بهترین درمان دیسک کمر بدون جراحی

38

دیسک کمر یا به صروت صحیح تر فتق دیسک کمر به بیرون زدگی دیسک بین مهره های کمری گفته می شود که وظیفه اصلی آن ضربه گیری است. دیسک کمر یکی از صعب العلاج ترین بیماری های ستون فقرات می باشد که در عین حال قابل درمان است و مانند همه بیماری ها افراد ترجیح می دهند بدون جراحی آن را درمان کنند. خبر خوب اینکه روش های نوین متعددی برای درمان بدون جراحی دیسک کمر وجود دارد که در این مطلب به معرفی بهترین روش درمان آن می پردازیم.



چه زمانی به فتق دیسک کمر شک کنیم؟
در برخی مواقع فتق دیسک کمر دردی در کمر ایجاد نمی کند ولی دیسک باعث ایجاد درد پا و درد در  ناحیه ساق پا و یا ران فرد شود . بنابراین ممکن است دیسک عامل ایجاد  درد پا و درد در ران و ساق پا  و باسن و حتی کشاله ران باشد ولی منشا اولیه درد ، در کمر باشد. به طور کلی هنگامی که با این علائم مواجه می شوید به دیسک کمر شک کنید:
- درد موضعي در ناحيه كمر که در بسیاری از بیماران ممکن است وجود نداشته باشد
- درد انتشاری در پاها
- احساس ناتوانی یا گرفتگی در پاها و خصوصا درد پشت زانوها
- بی حسی و ضعف عضلانی
- احساس گزگز و مور مور و خواب رفتگی در پاها
- احساس سوزش عضلانی
- سوزش و درد کف پا
چگونه دیسک کمر تشخیص داده می شود؟
- معاینه بیمار
- انجام MRI
- تست نوار عصب و عضله
- میلوگرام و پرتونگاری
بهتربن درمان بدون جراحی دیسک کمر چیست ؟
با توجه به اینکه دیسک کمر شدید ترین بیماری کمر محسوب می شود ، و بسیاری از دیسک کمرهای شدید ابتدا خفیف بوده اند. لذا توصیه می کنیم دیسک کمر خفیف را مانند دیسک کمر شدید درمان کنید.
از نظر ما بهترین درمان دیسک کمر درمان ترکیبی با توجه به جنبه های مکانیکی و التهابی دیسک کمر می باشد. در این درمان ما از یک مجوعه ای از تخت دکامپرشن و درمان طب سوزنی و کایروپراکتیک استفاده می کنیم . استفاده از پلاسما و ازن درمانی و رادیوفرکوانسی  از جنبه های بسیار کمک کننده دیگر ما در درمان دیسک کمر می باشد.
اگر لایه روی دیسک کمر حفظ شود درمان  قطعی دارد اما اگر لایه محافظ آن پاره شود ، درمان جراحی یا غیر جراحی دیسک کمر کنترلی و جهت کاهش فشار بر روی عصب و کاهش التهاب در منطقه می باشد.‌به همین دلیل توصیه به انجام درمان های ترکیبی  طب فیزیکی ستون فقرات می شود .‌
جراحی دیسک کمر چه زمانی انجام می شود؟
90 درصد بیماران دیسک کمر به درمان  های غیرجراحی که توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی ، کایروپراکتیک و طب سوزنی و ازن درمانی و... انجام می شود پاسخ می دهند. اما 10 درصد به این درمان ها جواب نمی دهند و نیاز به درمان جراحی دارند.
جراحی بسته دیسک کمر به کمک تکنیک های لیزری ، RF   و یا ازن درمانی از درمان های جدید با حداقل میزان عوارض بستری در بیماران محسوب می شوند. البته ممکن است از نظر شدت و وضعیت جسمانی ممکن است بیمار نیاز به جراحی دیسک کمر به صورت باز داشته باشد.

درمان بدون جراحی دیسک کمر در کلینیک پیشگام
کلینیک درد پیشگام از همکاری متخصصان مجرب برای تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران بدون انجام عمل جراحی بهره می‌گیرد. کلیه روش های درمانی یاد شده برای درمان غیرجراحی دیسک کمر با استفاده از بهترین تجهیزات و به کمک متخصصین مجرب در کلینیک پیشگام قابل انجام می باشد.
اگر برای درمان دیسک کمر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید ما در کلینیک پیشگام پذیرای شما هستیم. متخصصان کلینیک درد پیشگام پس از بررسی دقیق شرایط بیما، نتیجه را به او اطلاع می‌دهند و سپس پیشنهادهای مناسب و مراقبت‌های لازم را با بیمار و یا پرستار وی مطرح می نمایند.

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب