۷ عامل مهم تاثیر گذار در تکنولوژی و قیمت سمعک اتیکن

104

مانند هر کالای با تکنولوژی متفاوت، قیمت سمعک اتیکن نیز تابع تکنولوژی به کار رفته در آن است. سمعک وسیله ای است که از سه جزء ساخته می شود: ۱- میکروفون یا دریافت کننده صدا ۲- رسیور یا تقویت کننده صدا و ۳- آمپلی فایر یا CPU سمعک که این بخش تعیین کننده اصلی قیمت سمعک است. منظور از تکنولوژی به کار رفته در سمعک به مجموعه پردازش هایی گفته می شود که بر روی صدای وارد شده به سمعک انجام می شود و باعث می شود صدا از نظر کیفیت بهتر شنیده شود. در واقع با پیشرفت سطح فناوری در سمعک ها، نویز های اضافی حذف و صداهای گفتاری تقویت می شوند و مقصد نهایی همه تکنولوژی ها این است که صدای دریافتی از سمعک را طبیعی تر و شبیه شنوایی انسان تولید کنند.


 


یکی از نکات قابل توجه در قیمت سمعک اتیکن، اندازه سمعک است، جالب است بدانید الزاما قیمت سمعک ارتباط مستقیمی با اندازه آن ندارد یعنی اگر هر چی سمعک کوچکتر باشد گرانتر نیست! همانطور هم که پیشتر ذکر شد نقش اصلی در قیمت سمعک، تکنولوژی به کار رفته در آن است. با این حال می توان عوامل مهم و ایجاد کننده این نوع تکنولوژی را با جزییات بیشتری ذکر کرد.


 


قیمت سمعک اتیکن در 5 رده


 


۷ عامل مهم تاثیر گذار در تکنولوژی و قیمت سمعک اتیکن


نوع پلت فرم به کار رفته در سمعک


تعداد پردازش های صدا در ثانیه


تعداد هسته های به کار رفته در سمعک


تعداد کانال و باند فرکانسی سمعک


میزان آنالیز صدا محیطی و گفتاری در ثانیه


قابلیت ارتباط وایرلس و نحوه انتقال داده ها


استفاده از میکروفون های جهت دار


قیمت سمعک اتیکن در ۵ رده


عوامل ذکر شده نقش مهمی در ایجاد تکنولوژی به کار رفته در سمعک ایفا می­کنند و از طرفی سطح این تکنولوژی به کار رفته، نقش اصلی در تعیین قیمت سمعک اتیکن ایفا می کند لذا با توجه به انواع مختلف تکنولوژی های به کار رفته، می توان سمعک های اتیکن دانمارک را در ۵ رده قیمتی تقسیم بندی کرد. این رده بندی عبارتند از:


 


رده سمعک های فوق پیشرفته در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان


رده پیشرفته در بازه قیمتی ۷ تا ۱۲ میلیون تومان


رده خوب سمعک در بازه قیمتی ۴ تا ۸ میلیون تومان


رده استاندارد یا متوسط در بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان


رده پایه یا اقتصادی در بازه قیمتی ۲ تا ۴ میلیون تومان


قیمت انواع سمعک اتیکن


همانطور که ذکر شد قیمت سمعک اتیکن در بازه بسیار متنوعی موجود می باشند اما آنچه که مشخص است این است که هر چه سمعک جدیدتر و به روز تر باشد دارای فناوری بهتر و احتمالا قیمت بالاتر است. این کمپانی دانمارکی برای همه انواع کم شنوایی ها از کم شنوایی خفیف تا کم شنوایی عمیق، سمعک مناسب تهیه کرده است. همچنین سمعک های اتیکن در انواع مدل های داخل گوشی نامرئی تا سمعک های قوی برای افراد با کم شنوایی شدید و عمیق مادرزادی قابل عرضه می باشند.


 


در رده سمعک های پیشرفته می توان از سمعک های OPN نام برد که دارای جدیدترین فناوری روز سمعک اتیکن به نام Velox  است. این سمعک ها محصول سال ۲۰۱۹ می باشند و در رده فوق پیشرفته رده بندی می شوند. علاوه بر سمعک های رده بالا، قیمت سمعک اتیکن در رده پایین هم شامل سمعک های گروه GET  است که این سمعک علی رغم قیمت پایین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و یکی از پر فروش ترین سمعک های این شرکت است.


 


قیمت سمعک های اتیکن


 


کلام پایانی


 


عناصر و فاکتورهای مهمی در تجویز سمعک مناسب تاثیر گذار است. از اولویت های مهم میزان، نوع کم شنوایی و جنسیت فرد تعیین کننده نوع سمعک است. قیمت سمعک اتیکن با توجه به فاکتورهای از جمله میزان بازدهی و کارآمدی سمعک و پردازش های که در واحد ثانیه انجام می دهد تعیین می گردد. توصیه موکد می شود با توجه به پیچیدگی ذاتی کم شنوایی ها و نیز گستردگی انواع سمعک ها و قابلیت های آنها، ضمن مطالعه در این زمینه انتخاب و تجویز سمعک را در مراکز معتبر پزشکی انجام داده و دقت لازم را در این زمینه مبذول کنید چرا که انتخاب سمعک نامناسب ممکن است نه تنها به فرد کم شنوا کمک نکند بلکه مشکلات عدیده ای را هم برای وی ایجاد کند


منبع:


https://tehransafir.com/price-oticon-hearing-aids/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب