تمیز کردن سمعک پشت گوشی

104

سمعک ها نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارند. تمیز کردن سمعک ها باید با دقت انجام شود به طوری که جرم طبیعی و معمول گوش ممکن است وارد سمعک شود. تمیز نکردن و وارد شدن جرم به داخل سمعک ممکن است به اجزاء آن آسیب بزند. تقریبا همه انواع سمعک ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. مقاومت سمعک ها در برابر آب و گرد و خاک و غیره با هم متفاوت خواهد بود. سمعک های داخل گوشی به سبب اینکه داخل مجرای گوش قرار می گیرند بسیار حساس تر و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. این سمعک ها شاید نیاز به نظافت روزانه دارند. تمیزکردن این سمعک ها بسیار کار ساده و کوتاه مدتی خواهد بود شاید بتوان در کمتر از یک دقیقه این کار را انجام داد. گوش انسان به صورت طبیعی سرومن یا جرم تولید می کند و این سرومن ممکن است وارد سمعک شود. محل ورود سمعک هم از دهانه سمعک اتفاق می افتد به همین دلیل در اکثر سمعک ها از فیلترهای برای جلوگیری از این کار استفاده می شود. تمیزکردن این سمعک ها بیشتر به منزله پاک کردن فیلتر این سمعک هاست.


برای کسب اطلاع از قیمت سمعک انواع برندها می توانید مقالات سایت تهران صفیر را مطالعه بفرمایید.


تمیز کردن سمعک پشت گوشی


در سمعک پشت گوشی ، نحوه تمیز کردن سمعک مانند سمعک های داخل گوشی است و تنها تفاوت آنها این است که این سمعک ها کمتر از سمعک های داخل گوشی به خاطر جرم خراب می شوند چون بدنه اصلی سمعک پشت گوش قرار می گیرد و آنچه که داخل گوش و در مجاورت با جرم قرار می گیرد قالب سمعک است. این قالب ها از جنس سخت، نرم و یا سیلیکونی ساخته شده اند و در صورتی که با جرم گوش پر شوند می توان با جدا کردن این قالب ها از سمعک و شستن آنها به راحتی آنها را تمیز کرد و مجدد به سمعک متصل کرد و از آن استفاده کرد.


سمعک های RIC نوعی از سمعک های جدید هم هستند که بلندگو یا رسیور آنها داخل گوش قرار میگیرد. این سمعک ها در پشت گوش قرار میگیرد. در تمیز کردن سمعک ها معمولا هم میکروفون و هم زسیور سمعک باید تمیز گردد. البته بخاطر مجاورت بلندگو سمعک با جرم داخل کانال گوش احتمال بسته شدن آن به مراتب بیشتر است. معمولا از یک پارچه نرم همراه با برس کوچک که همراه وجود دارند برای تمیزکردن استفاده می شود. چنانچه دام یا فیلتری که روی رسیور سمعک قرار میگیرد اگر پاره و یا غیر قابل استفاده شود باید تعویض گردد.


کلام پایانی


لطفا اگر سمعک دارید به آموزش های که هنگام خرید سمعک به شما داده شده است توجه کرده و سمعک را بر اساس اصول گفته شده تمیز نگه دارید. تمیز نگه داشتن سمعک باعث عدم خرابی آن و نیز کاهش هزینه و اتلاف وقت تعمیر سمعک می شود. در این ویدئو نحوه نظافت کردن سمعک گوش و همچنین تعویض دام و فیلتر سمعک های از نوع RIC مشاهده می کنید.


پرسش های متداول تمیز کردن سمعک


آیا همه سمعک ها نیاز به نظافت دارند؟


بله. از آنجاییکه سمعک با گوش در ارتباط است و گوش هم به صورت طبیعی جرم یا سرومن تولید می کند لازم است سمعک ها را با توجه به مدل آنها به صورت روزانه یا هفتگی تمیز کرد.


از چه وسایلی برای تمیز کردن سمعک استفاده می شود؟


برای تمیز کردن سمعک ها وسایل مخصوصی وجود دارند که شامل فرچه، دستمال پارچه ای نرم، اسپری تمیزی کننده و پدهای الکلی می باشند. از این وسایل با آموزش های مخصوص برای نظافت سمعک استفاده می شود.


کدام مدل از سمعک ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند؟


سمعک های داخل گوشی که در مجاورت جرم گوش قرار می گیرند بیشتر نیاز به تمیز کردن دارند و باید به صورت روزانه نظافت شوند. مدل های پشت گوشی چون بدنه اصلی سمعک پشت لاله گوش قرار می گیرند کمتر خراب می شوند و نیز نظافت کمتری لازم دارند.


سمعک ها چه زمانی نیاز به سرویس دارند؟


سمعک ها علاوه بر مراقبت و نظافت های روزانه و کوتاه مدت بهتر است که هر سال مورد سرویس قرار گیرند و چنانچه ایرادی داشته باشند برطرف شوند. برای سرویس کامل باید سمعک را به کلینیک و لابراتوار ارسال گردد.


از کجا بفهمیم که سمعک نیاز به تمیز کردن یا نظافت دارند؟


 


اگر صدای سمعک کم شد یا صدا همراه با اعوجاج بود احتمالا جرم داخل سمعک رفته است که نیاز است برداشته شود یا سمعک از نظر برد یا سیم ها نیاز به سرویس دارد


منبع:.


 


https://tehransafir.com/%d8%aa%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-ric/


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب