است. به عنوان مثال افرادی که کم شنوایی بسیار شدید یا عمیق دارند برای درک صدای تلویزیون معمولا با مشکل مواجه هستند لذا برای مرتفع کردن این مشکل، از وسایل جانبی (TV Connector) استفاده می شود که با اتصال این وسایل به تلویزیون، صدا مستقما از طریق سمعک شنیده می شود و نویز محیط بر آن تاثیری ندارد.


 


سمعک های فوناک علاوه بر سمعک های مرسوم قبلی، در چند سال اخیر سمعک های شارژی را هم وارد بازار کرده است. با استفاده از این سمعک ها، دیگر نیازی به استفاده از باطری سمعک وجود ندارد و با شارژ چند ساعته می توان به صورت مداوم تا ۲۰ ساعت از این سمعک ها استفاده کرد.


 


انواع قیمت سمعک فوناک


 


نکته پایانی


برای تهیه سمعک، توجه به فاکتورهای مانند کم شنوایی ، سن، شغل و … از یک طرف و مشخصات و ویژگی های سمعک از طرف دیگر باعث موفقیت یا عدم موفقیت در پروسه تجویز سمعک می شود. برندهای مختلفی از سمعک ها با قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشد از این بین قیمت سمعک فوناک نیز مانند بیشتر برندهای بزرگ جهان متناسب با پیشرفت فناوری و به کاربردن پلت فرم های جدید در سمعک ها تعیین می شود. توصیه می شود برای استفاده از سمعک مناسب، با مراجعه به کلینیک های شنوایی شناسی و نمایندگی سمعک فوناک نسبت به دیدن انواع سمعک ها و ویژگی های آنها اقدام به تهیه نمایید.


منبع:


https://tehransafir.com/price-fonak-hearing-aid/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب