بهترین برند سمعک را چگونه انتخاب کنیم؟

56

سوالی که ذهن بسیاری از کم شنوایان را در انتخاب سمعک به خود مشغول می کند این است که بهترین برند سمعک کدام است؟!


در ایران برندهای خوبی مانند: فوناک (Phonak)، سیگنیا (Signia) (نام قبلی کمپانی زیمنس )، استارکی (Starkey)، سونیک (Sonic)، سمعک بلتون (Beltone)، ویدکس (Widex)، اتیکن (Oticon)، اینترتون (Interton)، ریساند ( Resound) و غیره وجود دارد. در چند سال اخیر تکنولوژِی مورد استفاده در سمعک ها تغییر کرده است و نسبت به گذشته دارای عملکرد بهتری هستند. با این نوع از سمعک ها که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است کم شنوایان می توانند در هر محیطی قرارگرفته و شنوایی بهتری داشته باشند. همه کمپانی ها سعی بر این دارند که در سمعک تولیدی، هر سال فن آوری جدیدی را معرفی کند. فن آوری استفاده شده در هر سمعکی با سمعک های دیگر فرق دارد. همچنین می توانید قیمت سمعک نامرئی هوشمند را در سایت تهران صفیر بیابید. به طور مطلق نمی توان یه نوع سمعک را به عنوان بهترین برند سمعک معرفی کرد چرا که هر سمعکی با توجه به فن آوری استفاده شده در آن برای بهبود در شنوایی فردی با ویژگی های کم شنوایی مختص به آن فرد مورد استفاده قرارگیرد. در واقع برای هر فرد بر اساس نوع و میزان کم شنوایی که به آن مبتلا است سمعکی با ویژگی های خاص تجویز می شود. بنابراین بهتر است به جای سوال بهترین برند سمعک کدام است پرسیده شود بهترین سمعک گوش برای من کدام است؟ مطرح شود.


پاسخ به این سوال که بهترین برند سمعک کدام است؟ به اطلاعاتی نظیر میزان و نوع کم شنوایی، ابعاد و فرم گوش و نیاز شنیداری و همچنین میزان بودجه در نظر گرفته شده، نوع فعالیت یا حرفه، سلیقه فردی و سبک زندگی شخص. بنابراین لازمه بدست آوردن این اطلاعات مراجعه به مراکز شنوایی شناسی می باشد.


کلینیک تهران صفیر


کلینیک مدرن ارزیابی شنوایی و تجویز تخصصی سمعک تهران صفیر واقع در خیابان شریعتی، قلهک با مدیریت مستقیم آقای دکتر ایوب ولدبیگی متخصص شنوایی، تعادل و تجویز بهترین برند سمعک با استفاده از به روزترین دستگاه ها و متدهای علمی تجویز انواع سمعک حتی سمعک ضد آب واقع در تهران شمال (قلهک) آماده ارائه خدمات رسانی به شما هموطنان عزیز می باشد.


بهترین برند سمعک کدام است؟


نمی توان گفت که کدام مارک یا برند سمعک نسبت به دیگر برند ها برتری دارد. اغلب شنوایی شناس ها شش  نوع از بهترین برند سمعک را نسبت به دیگر برندها با کیفیت تر و بهتر می داند. البته هر کدام از برند های موجود دارای فن آوری های خاص خود هستند. اما این شش برند از جهاتی برتری بیشتر دارند:


1.سیگنیا(زیمنس)      (Signia)


2.فوناک                 (Phonak)


3.اتیکن                   (Oticon)


4.ویدکس                (Widex)


5.ریساند              (Resound)


6.استارکی            (Starkey)


این شش کمپانی به دلایلی مانند: رواج فرهنگ استفاده از سمعک، برپایی دوره های آموزشی برای شنوایی شناسانی که سمعک های این کمپانی ها را برای کم شنوایان تجویز می کنند، تحقیق و پژوهش در زمینه برای طراحی و ساختن سمعک هایی با عملکرد و کیفیت صدای بهتر.


سمعک زیمنس (Signia) (نام جدید کمپانی سیگنیا)


شروع فعالیت این برند از کمپانی سمعک زیمنس آغاز می شود. در واقع بعد از اینکه ورنر ون زیمنس نوعی تلفن برای افراد با اختلالات شنوایی طراحی و تولید کرد این کمپانی را در سال ۱۸۷۸ پایه گذاری کرد. یکی از دلایل شهرت این برند تولید اولین سمعک دیجیتال پشت گوشی و همچنین سمعک وایرلس بود. اما در سال ۲۰۱۵ میلادی این کمپانی به به گروه سیوانتوس واگذار شد و آنها ژانویه ۲۰۱۶ سمعکی به نام سیگنیا تولید و روانه بازار کردند.


 همچنین سمعک های : سمعک ادیوسرویس (Audio Service)، سمعک رکستون (Rexton)، سمعک اِی‌اِم (A&M) مربوط به این کمپانی می شود.


برند سمعک فوناک (Phonak)


این کمپانی در سال  ۱۹۴۷ در کشور سوئیس تاسیس گشت. مالکیت این کمپانی در حال حاضر به کمپانی سونووا تعلق دارد. این برند در زمینه تولید تجهیزات برای کودکان فعالیت دارد، همانند سمعک هایی از نوع پشت گوشی نایدا (Naida). ضمن اینکه این برند دارای شعار Life is On به معنای زندگی جاری است. همچنین دارای برندهای Unitron ،Phonak ،Lyric می باشد و در سال ۲۰۰۹ سمعکی را طراحی و تولید کرد که با پروتز کاشت حلزون گوش سازگاری دارد.


سمعک استارکی (Starkey)


کمپانی سمعک استارکی در سال۱۹۶۷ راه اندازی شد و دارای برندهای  NuEar ، MICROTECH و Audibel نیز می باشد. سمعک های این کمپانی در زمینه های کاهش نویز نسبت به دیگر برندها سرآمد می باشد. همچنین این برند سالانه تعداد زیادی سمعک بیش از صد میلیون، به افراد مختلف از بزرگسال تا کودک ارائه کرده است


برند سمعک ویدکس (Widex)


این کمپانی هم در دانمارک و در سال   ۱۹۵۶ پایه گذاری شد و اولین برندی بود که سمعک دیجیتال داخل گوشی را برای کم شنوایان طراحی کرد.  ولی درحاضر مالکیت آن به متعلق برند های وسترمن و توفهلم می باشد. برند ویدکس از لحاظ کیفیت صدا بسیار شناخته شده می باشد. اخیرن سمعکی توسط این کمپانی ساخته شده است به نام سمک  Evoke که از فن آوری Machine Learning در ساخت آن استفاده شده است. بعضی از مدل های سمعک Evoke برای گوشی های برند آیفون طراحی شده است


سمعک ریساند (Resound)


این برند در ساخت سمعک همیشه دارای نوآوری بوده است. جزء اولین برندهایی بود که از سیستم (WDRC تراکم دامنه پویایی وسیع) و سیستم  سمعک‌های تجویز باز (open-fitting) در ساخت سمعک های تولیدی خود استفاده کرده است. این کمپانی در سال  ۲۰۱۳ میلادی با فن آوری وایرلس موفق به ساخت اولین سمعک ها برای آیفون (MFi) به اسم LiNX شد. همین امر موجب شد تحولی شگرف در ایجاد ارتباط بین گوشی موبایل و سمعک بوجود بیاید.


تازه ترین محصول تولیدی این کمپانی LiNX Quattro™ است که بدون نیاز به رابط برای اتصال به موبایل یا تلفن همراه و مجهز به سیستم عامل اندروید متصل می باشد. از دیگر شرکت هایی که متعلق به شرکت یا گروه جی اِن ریساند می باشد: اینترتون (Interton)، جبرا (Jabra)، بلتون (Beltone) که در زمینه ساخت هدست، هدفون، اسپیکر و میکروفون شهرت دارند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت سمعک می توانید به مقالات دیگر سایت مراجعه نمایید.


 


برند سمعک اتیکن (Oticon)


شخصیتی به نام هانس دمنت برای کمک به همسرش که دچار عارضه کم شنوایی بود کمپانی به نام اتیکن را در سال ۱۹۰۴ تاسیس کرد. بعد از گذشت چند سال این شرکت به پسرش واگذار شد در حال حاضر نیز در مالکیت هولدینگ ویلیام دمنت می باشد.


کمپانی سمعک اتیکن بزرگترین شرکت تولید کننده سمعک در سرتاسر دنیا می باشد. شعار این شرکت People First است و همچنین اولین شرکت سازنده سمعک دیجیتال Digifocus بوده است. حوزه فعالیت این شرکت هم اکنون شخصی سازی سمعک برای هر فردی به طور جداگانه می باشد. دلیل این امر این است که فرد کم شنوا طبیعی تر بشنود و برای شنیدن اصوات به تلاش کمتری احتیاج داشته باشد. نام این تکنولوژی BrainHearing نامیده شده است. اخیراً این کمپانی سمعکی به نام  Opn S را طراحی کرده است که جزء اولین سمعک با قابلیت اتصال به اینترنت است. از دیگر برندهای مشابه با این شرکت برندهای سونیک (Sonic) و برنافون (Bernafon) می باشد که می توانید در نمایندگی سمعک برنافون با مشاوره رایگان اقدام به خرید نمایید. کلینیک شنوایی سنجی و تجویز تخصصی سمعک تهران صفیر واقع در خیابان شریعتی، قلهک با مدیریت مستقیم آقای دکتر ایوب ولدبیگی در زمینه تجویز بهترین برند سمعک (سمعک های برند اتیکن، ریساوند، ویدکس، فوناک، استارکی،سیگنیا یا زیمنس) و برطرف نمودن مشکلات افراد کم شنوا و ارائه مشاوره رایگان آماده خدمت گزاری به شما عزیزان می باشد.


کلام پایانی


بی تردید شمایی که مطلب بهترین برند سمعک را مطالعه کردید به دنبال بهترین نوع سمعک برای رفع کم شنوایی خود یا عزیزانتان هستید. اما حقیقتا آنچه که باید به شما گفت این است که برای انتخاب مدل مناسب نیازمند مشاوره تخصصی سمعک از افراد کارشناس در این حوزه می باشید. ما در کلینیک تهران صفیر به صورت تمام وقت آماده پاسخ گویی و مشاوره برای رفع نیاز شما عزیزان هستیم. درنگ نکنید و با استفاده از بهترین مدل سمعک های دنیا که در کلینیک تهران صفیر تجویز می گردد شنوایی از دست رفته خود را بازیابید. همچنین برای کسب اطلاع از انواع سمعک ها از جمله سمعک am به می توانید دیگر مقالات سایت تهران صفیر مراجعه نمایید.


پرسش های رایج درباره بهترین برند سمعک


سمعک دارای برندهای مختلف و سطح کیفیت متفاوت است. همچنین تفاوت در نحوه طراحی و کارایی آنها باعث می شود که هرنوع سمعک مناسب افراد خاصی باشد. بهترین مشاور در زمینه انتخاب سمعک مناسب پزشک متخصص است. اما آشنایی کلی درباره انواع سمعک و بهترین سمعک های موجود در بازار می تواند در انتخاب صحیح به شما کمک کند. در ادامه با بررسی سوالات متداول در زمینه انواع برند سمعک و خرید سمعک مناسب پرداخته می شود.


بهترین برند سمعک کدام است؟


نمی توان به این پرسش به سادگی پاسخ داد دلیلش هم این است که برندهای زیادی وجود دارد که هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و نمی توان به سادگی یکی را از دیگری متمایز کرد.


مهمترین برندهای سمعک کدامند؟


از بین برندهای مختلف سمعک، برند سمعک زیمنس آلمان، برند اتیکن دانمارک، برند استارکی امریکا و فوناک سوئیس از بقیه سمعک ها به نظر می رسد عملکرد بهتری داشته باشند.


ویژگی سمعک زیمنس آلمان چیست؟


سمعک زیمنس آلمان یکی از قدیمی ترین برندهای سمعک است که بیش از ۱۴۰ سال قدمت دارد. سمعک های این برند آلمانی در استحکام و گستردگی تنوع سمعک ها زبانزد هستند.


ویژگی سمعک اتیکن دانمارک کدامند؟


سمعک های اتیکن دانمارک نیز جزو سمعک های رده اول دنیا محسوب می شود کیفیت بسیار بالا در سمعک های نسل جدید از خصوصیات این برند دانمارکی می باشد.


خصوصیات سمعک های استارکی آمریکا چیست؟


سمعک های استارکی که ساخته شده در آمریکا می باشند دارای عملکرد بسیار خوبی در درک گفتار خصوصا در محیط های شلوغ می باشند.


ویژگی منحصر به فرد سمعک فوناک سوئیس چیست؟


این برند سوئیس دارای طیف سمعک های گسترده ای است که در کنار سمعک های معمول، به صورت اختصاصی سمعک های مربوط به کودکان را تولید می کند. سمعک های سازگار با کاشت حلزون هم از دیگر سمعک های این برند است.


:منبع 


 


https://tehransafir.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9/


 


 


 


.


.


 


 


 


 


 


 


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب