نحوه استفاده از سمعک و ۱۰ نکته مهم در نگهداری از آن

118

 


حتما برای تمام کسانی که از سمعک استفاده می کنند و حتی اطرافیان آنها مثل پدر و مادر بچه هایی که سمعک دارند؛ این سوال پیش آمده باشد که نحوه استفاده از سمعک چگونه است؟ چرا که استفاده و نگهداری درست باعث افزایش طول عمر دستگاه و همچنین باتری سمعک می شود. سمعک ها وسایل ظریف و معمولا گران قیمتی هستند که باید در نگهداری و حفاظت از آنها کوشا باشید. قابل توجه است یکی از رایج ترین اتفاقاتی که برای سمعک ها خصوصا سمعک های داخل گوشی، سمعک مخفی و نامرئی می افتد افتادن و گم شدن آنها است پس لازم است به صورت عادت هنگام خارج کردن سمعک از گوش آنها را در محفظه ای که برای این کار تعبیه شده است و هنگام خرید در اختیار شما قرار می گیرد استفاده کنید. در ادامه در این مقاله سعی می کنیم مواردی ساده اما کاربردی را جهت نحوه استفاده از سمعک و باتری آن را برایتان بیان کنیم.


۷ مورد مهم در کاربرد و نحوه استفاده از سمعک


اگر قرار است در محلی باشید که سمعک شما خیس می شود، آنرا در بیاورید. مکانهایی مثل حمام، استخر، هنگام بارش باران و …


هیچگاه وقتی درحال استفاده از سمعک هستید، از اسپری مو استفاده نکنید؛ چراکه باعث آسیب رسیدن به سمعک می شود.


اگر در محیط گرم و مرطوب زندگی می کنید، حداقل روزی دو بار سمعک خود را دربیاورید، آن را خشک کنید و دوباره   از آن استفاده کنید.


هرزمان که مشکلی در سمعک خود احساس کردید، حتما با کلینیک شنوایی سنجی تهران صفیر تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنیم.


از زمانی که سمعک خود را تهیه کردید، در فاصله هایی مشخص سمعک خود را با پارچه ای خشک و بدون پرز تمیز کنید.


حرارت زیاد موجب خرابی سمعک می شود، جاهایی مثل پشت شیشه خودرو، پشت پنجره، کنار آتش از محیط های پرحرارت هستند.


مدارهای داخلی سمعک در برابر افتادن یا پرت کردن بسیار آسیب پذیرند، لذا هیچوقت آن را پرت نکنید. و همیشه مراقب باشید که سمعکتان نیفتد.


می توانید قیمت سمعک نامرئی هوشمند را در سایت تهران صفیر بیابید.


۱۰ مورد درباره باتری سمعک


اگر قصد تمیز کردن سمعک یا تعویض باتری آن ‌را دارید، اینکار را روی یک میز یا سطح صاف انجام دهید.


 موقع عوض کردن باتری سمعک مطمئن شوید که باتری قبلی دیگر قابل استفاده نیست.


 از باتری نو برای کارکرد بهتر سمعک خود استفاده کنید.


 هیچ گاه در هنگام تعویض باتری، باتری نو و قدیمی را کنار هم قرار ندهید.


 باتری ها بسیار سمی و خطرناک هستند، حتما آنها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.


 برای استفاده طولانی تر از سمعک و عمر بیشتر باتری، در صورت عدم استفاده، آن را خاموش کنید.


 باتری ساعت به دلیل تفاوت در نوع ولتاژش با باتری سمعک می تواند باعث آسیب رساندن به سمعک شود.


پس هیچ گاه از باتری ساعت در سمعک خود استفاده نکنید.


 سمعک خود را دستکاری نکنید، چراکه عواقب اینکار به عهده خود شماست.


هنگان خرید باتری سمعک به تاریخ انقضاء آن توجه کنید.


امیدواریم که با رعایت این نکات ساده و کاربردی در نحوه استفاده از سمعک بتوانید از سمعک خود به خوبی نگهداری کنید. همچنین استفاده از سمعک شنوایی تان را افزایش داده باشد و زندگی راحتتری برایتان به ارمغان بیاورد. در سایت تهران صفیر برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک و برندهای گوناگون، مقالات جامعی نوشته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله سمعک اینترتون را مطالعه نمایید.


پرسش های رایج نحوه استفاده از سمعک


سمعک از جمله لوازم ضروری برای کسانی است که از مشکل شنوایی رنج می برند. رعایت یکسری نکات ساده می تواند در انتخاب بهترین و مناسبترین سمعک و نحوه نگهداری آنها به شما کمک کند. در ادامه به بررسی متداولترین سوالات در رابطه با انتخاب سمعک پرداخته شده است که می تواند اطلاعات اولیه و ضروری را به شما ارائه دهد.


آیا سمعک را باید شبانه روز استفاده کنیم؟


خیر. سمعک ها چه از نوع پشت گوشی و چه داخل گوشی باید در طول روز استفاده شوند و زمانیکه فرد می خوابد باید سمعک را از گوش خارج کند خاموش کند و در جعبه مخصوص محافظ سمعک بگذارد. سمعک های همچنین نباید با آب در تماس باشند لذا هنگام استحتمام و یا شنا یا هر محیطی که آب دارد نباید استفاده شوند.


سمعک ها چگونه کار می کنند؟


سمعک های به دو دسته کلی تقسیم می شوند: ۱- سمعک های باتری خور. این سمعک ها که بیشتر سمعک ها را تشکیل می دهند از باتری مخصوص سمعک استفاده می کنند و هر باتری بسته به اندازه آن بین ۳ روز تا ۱۵ روز طول عمر دارند. ۲- سمعک های شارژی. این سمعک ها را باید هر روز شارژ کنید به این صورت که بعد از هر شارژ ۳ یا ۴ ساعته، بین ۱۵ تا ۲۴ ساعت کار کنند.


نحوه استفاده از سمعک ها چگونه است؟


سمعک های قدیمی نیاز به تنظیم دستی داشتند لذا افراد کاربر سمعک باید مدام صدای سمعک را کم و زیاد می کردند اما سمعک های هوشمند جدید این قابلیت را دارند که به صورت اتوماتیک صدای سمعک را تغیر دهند و کاربر سمعک گوش بدون هیچ گونه دستکاری می تواند از سمعک استفاده کند.


سمعک ها را هر چند وقت یک بار باید سرویس یا تنظیم کرد؟


اگر سمعک ها نیاز به تعمیر داشته باشند باید در اسرع وقت تعمیر شوند همچنین اگر سمعک ها هیچ گونه مشکلی نداشته باشند باید برای سرویس و تنظیم سمعک ، حداقل سالی یک بار مورد بررسی قرار گیرند.


برای طول عمر بیشتر سمعک چه اقداماتی موثر است؟


تمیز کردن روزانه سمعک برای جلوگیری از ورود جرم به داخل سمعک، استفاده از باتری ها مناسب و تعویض به موقع آنها، دستکاری نکردن سمعک، جلوگیری از خیس شدن و نیز افتادن سمعک، در معرض قرار ندادن سمعک در جلوی آفتاب یا گرما از اقدامات اولیه برای طول عمر بیشتر سمعک ها می باشند.


منبع:


https://tehransafir.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب