آیا توصیه به استفاده از سمعک های ارزان قیمت می شود؟

103

برندهای سمعک بزرگ دنیا، قیمت های متفاوتی دارند، قیمت سمعک ارزان در هر شرکتی شامل پایین ترین سمعک های آن کمپانی است. نکته قابل توجه این است که ارزان بودن سمعک الزاما به معنی بد بودن آن نیست هر چند باید سمعکی خریداری شود که حداقل های لازم برای یک شنوایی سالم و ایمن را داشته باشد. معنی سالم و ایمن بودن در سمعک این است که بتوان جوری سمعک را تنظیم کرد که جلوی ورود ناگهانی صداهای بلند را به سمعک بگیرید چرا که ورود صدای بلند به گوش فرد کم شنوا باعث کم شنوایی بیشتر و آسیب شنوایی می شود لذا حتما باید از سمعکی استفاده کرد که این نکات مهم تکنیکی را بتوان بر روی آن اعمال کرد.


سمعک های که هوشمند هستند این امکانات را دارا هستند لذا اگر سمعکی هوشمند باشد با خیال راحت می توان از آن استفاده کرد. قیمت سمعک ارزان ، که دارای ویژگی هوشمند بودن را داشته باشد در برندهای مختلف، حداقل ۳ میلیون تومان، قیمت دارند به همین ترتیب در اکثر مواقع اگر سمعکی قیمتی زیر مبلغ ذکر شده داشته باشد خریداری نشود به نظر می رسد بهتر است! و یا در صورت خریداری حتما از کلینیک سمعک معتبر خریداری شود که با تنظیم های مناسب احتمال آسیب ناشی از موضوع مطرح شده را به حداقل برساند.


 


انواع قیمت سمعک ارزان


وظیفه سمعک در درجه اول تقویت صدا برای برطرف کردن کم شنوایی است اما نکته مهم این است که تقویت ساده صدا باعث بهبودی و رفع مشکل شنوایی نمی شود چرا که در افراد با کم شنوایی، درک صدای متفاوتی دارند و در واقع سمعک را باید متناسب با کم شنوایی به صورت دقیق در فرکانس های گفتاری تنظیم کرد. به همین خاطر سمعک باید در حدی قابل تنظیم باشد که بتوان آن را با کم شنوایی تطابق داد بنابراین سمعک هرچی پیشرفته تر باشد بهتر مشکل شنوایی را مرتفع می کند و از طرفی هرچه سمعک پیشرفته تر باشد قیمت آن گران تر می شود و هر چه سمعک دارای فن آوری ضعیف تری باشد قیمت آن نیز ارزان تر خواهد بود. توصیه می شود حتی الامکان از سمعک های سطح متوسط استفاده شود که این سمعک در بیشتر شرکت های تولید کننده سمعک حداقل های لازم برای یک تنظیم مناسب را دارند. قیمت سمعک ارزان در رده سمعک های پایه یا استاندارد می باشد در ادامه حدود انواع قیمت سمعک در سطوح مختلف آورده شده است.


۵ رده کلی سمعک و قیمت سمعک ارزان


سمعک رده عالی                بازه قیمتی بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان


سمعک رده پیشرفته            بازه قیمتی بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان


سمعک رده خوب               بازه قیمتی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان


سمعک رده متوسط            بازه قیمتی بین ۴ تا ۶ میلیون تومان


سمعک رده پایه                 بازه قیمتی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان


خرید و قیمت سمعک ارزان


انواع قیمت سمعک ارزان ذکر شده به صورت تقریبی هستند چرا که در برندهای مختلف قیمت ها دارای تغییرات مختصری هستند. از آنجایی که سمعک ارتباط مستقیمی با سیستم شنوایی دارد و اصوات تولید شده به مغز هدایت می شوند اگر صدای سمعک واضح نباشد و یا نویز داخلی یا بیرونی زیادی تولید کند فرد استفاده کننده را خسته می کند و رغبت، برای استفاده از سمعک از بین می برد و از طرفی تبعات استفاده نکردن از سمعک بسیار زیاد و مخرب است که در یک مقاله جداگانه در همین سایت نسبت به آن توضیحات مبسوط داده شده است. برای کسب اطلاع بیشتر از قیمت سمعک نامرئی و انواع سمعک های هوشمند به مقالات سایت مراجعه فرمایید.


کلام پایانی


 


سمعک ها وسایل گرانی هستند ولی اهمیت حس شنوایی بسیار زیاد است به طوری که چنانچه کم شنوایی رخ دهد تبعاتی بسیار سنگینی دارد که با میزان هزینه سمعک قابل قیاس نیست. نکته دیگر اینکه چون عمر مفید سمعک های خوب بین ۷ تا ۱۰ سال است در مقابل سودمندی که این وسیله در این مدت به فرد کم شنوا می کند هزینه این دستگاه ها منطقی به نظر می رسند. با این حال در بیشتر مطب های شنوایی شناسی، تقسیط کردن همه یا بخشی از هزینه سمعک امکان پذیر است و نیز بیمه های دولتی و خصوصی سهمی از هزینه خرید سمعک را تامین می کنند. با توجه به جمیع مسائل گفته شده، توصیه می شود ضمن مشاوره قبل از خرید سمعک برای تشریح میزان و نوع کم شنوایی ، از سمعکی استفاده شود که متناسب با کم شنوایی باشد و معیارهای لازم برای شنیدن واضح و ایمن برای شما فراهم کند. همچنین می توانید با مراجعه به نمایندگی های انواع سمعک از جمله نمایندگی سمعک سونیک ، سمعک مورد تجویز شده خود را خریداری نمایید.


پاسخ به سوالات رایج در مورد قیمت سمعک ارزان


برخی مواقع خرید سمعک ارزان می تواند گزینه مناسبی به نظر برسد. اما برای خرید بهینه بهتر است علاوه بر قیمت به سایر ویژگی های سمعک نیز توجه شود. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سمعک ارزان سعی در پاسخ دهی به پرسش های متداول داشته ایم تا با ارائه اطلاعات مفید شما را برای انتخاب بهترین گزینه یاری رسانیم


 


قیمت سمعک ارزان چقدر است؟


سمعک ها قیمت های بسیار متنوعی دارند. برند های مختلف هم، قیمت سمعک های متفاوتی دارند. به صورت کلی قیمت سمعک های ارزان بین ۱ میلیون تا ۲ میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است.


 


به چه سمعکی، سمعک ارزان اطلاق می شود؟


با توجه به اینکه برندهای زیادی سمعک تولید می کنند و در هر برندی نیز تعداد زیادی سمعک تولید می شود. عرفا به سمعک های رده پایین هر برندی سمعک ارزان یا پایه گفته می شود. به این ترتیب قیمت سمعک ارزان یک برند با برند دیگر متفاوت است.


 


ارزانترین سمعک ها متعلق به چه برندی می باشند؟


هر چند برندهای زیادی سمعک تولید می کنند ولی برخی برندها قیمت های ارزانتری نسبت به بقیه دارند برندهای AM آلمان، اینترتون دانمارک، ویدکس دانمارک را می توان از جمله دارنده گان ارزانترین سمعک ها به شمار آورد.


 


آیا توصیه به استفاده از سمعک های ارزان قیمت می شود؟


از آنجاییکه ماهیت کم شنوایی متغیر و ناشناخته است ایده آل استفاده از سمعک های با تکنولوژی بالاست اما کم شنوایی های هم وجود دارد که استفاده از سمعک های ارزان قیمت و یا به اصطلاح با تکنولوژی پایه برای آنها بلا مانع است. شایان ذکر است که تنها ادیولوژیست می تواند در این مورد نظر قطعی بدهد.


 


گارانتی و ضمانت سمعک های ارزان قیمت چگونه است؟


در هر برندی این معیارها متفاوت است اما معمولا ضمانت در سمعک های ارزان قیمت بین ۱ تا ۲ سال متغیر است. برای آگاهی از ضمانت هر سمعک با کلینیک مربوطه تماس بگیرید.


 


از کجا سمعک ارزان قیمت تهیه کنیم؟


سمعک های وسایلی هستند که همه جا پیدا می شوند اما توصیه می شود که تنها از مکان های معتبر و کلینیک های شنوایی شناسی سمعک تهیه شود. کلینیک سمعک تهران صفیر یکی از کلینیک های شهر تهران است که با بررسی میزان شنوایی افراد، در صورت صلاح دید، سمعک های ارزان قیمت برای افراد با شرایط لازم هم، تجویز می گردد.


منبع:


https://tehransafir.com/cheap-hearing-aids/


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب