تنظیم سمعک دیجیتال و نامرئی

100

 


بعد از تجویز سمعک، این وسیله کمک شنوایی باید بر اساس میزان کم شنوایی فرد استفاده کننده، توسط فردی که دانایی و شناخت لازم را درباره  ادیولوژیست کیست و چیست دارد، تنظیم شود. در صورتی که بهترین تنظیم سمعک برای افراد کم شنوا انجام نشود به جای بهبود شنوایی و کمک به آنها باعث صدمه رسیدن به سیستم شنوایی افراد خواهد شد. در این مرحله متخصص ادیولوژیست با اتصال سمعک هوشمند به کامپیوتر با توجه به نیازمندی ها و علایق شما اقدام به تنظیم آن خواهد کرد. همچنین نحوه استفاده، تعویض باتری و حفظ و نگهداری آن نیز آموزش داده خواهد شد. در سایت تهران صفیر با انواع سمعک از جمله سمعک فوناک بیشتر آشنا شوید.


در تنظیم سمعک باید افراد در ارتباط با فرد کم شنوا نیز کمک های لازم را به فرد داشته باشند تا بتواند به نتایج مطلوبی در حوزه تنظیمات این وسیله کمک شنوایی دست پیدا کند. از دیگر نکات قابل ذکر اینکه فرد استفاده کننده در زمان بهره وری از این وسیله باید شکیبایی لازم را تا زمان عادت کردن به این وسیله داشته باشد


تنظیم صدا سمعک


شنیدن و تجربه کردن صداهایی که بعد از قرار دادن سمعک برای اولین بار شنیده می شود شاید آزار دهنده باشد. چرا که معمولاً بسیار بلند و در بعضی مواقع بسیار آزاردهنده هستند. همچنین صداهایی توسط فرد شنیده می شود که سالها از شنیده آن محروم بوده و از حافظه شنوایی فرد پاک شده است. این صداهای آزار دهنده در پاره ایی از مواقع حتی با پیشرفته ترین تنظیمات نیز غیر طبیعی جلوه می کنند. بعضی افراد در دو سه روز اول و بعضی از آنها تا دو سه هفته طول می کشد تا به آن عادت کنند. پس لطفاً در ابتدای کار از آن در محیط هایی ساکت تر و مکالمه های دو نفره استفاده کنید و در ادامه در محیط هایی با صداهای بیشتر بکار بگیرید. در هفته های دوم و سوم به طور مداوم از این سمعک ها استفاده کنید.


تنظیم صدای اتوماتیک


در سمعک هایی با تکنولوژی جدید کنترل صدا به صورت خودکار  انجام می شود. بسیاری از کمپانی های شاخت سمعک گوش ، سمعک هایی با این ویژگی تنظیم صدا تولید می کند. در این نوع از سمعک ها، تنظیم بر اساس محیطی که فرد در آن قرار می گیرد به صورت اتوماتیک انجام می شود. گاهی با وجود این قابلیت افرادکم شنوا تمایل دارند که تنظیم صدا را به صورت دستی انجام دهند. بنابراین بسیاری از شرکت ها قابلیت تنظیم سمعک دستی را نیز بر روی آنها اعمال کرده اند.


تنظیم صدای دستی


بر روی سمعک یک اهرم برای کنترل و تنظیم صدای سمعک وجود دارد. با فشردن آن فرد می تواند صدا را زیاد کند و با هر دفعه فشردن آن فرد صدای بوق مانندی را در سمعک خود خواهد شنید. که با بیشتر شدن صدا، صدای این بوق هم بیشتر می شود. در صورتی که این گزینه خاموش باشد شما این صدای بوق را نخواهید شنید. تنظیمات دستی در صورتی که سمعک خاموش شود از بین رفته و به حالت قبل باز می گردد.  برای آشنایی با سمعک ناشنوایان می توانید به دیگر مقالات سایت مراجعه نمایید.


مشخصات انواع برندهای سمعک نامریی را ما در سایت تهران صفیر قرار داده ایم؛ درادامه می خواهیم درباره سمعک استارکی ببیشتر بدانیم.


ریموت کنترل


سمعک هایی با تکنولوژی پیشرفته تر دارای ریموت کنترل برای تنظیم سمعک و تغییر در برنامه ها و صداهای خود هستند. این قابلیت باعث می شود تا صدای سمعک راحت تر کم و زیاد شود. هزینه تهیه سمعک یکی از ارکان اصلی انتخاب سمعک است که برای اطلاع از آن می توانید به مقاله قیمت سمعک رجوع نمایید.


نکته آخر در مورد تنظیم سمعک


تنظیمات سمعک ها بسته به نوع سمعک تجویزی ، مدل آن و علاقه مندی استفاده کننده متفاوت است. در ابتدایی ترین نوع سمعک ها تنظیم یک سمعک فقط در تنظیم ولوم آن خلاصه می شد. اما امروزه با توجه به تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن دارای تنظیمات بی شماری است که لازمه دستیابی به بهترین تنظیم سمعک مراجعه به کلینیک های شنوایی سنجی می باشد. کلینیک شنوایی سنجی تهران صفیر واقع در تهران – خیابان شریعتی – بالاتر از خیابان یخچال – ساختمان سبز قلهک – پلاک ۱۴۹۵ – طبقه ۲ واحد ۱۰ اماده ارائه خدماتی همچون تنظیم سمعک ، تجویز سمعک ، تجویز درست سمعک به شما هموطنان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات در مورد انواع سمعک ها با کلینیک تماس بگیرد و از مشاوره رایگان آن بهره مند شوید.


پرسش های رایج درباره تنظیم سمعک


وجود سمعک در گوش گاه می تواند آزار دهنده باشد. طراحی انواع سمعک داخل گوشی، سمعک نامرئی و سمعک دیجیتال مخصوص افرادی است که استفاده مداومی از سمعک داشته و در عین حال به ظاهر و زیبایی بصری آن نیز توجه دارند. استفاد از سمعک های نامرئی دیجیتال روش مؤثری برای پوشش دهی سمعک خواهد بود. اما برای استفاده از این نوع سمعک در اختیار داشتن اطلاعاتی در زمینه نحوه استفاده از آنها ضروری است که در ادامه به متداولترین سوالات در این زمینه پرداخته خواهد شد.


آیا سمعک نیاز به تنظیم دارد؟


بله. سمعک ها وسایل خامی هستند که برای استفاده باید برنامه ریزی (Programing) روی آنها انجام گیرد به این صورت متناسب با کم شنوایی، شدت صدا در فرکانس های خاص را تقویت می کنند.


کجا باید سمعک را تنظیم کنیم؟


تنظیم سمعک بخشی از فرآیند تجویز سمعک است که این کار تنها توسط ادیولوژیست ها و در کلینیک های شنوایی شناسی انجام می گیرد. تنظیم اولیه سمعک تنها ادیولوژیست قادر به انجام آن است.


آیا کاربر سمعک می تواند صدای سمعک را تنظیم کند؟


تنظیم اولیه سمعک توسط ادیولوژیست انجام می گیرد با این وجود می توان برای کاربر سمعک دسترسی برای کم و زیاد کردن سمعک و مواردی از این قبیل را قرار داد.


از چه طریقی می توان سمعک را تنظیم صدا کرد؟


از سه روش می توان صدای سمعک را تنظیم کرد۱- از طریق دکمه های فشاری که روی سمعک تعبیه شده است.۲- از طریق ریموت کنترل های که با سمعک سازگار هستند و ۳- از طریق نرم افزارهای موبایلی مخصوص هر سمعک که قابل دانلود، نصب و استفاده می باشند.


آیا سمعک هوشمند نیاز به تنظیم صدا دارد؟


 


خیر. سمعک های که هوشمند هستند به این صورت کار می کنند که به صورت اتوماتیک صدا را متناسب با محیط کم و زیاد می کنند. این سمعک همچنین آیتم اتصال مستقیم به موبایل را دارند


https://tehransafir.com/.

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب